Moto GP – Velká cena Brna 2010
Sponzorované odkazy:
Letošní podnik navštívil Masarykův okruh ve dnech od 13. do 15. srpna. Víkend nabídl převážně slunečné počasí, proložené sychravým sobotním a nedělním ránem. Na brněnský okruh se přišlo podívat 238 210 diváků. V tomto článku se podíváme na nejzajímavější momenty.
Čeští závodníci – padající Karel Abraham zastíněn nováčkem Jakubem Kornfeilem
Nejlepší výsledek čeští fanoušci očekávali od Karla Abrahama, soutěžícího v Moto2 spolu s Lukášem Peškem. Karel Abraham s novými šasí FTR si dokázal v posledních dvou závodech dojet pro nejlepší umístění letošní sezony 4. resp. 5. V Brně Karel Abraham chtěl konečně před domácími fanoušky pokořit pódiovou příčku. V pátečním tréninku zajel čas, se kterým dlouho figuroval na první pozici. Avšak během tréninku se Abraham i se svou motorkou odporoučel k zemi. V závěru tréninku se propadl na druhé místo o pouhé 2 tisíciny sekundy. Novinářům sám nedokázal vysvětlit, jak k pádu došlo.
V sobotní kvalifikaci Karel spadl také. Tentokrát však dvakrát. První pád přišel hned zpočátku kvalifikace. Mechanici dokázali motorku rychle zprovoznit, atak se Karel na trať vydal podruhé. V následujícím kole přišel druhý pád, který odkázal českého závodníka na 34. startovní příčku.
Další český jezdec Jakub Kornfeil závodící v kubatuře 125 ccm měl naopak víkend úspěšný. Za cíl si dal startovat nejhůře do 15. místa, což se mu splnilo (14. příčka v kvalifikaci). Poté tedy následoval další cíl, který vymezoval nejhorší 10. místo v nedělním závodě. Že je Jakub ve výtečné kondici naznačil již mokrý warm-up, ve kterém Kornfeil dokázat zajet druhý nejlepší čas. V závodě se mu podařilo dobře odstartovat, čímž poposkočil o pár příček výše. Při závodě se pomalu prodíral vpřed, atak si dojel pro konečné páté místo.
Mlha posunula start sobotních jízd
V sobotu ráno na trati panovala mlha, která bránila výhled nejen divákům na trať, ale také samotným jezdcům. Z tohoto důvodu byl start druhého tréninku třídy 125 ccm posunut o třicet minut. Hustá mlha během této doby ustoupila závodění, tudíž další jízdy mohly pokračovat podle předpokládaného harmonogramu.
Španělé vévodili brněnskému okruhu
V nejnižší kubatuře vyhrál španělský jezdec Nicolas Terol, který nadělil svým soupeřům více jak dvacet sekund v cíli. Start malorážek zkomplikoval fakt, že závod byl vyhlášen za mokrý, načež týmy začaly jezdcům měnit pneumatiky.
V Moto2 si zlato vysloužil Toni Elias, jezdec, který ve třídě Moto2 ještě nezvítězil. Španěl kraloval i přesto, že se nemohl účastnit pátečního tréninku, neboť týden před Brnem porušil zákaz testování.
MotoGP ovládl do třetice španěl. Nebyl to nikdo jiný než Jorge Lorenzo, který si dojel pro sedmé vítězství sezóny. Svými výsledky Lorenzo aspiruje na zápis do historie v nejvíce získaných bodech za jednu sezónu. Z deseti odjetých závodů dojel Lorenzo sedmkrát první a třikrát druhý.
Článek Moto GP – Velká cena Brna 2010 byl publikován 4. října 2010 v 00.00 v rubrice Motorky. Autorem článku je František Kubašta. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Prodejnost vozidel v ČR za rok 2010 06.02.2011 00.00
- Subaru Legacy Wagon – letmé seznámení s novou generací 02.06.2009 09.52
- Subaru Legacy – 5. generace se nezapře 31.05.2009 09.01
- Od Peugeot VLV po nový Peugeot e-2008: příběh elektrické revoluce 04.09.2020 00.00
- Krádeže automobilů meziročně klesají 23.06.2019 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu