Od Peugeot VLV po nový Peugeot e-2008: příběh elektrické revoluce

Tagy:  Peugeot a historie elektrifikace

Sponzorované odkazy:

Od Peugeot VLV po nový Peugeot e-2008: příběh elektrické revoluce

Elektrický pohon byl používán několika výrobci v počátcích automobilu, ale byl rychle opuštěn ve prospěch oleje. Peugeot jej aplikoval již v roce 1902, když bylo vyrobeno několik modelů, ale projekt zůstal stranou. Peugeot ale vždy zůstal v pohotovostním režimu.

Peugeot VLVPeugeot VLV

První elektrické vozidlo značky Peugeot z roku 1941 se jmenovalo VLV (Véhicule Léger de Ville – Light City Vehicle ). Během druhé světové války totiž díky benzínovému přídělu bylo potřeba nalézt alternativní zdroje energie a Peugeot byl jediným hlavním výrobcem, který se zajímal o tento pohon. VLV byl postaven v Paříži v době od června 1941 do února 1943.

Peugeot 106 Electric 1993Peugeot 106 Electric 1993

Sedmdesátky a osmdesátky

V 70. a 80. letech, kdy společnost PEUGEOT hledala nové technologie, spojila své síly s Alstom a EDF (Electricté de France) a nabídla elektrický pohon na prototypech PEUGEOT 104 (4 kupé a 3 dodávkové automobily), poté na užitkových vozech PEUGEOT J5 a J9. . V roce 1983 začal nový program zahrnující PEUGEOT 205, který vycházel ze spolupráce mezi PSA a SAFT (baterie). PEUGEOT 205 byl začátkem programu „106series“ PEUGEOT 106. Poté se pokouší o jedinečný zážitek v plném rozsahu: zpřístupnit zákazníkům vozový park elektrifikovaného PEUGEOT 106 – prostřednictvím samoobslužného systému. Tak se v prosinci 1993 zrodila kampaň ῍50 elektrických vozidel v La Rochelle῍.

Peugeot Ion Koncept 1994Peugeot Ion Koncept 1994

Rok 1990 až 2010

Od roku 1990 do roku 2010 několik koncepčních vozů ilustrovalo trvalý zájem společnosti Peugeot o vývoj elektrického pohonu: ION (první jméno) v roce 1994, Tulip a Touareg v roce 1996, původní koncept BB1 představený ve Frankfurtu v roce 2009 a pohádkový koncept EX1 z roku 2010, který je držitelem 6 mezinárodních rekordů zrychlení dosažených v Montlhéry a Číně.

Peugeot Touareg 1996Peugeot Touareg 1996Peugeot Tulip 1996Peugeot Tulip 1996

21.století

Na úsvitu 21. století čelilo auto výrazným otřesům. Přechod na energii se stal podstatnou součástí boje za zmírnění klimatických rizik. V roce 2019 uvedla značka Peugeot na trh kompletní řadu vozidel s nízkými nebo nulovými emisemi CO 2. Tento technologický tlak je založen na 3 pilířích: Serenity, Pleasure, Simplicity. Od samého začátku se stejnou ambicí: učinit mobilitu bezpečnou, čistou a přístupnou co největšímu počtu uživatelů.

SUV Peugeot e-2008SUV Peugeot e-2008

SUV Peugeot e-2008

Toto první 100% elektrické SUV Peugeot poskytuje přístup do nového světa vjemů: tichý provoz, žádné vibrace a svobodu řízení v zelených zónách s omezeným přístupem. S dosahem 320 km (podle protokolu WLTP), má výkon 100 kW/136 k a 260 Nm točivého momentu (k dispozici od 0 km / h) zajišťujících prvotřídní zrychlení a zvýšení výkonu. Několik z těchto ikonických vozidel je vystaveno v Peugeot Adventure Museum v Sochauxu. Je k vidění do neděle 31. ledna 2021.

Elektrifikace pokračuje

Devět měsíců po uvedení nového vozu Peugeot e-208 je v showroomu značky nyní celá řada elektrifikovaných modelů: e-208, e-2008, 508 Hybrid a 3008 Hybrid4 pro osobní vozidla; e-Expert, E-Traveler a brzy e-Boxer pro užitková vozidla. Elektrická revoluce dobře začala a pokračuje.

Zdroj foto: Peugeot

Článek Od Peugeot VLV po nový Peugeot e-2008: příběh elektrické revoluce byl publikován 4. září 2020 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Značky aut. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...