Nový Peugeot 408: Nečekaný ze všech úhlů

Tagy:  Peugeot 408, novinka, hybrid, online, šelma

Sponzorované odkazy:

Nový Peugeot 408: Nečekaný ze všech úhlů

Francouzský výrobce Peugeot odhalil nový Peugeot 408. Dle vlastních slov se jedná o dynamický inovativní fastback, nečekaný ze všech úhlů pohledu.

Vůz, který budí dojem velkého auta, v sobě nezapře šelmu – má ostré linie a mřížku chladiče v barvě karoserie splývající s přídí auta doplňuje znak automobilky, lví hlava. Dvacetipalcová kola působí patřičně majestátně a na zadní části střechy lze najít dva prvky, které vzhledem připomínají uši kočkovité šelmy. Přední světla ve tvaru tesáků a zadní ve tvaru tří drápů vše jen podtrhují. Všechny díly karoserie i design kol byly přitom optimalizované tak, aby měly co nejnižší aerodynamický odpor. Pneumatiky mohou být v rozměru sedmnáct až dvacet palců.

Co se týká pohonu, od začátku roku 2023 budou na výběr tři možnosti. Dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 či 225 koní a nebo benzinový motor PureTech 1.2 s výkonem 130 koní. Všechny motorizace jsou s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem dvou kol. Kdo má zájem o čistě elektrickou verzi, musí si pár měsíců počkat, každopádně se ale má v nabídce objevit, na rozdíl od dieselu, ten není a nebude.

Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. Palubní jednofázová nabíječka má ve standardním provedení výkon 3,7 kW, příplatková dvakrát tolik. Co se týká předpokládané doby nabíjení, u wallboxu to bude se silnější nabíječkou za hodinu a 55 minut. U zesílené zásuvky standardní nabíječka dobije baterii za tři hodiny a 50 minut, u standardní zásuvky a standardní nabíječky to potrvá sedm hodin a pět minut. Peugeot nabízí i pomoc s řešením nabíjení, vedle zařízení pomůže zákazníkům i s výběrem toho nejlepšího individuálního řešení. Baterie má přitom záruku osm let nebo sto šedesát tisíc kilometrů, dodává značka.

V interiéru najde řidič kompaktní ergonomický volant a nový digitální přístrojový panel, který je v úrovni očí těsně nad volantem. Pohodlná přední sedadla umožňují masáž, design pak zdůrazňuje kvalitu použitých materiálů. Prostor na zadních sedadlech je dle výrobce velkorysý a prostorný je i zavazadlový prostor. V tom je mimo jiné i praktická 12 V zásuvka. Prostor mezi řidičem a spolujezdcem má být vyvážený a tak zatímco je desetipalcový a dotykový středový displej směrován k řidiči, středová konzola je naopak otevřená směrem ke spolujezdci. Všechny dynamické ovladače vozu jsou seskupeny do oblouku na straně řidiče. Nový vůz samozřejmě nabízí také velmi vysokou úroveň online služeb. To ostatně začíná už při nákupu, v některých zemích lze zakoupit nový vůz, nabídnout protiúčtem stávající auto a financovat nový vůz prostřednictvím smartphone, tabletu nebo počítače.

Peugeot i-Cocpit, na který má značka ochrannou známku klade důraz na kvalitu provedení a konektivitu zahrnující nejnovější technologie. Například asistenční systém řízení používají šest kamer a devět radarů. Peugeot 408 tak mimo jiné umí varovat před srážkou, chodce a cyklisty rozpozná ve dne i v noci v rychlosti až 140 km/h, sleduje bdělost řidiče, rozpozná dopravní značky, které následně zobrazuje na digitálním panelu, parkovací kamery sledují 360 ° okolo auta a dálková světla se přepínají automaticky.

Nový Peugeot 408 v sobě nezapře šelmu. Foto: P Automobil ImportNový Peugeot 408 v sobě nezapře šelmu. Foto: P Automobil Import

Článek Nový Peugeot 408: Nečekaný ze všech úhlů byl publikován 7. července 2022 v 00.00 v rubrice Auta a Novinky. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...