Dacia Jogger: dynamický sedmimístný rodinný vůz
Sponzorované odkazy:
Značka Dacia přepracovala rodinný vůz a aktuálně uvádí víceúčelovou Dacii Jogger, která si bere něco z každé kategorie: délku karoserie kombi, prostornost interiéru MPV a atributy SUV. Automobil Dacia Jogger nabízí nejlepší poměr cena / prostornost interiéru a víceúčelovost. Název evokuje sport, přírodu a pozitivní energii.
Dacia Jogger má vertikální přední masku s širokou mřížkou, výrazné blatníky, kola v rozích karoserie a spoiler na zadních dveřích. Svislá zadní světla zajišťují co největší vstup do zavazadlového prostoru a jejich tvar zvýrazňuje široké zadní blatníky a dotváří robustní vzhled vozu. Outdoor sty je podpořen střešními lištami, zvýrazněnými podběhy a vysokou světlou výškou (200 mm bez zatížení).
Velkorysé rozměry
Dacia Jogger je vybavena koly o velkém průměru (660 mm) s vysokou bočnicí pneumatiky. Její velkorysý rozvor 2,90 m, výška kabiny 912 mm a svislá zadní část (svislá zadní světla, velmi široké zadní dveře, nízko položený práh) přispívají k vnitřní prostornosti, včetně zavazadelníku. Zvětšená délka zadních dveří a boční odsazení na úrovni oken (30 mm) usnadňují nastupování na zadní sedadla. Vůz je se svými 4,55 m nejdelším vozem v nabídce Dacia.
Světelný podpis písmene Y
Přední a zadní optika zahrnuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Technologie LED byla využita v předních denních světlech i v potkávacích světlech. Kromě snížené spotřeby elektřiny, poskytují lepší světelnou účinnost jak ve dne, tak hlavně v noci.
Modulární střešní lišty
Některé verze Dacia Jogger jsou vybaveny modulárními podélnými střešními lištami, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky. Střešní lišty se mohou využít pro jakoukoliv přepravu včetně té neočekávané, nosič vytvořený z těchto lišt unese až 80 kg (kola, lyže, střešní box apod.). Tento důmyslný patentovaný systém ztělesňuje ducha Dacie: chytrý, praktický, jednoduchý a ekonomický.
Praktičnost do nejmenšího detailu
Kola zvýrazněná vystupujícími oblouky jsou vybavena ráfky „FLEXWHEEL“ v designu, který málokdo rozezná od disků z lehkých slitin. Ráfky z lehké slitiny jsou také k dispozici i ve velikosti 16 palců s diamantovým efektem. Kliky u dveří mají střídmý design a ergonomický tvar. K otvírání kufru slouží elektrické tlačítko ukryté pod lištou zadních dveří.
Široká palubní deska
Dojem z interiéru podtrhují kvalitní materiály a vhodně zvolené barevné kombinace. Dacia využila horizontálně členěnou palubní desku jejíž horní a spodní část odděluje středový pás, který může být čalouněný textilií. Nad tímto pásem se nacházejí důležité prvky pro řidiče (přístrojový štít, multimediální obrazovka) a pod ním, stále na dosah ruky, ovládání manuální, či automatické klimatizace. Stejný textilní potah se nachází na středové loketní opěrce a loketních opěrkách předních dveřích.
Pohodlí pro všechny
V závislosti na verzi využívají cestující ve druhé řadě sklopné stolky vybavené držákem pohárku. Jsou posuvné o 70 mm, čímž se přizpůsobí potřebám každého pasažéra. 2. řada je vybavena také dvěma úchyty ISOFIX pro auto sedačky na krajních sedadlech. Díky tomu je zajištěno optimální uchycení sedačky a tím i bezpečnost dětí. Co se týče cestujících ve 3. řadě, každý má samostatné sedadlo, loketní opěrku a výklopné zadní okénko pro lepší výhled na silnici.
Nastavitelná a tvarovaná sedadla
Sedadla jsou tvarovaná, aby poskytovala dobrou oporu řidiči i cestujícím. Pro ideální polohu při řízení může řidič nastavit výšku sedadla (+/- 35 mm), výšku volantu (+/- 2.1°) a hloubku volantu (+/- 25 mm) a vybrat si středovou loketní opěrku s úložným prostorem (volitelně).
Multifunkční vůz
Maximální kapacita nákladu dosahuje 1 819 litrů VDA v pětimístné verzi, pokud je 2. řada sklopená! V sedmimístné verzi je kapacita nákladu 1 807 litrů VDA, pokud je 2. řada sklopená a 3. řada vyjmuta. 3. řadu je možné také přiklopit k lavici 2. řady, kterou lze rovněž složit. V této pozici je objem nákladního prostoru až 1 594 litrů VDA.
Variabilní zavazadelník
Objem kufru je 708 litrů VDA při konfiguraci s 5 místy a 160 litrů VDA v konfiguraci se 7 místy. Díky výšce nákladového prostoru (661 mm) a délce zavazadelníku (1 150 mm) mohou rodiny vodorovně převážet dětský kočárek a dětské kolo, aniž by musely odmontovat sedadlo, stačí sklopit jednu sedačku ve 3. řadě.
Aby se lépe využil prostor a doprava byla bezpečnější, kufr má elastické popruhy a čtyři upevňovací oka. Je zde rovněž zabudována zásuvka na 12V. Dacia Jogger je také vybavena třemi háčky: dvěma v kufru a jedním vpředu na straně spolujezdce. Ideální k zavěšení tašky.
Tři úrovně multimédií
Dacia Jogger nabízí tři úrovně multimédií, z nichž si každý může vybrat tu svou
- chytrý Media Control ovládaný smartphonem
- Media Display s dotykovou osmipalcovou obrazovkou
- Media Nav s navigací a zrcadlením telefonu přes Wi-Fi
Media Control
Media Control je kompletní multimediální systém. Toto zařízení obsahuje dva reproduktory, držák chytrého telefonu přímo zabudovaný do palubní desky, připojení Bluetooth a USB, ovladače u volantu a zobrazení informací z rádia na digitální obrazovce TFT 3,5 palců palubního počítače.
Nabízí rozšíření možností připojením smartphonu a bezplatné aplikace Dacia Media Control. Tato aplikace umožňuje využívat zejména navigaci pomocí aplikace GPS z telefonu, ještě ergonomičtější přístup k rádiu, hudbě, volání, zprávám a dalším funkcím jako rozeznávání hlasu Siri nebo Android. Pro bezpečnější řízení jsou ovladače umístěny na volantu a na sdruženém ovladači pod volantem.
Media Display
Media Display má čtyři reproduktory a vstup USB, palubní deska obsahuje velkou osmipalcovou dotykovou obrazovku v dostatečné výšce, kterou je mírně natočena k řidiči pro lepší viditelnost a ergonomii. Intuitivní a přívětivé rozhraní je vybaveno připojením Bluetooth a je kompatibilní se systémy Android Auto a Apple CarPlay. Jedinečná záložka „vozidlo“ umožňuje zejména přístup k nastavení vybraných asistentů řízení.
Media Nav
A konečně díky Media Nav je Dacia Jogger obohacena zabudovanou navigací a bezdrátovým zrcadlením chytrých telefonů přes Wi-Fi pro Apple CarPlay a Android Auto. Audiosystém využívá šest reproduktorů a dva vstupy USB.
Sériový standard
Dacia Jogger reaguje na potřeby rodin, jimž nabízí základní konektivitu s držákem telefonu, digitální obrazovku TFT 3,5 palců na přístrojovém štítu a podle verze až tři zásuvky 12 V k nabíjení tabletu kdekoliv. Sériovou nabídku doplňují další užitečná zařízení: ovladače na volantu pro omezovač rychlosti a automatické rozsvícení světel díky světelnému senzoru.
Na přání něco navíc
Dacia Jogger nabízí další vybavení, buď volitelně nebo podle daného trhu. Mimo jiné zmiňujeme přední vyhřívaná sedadla, automatickou klimatizaci s digitálním displejem, bezklíčový přístup a startování s handsfree kartou s dálkovým odemykáním kufru a rozsvěcením potkávacích světel pro snadné nalezení Dacie Jogger za tmy. Dále i automatické zapnutí stěračů, elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací kameru, systém hlídání mrtvého úhlu a parkovací senzory vpředu i vzadu.
Zesílení konstrukce vozu
Dacia Jogger stojí na moderní platformě a přispívá k dobré ochraně v případě nárazu díky vysoké odolnosti a tuhosti. Konstrukce je zesílená v části motorového prostoru i kabiny. Přítomnost akcelerometru a senzorů tlaku ve dveřích umožňuje včasnou detekci bočních kolizí pro rychlejší rozvinutí hlavových a bočních airbagů chránících břicho, hrudník a hlavu. Dacia Jogger je standardně vybavena omezovačem rychlosti a ESP poslední generace, v závislosti na výbavě rovněž tempomatem s ovládáním na volantu.
Automatické nouzové brzdění
Systém je aktivní při rychlosti 7 až 170 km/h. Pomocí předního radaru ověřuje vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu (detekce od 7 do 80 km/h pro stojící vozidlo).
Hlídání mrtvých úhlů
Aktivní od 30 km/h do 140 km/h. Upozorní řidiče na možnou kolizi s jiným vozidlem po straně nebo vzadu. Čtyři ultrazvukové senzory (dva se nacházejí v zadní části vozidla a dva vpředu) zachytí předměty v pohybu, včetně automobilů a motocyklů v zóně mrtvého úhlu. Pokud se něco nebo někdo nachází v zóně mrtvého úhlu, rozsvítí se LED kontrolka na vnějším zpětném zrcátku na odpovídající straně.
Asistent parkování
Tento systém se skládá ze čtyř ultrazvukových senzorů vpředu a čtyř vzadu, zadní kamery a dynamických vodících lišt na displeji infotainmentu, které umožňují snadné manévrování díky zvukovým a vizuálním signálům.
Asistent pro rozjezd ve svahu
Toto zařízení po dobu dvou sekund brání vozidlu couvnout, než při rozjezdu ve svahu řidič sundá nohu z brzdy a přesune ji na plynový pedál.
Pohony Dacie Jogger
Dacia Jogger využívá řadu motorů vhodných pro jakékoliv rodinné použití s novým benzinovým motorem 1.0 TCe 110 a motorem TCe 100 LPG, který pracuje na benzín / LPG. Motory mají Start & Stop a splňují normu Euro 6D Full.
Nový motor TCE 110
Dacia Jogger je vybavená zcela novým benzínovým motorem TCe 110 s manuální šestirychlostní převodovkou. TCe 110 je tříválcový motor 1.0 L turbo s přímým vstřikováním paliva o výkonu 110 koní. Hliníkový blok motoru umožnil snížit jeho váhu. Tento motor s točivým momentem 200 Nm je nejvýkonnější z řady nabízené u Dacia Jogger.
Nový TCe 110 představuje technické inovace, které zvyšují jeho výkon, zlepšují spotřebu paliva a snižují emise CO2. Variabilní časování ventilů, variabilní olejové čerpadlo a využití řady účinnějších materiálů podporují výkon a snižují spotřebu paliva a opotřebení. Integrované výfukové potrubí, filtr pevných částic a přímé vstřikování pomáhají snižovat emise CO2. Takto vybavený motor TCe 110 kombinuje nejnovější technologie a nabízí zákazníkům nejlepší potěšení z jízdy a nejlepší možný poměr výkon / spotřeba.
Benzín a LPG
Dacia nabízí kompletní řadu vozidel na dvojí palivo, benzín a plyn LPG. Tovární implementace této technologie zaručuje bezpečnost a spolehlivost. Trvání konstrukční záruky, servisní intervaly a náklady na údržbu, kapacita palivové nádrže je identická jako u benzínové verze (nádrž LPG se nachází na místě rezervního kola).
Smíšená spotřeba v cyklu WLTP začíná u 7.6 L/100 km na motor 1.0 L TCe 100 LPG. Při jízdě na LPG vypouští Dacia Jogger průměrně o 10 % emisí CO2 méně než odpovídající benzínový motor. Poskytuje navíc dojezd přes 1 100 km díky svým 2 nádržím: 40 L na LPG a 50 L na benzín.
Použití LPG u Dacie je snadné, zpříjemňuje řízení, snižuje emise CO2 a umožňuje velký dojezd na jedno tankování. V některých zemích lze při používání dvojího paliva benzín/LPG využít různé pobídky, nižší daň, nízkou nákupní cenu v čerpací stanici nebo absenci ekologické přirážky či omezení provozu.
Zdroj foto: Dacia
Článek Dacia Jogger: dynamický sedmimístný rodinný vůz byl publikován 7. září 2021 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Dacia Sandero 14.04.2008 21.58
- Dacia Sandero 17.09.2008 20.55
- Dacia Logan 14.10.2007 16.36
- Nová Dacia Sandero 08.01.2021 00.00
- Nová Dacia Spring 23.03.2021 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu