Nová Dacia Spring je tu!
Sponzorované odkazy:
Nová Dacia Spring zpřístupňuje elektromobilitu pro všechny a pro všechna užití. Spring, který je městským vozidlem se vzhledem SUV, je 100 % na elektrický pohon. Nová Dacia Spring disponuje štědrým vnitřním prostorem pro 4 dospělé a má dojezd automobilu 230 km WLTP (305 km WLTP City).
Před 15 lety převrátila Dacia naruby svět automobilů se svým jedinečným ekonomickým modelem a svými současnými vozidly za dostupné ceny, zaměřenými na to podstatné. Logan zpřístupnil nová vozidla široké veřejnosti v roce 2004. Duster obrátil vzhůru nohama segment SUV. Nové Sandero, které bylo nedávno představeno, je již několik let jedničkou v prodejích pro fyzické osoby v Evropě.
Dnes otevírá Dacia novou kapitolu své historie s příchodem Nového Springu, prvního modelu značky 100 % na elektrický pohon. Dacia, značka skupiny Renault, využívá know-how a jedinečných zkušeností na světě, získaných skupinou a Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, průkopníky elektrické mobility po dobu již více než 10 let.
Dacia Spring
Spring je nejlevnější elektromobil na evropském trhu, který zpřístupní elektrickou mobilitu většímu počtu osob. Pod jeho SUV vzhledem se skrývá městské vozidlo s rekordním vnitřním prostorem se 4 opravdovými sedadly, jednoduchou a spolehlivou pohonnou jednotkou a dojezdem až 230 km (kombinované WLTP) a 305 km ve městě (WLTP city).
Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích
Verze pro širokou veřejnost je možno již objednat, s prvními dodávkami na podzim 2021 Verze Business, pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici na přelomu roku. 100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.
Na první pohled
Jeho osobitá linie SUV je opatřena atributy vycházejícími ze světa SUV: širší disky kol, střešní lišty, vyztužená spodní část karosérie vepředu, zadní ližina a vyšší světlá výška (150 mm světlé výšky). S širokými rameny a svou vypouklou kapotou vyvolává pocit robustnosti. Jeho pocit bezpečí vyvolávající rozložitost dává tušit velký vnitřní prostor. Spring je však přesto skutečné městské vozidlo. Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt).
Velký vnitřní prostor
Spring má vnější rozměry pětidveřového městského vozidla nižší střední třídy a nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé. S velkorysou výškou a poloměrem pro kolena v řádu 100 mm je sezení na zadních sedadlech velmi pohodlné. Dojem prostornosti se ostatně podílí na celkovém pohodlí uvnitř vozidla. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.
Městský vůz se solidním zavazadelníkem
Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Číslo hodné vozidla z vyššího segmentu. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).
Pohonná jednotka
Spring je věrný filozofii modelů Dacie, a proto je ekonomický při nákupu i užívání. Prodává se za bezkonkurenční cenu, přináší jednoduchost, všestrannost, spolehlivost a robustnost. Vlastnosti, které dokonale korespondují se 100 % elektrickou pohonnou jednotkou s malými náklady na údržbu a nabízející dojezd až 230 km WLTP v kombinovaném a 305 km v městském cyklu WLTP. 100 % elektrická pohonná jednotka s výkonem 33 kW (ekvivalent 44 koní) je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor Nového modelu Spring pracuje bez oleje a s menším počtem pohyblivých částí než u spalovacího motoru (zejména absence rozvodového řemene, svíček atd.), je jednoduchý, spolehlivý a robustní.
Jednoduché dobíjení
Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem. Když se Spring nabíjí, tak se na palubní desce znázorní následující informace: kontrolka nabíjení, aktuální procento nabití, zbývající doba pro dosažení nabytí na úrovni 100 %, současný dojezd se současnou úrovní nabytí. Pokud chceme zastavit nabíjení a odjistit napájecí kabel, stačí pouze zmáčknout symbol odemknutí na klíčku dálkového ovládání vozidla, případně nabíjení přerušit ze strany nabíjecí stanice.
Volnost v nabíjení
Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.
Úporný nákupem i užíváním
Spring je ekonomický při nákupu a také při užívání: jeho TCO (Total Cost of Ownership) je nejnižší na trhu, jak v rámci elektromobilů, tak i vozidel se spalovacím motorem. Elektrická pohonná jednotka se příjemně užívá: velmi dobrá reakce na zrychlení (točivý moment 125 Nm je okamžitě k dispozici), absence řazení a vibrací, klidný chod. Radost z řízení elektromobilu je možné si užít naplno a vozidlo při užívání neprodukuje znečišťující látky, ani CO2.
Dostatečný dojezd
Spring je velmi obratný a lehký městský vůz s dojezdem 230 km v cyklu WLTP a 305 km WLTP City (homologační cyklus obsahuje pouze městskou část homologovaného cyklu). To mu zaručuje velkou všestrannost při užívání ve městě, ale i v příměstské oblasti. Trvalé regenerační brzdění využívá energii při každém zvednutí nohy z plynového pedálu.
Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h. V Evropě najede srovnatelné městské vozidlo v průměru 31 km denně. Na tomto základě stačí Spring nabíjet jen jednou týdně.
V pohodě ve městě i mimo něj
Spring je všestranným městským vozidlem 100 % na elektrický pohon s vyrovnaným chováním na silnici. Jeho malé vnější rozměry společně s vyšší světlou výškou v řádu 150 mm (světlá výška) a nízkým poloměrem otáčení vozidla 4,8 metru mu umožňují snadné proplétání se městem i parkování v něm. Spolehlivá mechanika, lehkost užívání, dojezd a pohodlí uvnitř vozidla mu zajišťují velkou svobodu v užívání a umožňují mu hravě zvládnout cestování za hranice města.
Zdroj foto: Dacia
Článek Nová Dacia Spring je tu! byl publikován 9. července 2021 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nová Dacia Spring 23.03.2021 00.00
- Nová Dacia Sandero 08.01.2021 00.00
- Nová Dacia Logan 11.06.2021 00.00
- Nová Dacia Duster 08.03.2018 00.00
- Dacia Sandero 14.04.2008 21.58
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Příběhy méně známé: Škoda typ 990 „Hajaja“
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Plnění pneumatik: Dusík nebo vzduch?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu