Příběhy více či méně známé: Škoda Felicia Fun 2000

Tagy:  Škoda Auto, Felicia Fun

Sponzorované odkazy:

Příběhy více či méně známé: Škoda Felicia Fun 2000

Víte, že téměř desetinu z 1,4 milionu vyrobených vozů Škoda Felicia tvořil ryze pracovní Pick-up? A že z něj odvozená Škoda Felicia Fun vybízela k zábavě a aktivnímu odpočinku? Vůz pro volný čas s „prázdninově“ žlutým odstínem karoserie budil pozornost všude kam přijel.

Škoda Felicia Fun vznikla jako verze účelného vozu pro sport a volný čas v přírodě. Legendární roadster potěšil ve své době (1959–1964) takřka 15 tisíc řidiček a řidičů i jejich spolucestujících. Poptávka po voze výrazně převyšovala nabídku, ale většina nadčasově elegantních otevřených vozů zamířila do přesto zahraničí.

Prototyp Š 781 Tremp

Cestu k budoucímu vozu pro volný čas Felicia Fun vytyčil dvoumístný čtyřdveřový prototyp Š 781 Tremp (1989) upravený z hatchbacku Favorit. Nad sedadly řidiče a spolujezdce zůstal zachován pevný díl střechy, směrem vzad navazovala masivní trubková konstrukce s ochranným obloukem. Jediný vyrobený Tremp se dochoval v depozitáři Škoda Muzea.

Fialové a žluté koncepty Škoda Fun na IAA 1993

Další vývojový stupeň představovala propracovaná dvojice konceptů Škoda Fun na bází modelu Favorit. Jeden z nich byl lakován fialově, druhý žlutě. Na frankfurtském autosalonu IAA 1993 tato atraktivní novinka zaujala o 60 mm zvýšeným podvozkem pro jízdu v lehčím terénu či trubkovým rámem na přídi, nemluvě o řadě praktických detailů, vkusném barevném sladění vnějšího laku karoserie s interiérem a sedmipaprskovými litými disky kol.

Po sklopení zadní příčné stěny s elektricky stahovatelným oknem bylo pomocí pákového mechanismu možné snadno vytvořit dvě další sedadla. Na zadní ložné ploše se našlo místo pro chladničku a zavazadla, přídavný střešní nosič umožnil přepravu rozměrnějšího sportovního vybavení jako horských kol nebo surfových prken.

Škoda Felicia Fun v Ženevě 1995

Do třetice všeho dobrého: po světové výstavní premiéře vozu pro volný čas Škoda Felicia Fun na březnovém ženevském autosalonu se v říjnu 1995 v závodě Vrchlabí rozeběhla jeho sériová výroba. Základ konstrukce tvořila modelová řada Felicia, která o rok dříve vznikla komplexní evolucí předchůdce Favorit, s využitím 1187 nových významnějších dílů.

Praktická a inovativní verze Fun

Škoda Felicia Fun zaujala mimo jiné výklopnou a posuvnou zadní stěnou v základu dvoumístné kabiny, umožňující rozšířit kapacitu o dvě pomocná, prakticky rozkládací sedadla. V tom případě se délka ložné plochy s podlahou pokrytou smrkovými lištami zkrátila ze 1370 na 850 mm. Přepravní možnosti rozšířila montáž střešního nosiče. Specializované nezávislé firmy nabízely také lehké nástavby ze sklolaminátu, objem nákladového prostoru poté vzrostl přibližně na 2 m3.

Škoda Felicia Fun byla při rozvoru 2450 mm dlouhá 4245 mm, široká 1680 mm a vysoká 1465 mm. Zákazníci mohli vybírat ze tří čtyřválcových motorů. Benzinové jednotky s parametry 1289 cm3 a 68 k/50 kW, respektive 1598 cm3 a 75 k/55 kW doplňoval diesel o objemu 1896 cm3 a výkonu 64 k/47 kW.

Základní provedení 1.3 MPI se stupněm výbavy LX stálo 304 900 Kč, verze 1.6 MPI byla o 40 000 korun dražší a za diesel se připlácelo dalších deset tisíc. Typická šestnáctistovka s pohotovostní/u­žitečnou hmotností 1035/445 kg dosahovala rychlosti až 163 km/h při kombinované spotřebě 7,3 l na 100 km (podle tehdy platné metodiky 93/116/EU).

V moři více než 1,4 milionu celkově vyrobených zástupců modelové řady Felicia (z toho 915 843 hatchbacků, 351 905 kombi, 124 565 verzí Pck-up a 5160 vozů Van Plus) se prázdninový Fun rozhodně neztratil.

Zdroj foto: Škoda Auto

Článek Příběhy více či méně známé: Škoda Felicia Fun 2000 byl publikován 4. prosince 2020 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Značky aut. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...