Nová Dacia Duster
Sponzorované odkazy:
Vůz byl představen na zářijovém Frankfurtském autosalonu 2017 a pyšní se zcela novým exteriérem a přepracovaným interiérem. Představuje spojení komfortu a terénních vlastností SUV a nízkou cenu.
Nový Duster se zcela přepracovaným má sebevědomý a robustní vzhled. Od základu přepracovaný interiér přináší více komfortu a lepší ergonomii. Vůz je vybaven novými asistenčními systémy řízení a prvky výbavy.
Rozměry vozu
Nový Duster si uchoval schopnosti průjezdu terénem, které mu dopomohly k úspěchu. Rozměrově má vůz na délku 4,34 metru, na šířku 1,80 metru a světlá výška činí 210 mm. Přední nájezdový úhel je 30° a zadní nájezdový úhel 33° u verze 4×4 a 34° u verze 4×2, přičemž přechodový úhel činí 21°.
Zcela nový vzhled
Nový nádech a pojetí čiší jak z exteriéru, tak z interiéru. Všechny vnější prvky byly přepracovány a dostaly výraznější linie. Nový Duster má přední část, která více zdůrazňuje jeho robustnost. Maska chladiče se rozšiřuje ke světlometům umístěným v rozích přídě, což vůz opticky dělá širším. Auto má LED světla pro denní svícení sestávající ze tří částí. Horizontálnější je i kapota s vystupujícími liniemi a vyšší boční linie, které přispívají k navýšení ochrany posádky. Čelní sklo bylo posunuto o 100 mm dopředu, má větší sklon a interiér vozu tak působí prostorněji. Nové hliníkové střešní lišty charakteristické pro SUV navazují na čelní sklo a propůjčují vozu dynamičtější profil. Širší outdoorové spoilery vpředu i vzadu ještě doplňují 17 palcová kola.
Kompletně přepracovaná kabina
Po nastoupení do vozu si nelze nevšimnout kompletně přepracovaného pracoviště řidiče, které je nyní pohodlnější. Nová palubní deska vyniká velkorysými rozměry charakteristickými pro segment SUV. Displej multimediálního a navigačního systému Media Nav Evolution 3.0 je zabudovaný ve středové konzoli, umístěn výše o 74 mm a rovněž je natočen směrem k řidiči. Je tak snáze dostupný a čitelný. Tři otočné ovladače automatické klimatizace odkazují na tři výdechy ventilace umístěné v horní části palubní desky. Ve středové konzoli jsou zabudovány nové ergonomičtější ovladače. Nová středová konzole s ruční brzdou umístěnou mimo střed přináší praktické úložné prostory a ideálně umístěný ovladač pohonu 4×4.
Pečlivě vybírané materiály
Nový Duster nabízí díky vybraným materiálům a pečlivému zpracování ještě propracovanější interiér. Již na první pohled upoutá lepší kvalita kabiny.
- Palubní deska má vylepšenou zrnitou texturu a matný povrch.
- Výplň dveřních panelů obsahuje robustnější kliky a loketní opěrky vypolstrované pěnovou hmotou s na dotyk příjemným potahem.
- V novém čalounění zdobeném prošíváním a využívajícím pletené techniky s 3 D efektem se snoubí komfort s moderním stylem.
- Kratší řadicí páka je zdobená dekorací z leštěného chromu.
- Volant se může pochlubit velmi kvalitní a na dotyk příjemnou exkluzivní povrchovou úpravou Soft Feel.
- Spáry mezi jednotlivými díly byly významně zmenšeny.
Prostornost pro pasažéry i náklad
Nový Duster nabízí 27,2 l úložných prostorů rozmístěných po kabině, přičemž pod sedadlem spolujezdce je umístěna nová zásuvka o objemu 2,8 l. Objem zavazadlového prostoru pod platem je 478 l ve verzi 4×2 a 467 l ve verzi 4×4. Se sklopenou lavicí může objem dosáhnout 1 623 l. Zvláštní péče byla také věnována zvukové izolaci. Uvnitř kabiny je nyní poloviční hladina hluku, čehož bylo dosaženo zejména snížením hlučnosti při jízdě použitím materiálů lépe pohlcujících zvuk.
Zvuková izolace vozu byla vylepšena
- zvětšením pohlcujících ploch v kabině a v prostoru motoru z 20 na 50 %
- snížením akustických úniků použitím tmelů nebo uzávěrů
- zvětšením tloušťky čelního skla o 0,35 mm
Hluk z motoru a z odvalování pneumatik je menší díky zvýšení pevnosti přední části vozu – rámu a podélných nosníků, což zmírňuje vibrace přenášené karoserií dovnitř kabiny. Ve voze jsou použity dvoukuželové reproduktory s průměrem 165 mm, které jsou ve dveřích lépe upevněny a odizolovány, aby poskytly lepší hudební zážitky. U vyšších verzí přibyly na palubní desce dva výškové reproduktory, které dále zlepšují reprodukci zvuku.
Pohodová jízda
Nový Duster je vybaven novým elektromechanickým posilovačem řízení, který při manévrování a zejména při pomalé jízdě při parkování snižuje ovládací sílu o 35 %. S převodovým poměrem nižším o 6 % bylo dosaženo rychlejší odezvy řízení a lepší ovladatelnosti ve městě i při vyšší rychlosti na křivolakých cestách. Řízení je vybaveno systémem, který přizpůsobuje práci posilovače rychlosti vozu, což zlepšuje směrovou stabilitu zejména na dálnici.
Nový Duster dostal do vínku četné asistenty i technologie
- Kamerový systém Multiview se čtyřmi kamerami – přední, zadní a dvě boční, poskytuje řidiči lepší přehled o okolí vozu. Tento systém je obzvláště užitečný při parkovacích manévrech. Spustí se automaticky při zařazení zpátečky. Při rychlém zařazení stupně vpřed pak kamera změní zorný úhel.
- Systém sledování mrtvého úhlu tvořený čtyřmi ultrazvukovými senzory umístěnými v rozích vozu. Senzory detekují jakýkoliv vůz vyskytující se za vozem nebo po straně ve vzdálenosti tří až pěti metrů. Světelná kontrolka (LED) umístěná ve vnějším zpětném zrcátku automaticky signalizuje nebezpečí. Je-li aktivované směrové světlo a v mrtvém úhlu se nachází nějaký vůz, tak LED světlo ve zpětném zrcátku bliká. Systém funguje v rozsahu 30 km/h až 140 km/h.
- Omezovač rychlosti umožňuje řidiči kontrolu nad rychlostí bez neustálého sledování tachometru a pomáhá mu nepřekročit nastavenou rychlost. Systém funguje od 30 km/h.
- Asistent pro sjezd z kopce reguluje rychlost vozu při sjíždění prudkých svahů. Tento systém používá brzdy k zajištění vynikající stability.
- Asistent rozjezdu do kopce také usnadňuje jízdu na nerovném terénu.
- Pro příznivce terénních jízd zobrazí 4×4 monitor kompas a úhel náklonu vozu.
- Hands-free karta Dacia – automaticky odemkne dveře, jakmile se řidič přiblíží k vozu, a při odchodu od vozu dveře uzamkne. Odemčení je signalizováno bliknutím výstražných světel a bočních směrových světel. Uzamčení je signalizováno dvěma bliknutími výstražných světel a bočních směrových světel a zvukovým signálem. Díky tlačítku start/stop nepotřebujete pro nastartování vozu vytahovat klíč.
- MediaNav Evolution 3.0. s funkcí Driving Eco2 je osvědčený systém skupiny Renault vybavený funkcí Eco coaching, která pomáhá řidiči osvojit si zásady ekonomické jízdy.
Příslušenství
Nový Duster je vybaven novým jednoduchým a snadno použitelným příslušenstvím, které je důkazem jeho příslušnosti k vozům SUV.
- tažné zařízení, které lze rychle odmontovat bez použití nářadí a které je po odmontování kulového čepu skryté
- stylové lišty umístěné na spodní části vozu vpředu a vzadu ladí s outdoorovými spoilery vpředu i vzadu
- nové, elegantnější nášlapy, které jsou lépe začleněné do karoserie vozu
- uvnitř vozu je k nalezení ochrana zavazadlového prostoru Easyflex, která má protiskluzovou a nepropustnou úpravu
Pohonné jednotky
Nový Duster dostal řadu motorů vyvinutých na základě odborných zkušeností skupiny Renault, přičemž jejich cena je stále dostupná.
- Benzinové motorizace čítají motor SCe 115 (verze 4×2 a 4×4) a motor TCe 125 (verze 4×2 a 4×4) jsou spojeny s manuální převodovkou. Motor SCe je rovněž k dispozici ve verzi uzpůsobené pro pohon LPG.
- Dieselové pohony jsou dCi 90 u verze 4×2 a motor dCi 110 u verze 4×2 a 4×4, které jsou spojeny s manuální převodovkou. Motor dCi 110 (u verze 4×2) lze vybavit dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.
Vyšší bezpečnost
Nový Duster přináší řadu prvků poskytujících zvýšenou ochranu cestujících. Vůz má vyztuženou karoserii a v ní nové o 0,2 mm silnější podélné nosníky a ocel s lepšími mechanickými vlastnostmi. Nové jsou i výztuhy karoserie – A sloupek a podélné nosníky pod podlahou.
A nové bezpečnostní prvky se jemně liší dle trhu, v němž se Duster nabízí
- nové rámy sedadel
- nové objemnější hlavové opěrky předních sedadel poskytující lepší ochranu v případě zadního nárazu
- nové okenní airbagy
- pyrotechnické předpínače s omezovači napínací síly na předních sedadlech a na krajních zadních sedadlech
- úchyty Isofix pro upevnění dětských sedaček na krajních zadních sedadlech
- nová konstrukce nárazníku a kapoty lépe absorbuje energii v případě srážky s chodcem
- vnější zpětná zrcátka s plochou větší o 8 % přispívají k lepšímu výhledu řidiče
Cena nového Dacia Duster s výbavou Access a motorem 1,6 SCe 84 kW/114 k začíná na 259 900 Kč
Zdroj foto: Skupina Renault
Článek Nová Dacia Duster byl publikován 8. března 2018 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Pavla Jelínková. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nová Dacia Sandero 08.01.2021 00.00
- Nová Dacia Spring 23.03.2021 00.00
- Nová Dacia Logan 11.06.2021 00.00
- Dacia Sandero 14.04.2008 21.58
- Dacia Sandero 17.09.2008 20.55
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu