Peugeot 508 - francouzská revoluce se čtyřmi koly
Sponzorované odkazy:
Peugeot 508 je zcela novým vozem, který načíná novou éru francouzské automobilky. Model 508 nahradí v Evropě stávající Peugeoty 407 a 607. Jakým směrem se bude francouzská automobilka ubírat na poli designu je patrné právě na modelu 508.
Nová přední maska působí „levitujícím“ dojmem. Prolis přední kapoty ohraničuje propracované přední světlomety, které jsou u bi-xenonových světel doplněny LED optikou. Zadní části dominují chromované koncovky výfuku, vodorovná chromovaná lišta zadního víka zavazadelníku a LED svítilny, které jsou protaženy do boku vozu a jejichž grafika napodobuje lví spáry. Boky vozu jsou čisté s jednoduchým prolisem vprostřed dveří. B-sloupky jsou lakovány černou barvou a záměrně se, v porovnání z celým vozem, ztrácejí. Přední i zadní část není ochuzena o velký znak se lvem. Celkově Peugeot 508 disponuje čistými tvary a přizpůsobil se evropskému trendu v designu. Oproti předchozí designové strategii jde o velký skok. Jestli kupředu ukáží až prodejní statistiky.
Výbava
Na výběr je ze tří možností. Access, dále Active a Allure. Základní výbava Access obsahuje například airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ESP, audio-systém RD5 s CD/MP3 se šesti reproduktory, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizaci, mlhové světlomety, samočinnou aktivaci světlometů nebo USB konektor.
V nejvyšší výbavě Allure nalezneme navíc například handsfree Bluetooth, automatickou dvouzónovou klimatizaci, hands-free přístup do vozu s nastartováním, sedmnáctipalcová hliníková kola, vyhřívaná přední sedadla, parkovací asistent a regulátor rychlosti.
Na výběr je i z pohonných jednotek
Dvojici zážehových jednotek doplňuje čtveřice vznětových. Nechybí ekologická verze 1,6 e-HDI s nízkou spotřebou. Základní jednotkou je zážehová šestnáctistovka. Společně s výbavou Access je startovací cena stanovena na 508 000 Kč. Nejvyšší výbava Allure spojená s motorem 1,6 THP má cenovku 679 900 Kč.
Zážehové motory |
1,6 VTi
|
1,6 THP
|
|
Zdvihový objem [cm3] |
1598
|
||
Převodovka |
2-Tronic
|
6M
|
6A
|
Výkon [kW/min-1] |
88 / 6000
|
115 / 5800
|
115 / 5800
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
160 / 4250
|
240 / 1400–4000
|
240 / 1400–4000
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
11,5
|
8,6
|
9,2
|
Max. rychlost [km/h] |
203
|
222
|
220
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
6,2
|
6,4
|
7,1
|
Vznětové motory |
1,6 HDi
|
1,6 e-HDi
|
2,0 HDi
|
2,2 HDi
|
|
Zdvihový objem [cm3] |
1560
|
1560
|
1997
|
1997
|
2179
|
Převodovka |
5M
|
2-Tronic
|
6M
|
6A
|
6A
|
Výkon [kW/min-1] |
82 / 3600
|
103 / 4000
|
120 / 3750
|
150 / 3500
|
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
240–254 / 1750
|
270–285 / 1750
|
320–340 / 2000
|
340 / 2000–3000
|
450 / 2000–2750
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
12,4
|
13,1
|
9,8
|
9,2
|
8,2
|
Max. rychlost [km/h] |
190
|
197
|
210
|
225
|
234
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
4,7
|
4,4
|
4,8
|
5,7
|
5,7
|
Článek Peugeot 508 - francouzská revoluce se čtyřmi koly byl publikován 30. března 2011 v 19.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Peugeot 406 14.02.2008 21.34
- Peugeot 206 26.08.2007 16.15
- Peugeot 106 30.04.2008 22.22
- Peugeot Bipper 02.03.2008 19.59
- Peugeot 306 06.01.2008 21.46
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Jawa 350
- Auto blog - blog plný informací
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu