Peugeot 508 - francouzská revoluce se čtyřmi koly

Tagy:  508, sedan, nový, revoluce, lev

Sponzorované odkazy:

Peugeot 508 - francouzská revoluce se čtyřmi koly

Peugeot 508 je zcela novým vozem, který načíná novou éru francouzské automobilky. Model 508 nahradí v Evropě stávající Peugeoty 407 a 607. Jakým směrem se bude francouzská automobilka ubírat na poli designu je patrné právě na modelu 508.

Peugeot 508, zdroj: peugeot.czPeugeot 508, zdroj: peugeot.cz

Nová přední maska působí „levitujícím“ dojmem. Prolis přední kapoty ohraničuje propracované přední světlomety, které jsou u bi-xenonových světel doplněny LED optikou. Zadní části dominují chromované koncovky výfuku, vodorovná chromovaná lišta zadního víka zavazadelníku a LED svítilny, které jsou protaženy do boku vozu a jejichž grafika napodobuje lví spáry. Boky vozu jsou čisté s jednoduchým prolisem vprostřed dveří. B-sloupky jsou lakovány černou barvou a záměrně se, v porovnání z celým vozem, ztrácejí. Přední i zadní část není ochuzena o velký znak se lvem. Celkově Peugeot 508 disponuje čistými tvary a přizpůsobil se evropskému trendu v designu. Oproti předchozí designové strategii jde o velký skok. Jestli kupředu ukáží až prodejní statistiky.

Peugeot 508, zdroj: ThesupermatPeugeot 508, zdroj: Thesupermat

Výbava

Na výběr je ze tří možností. Access, dále Active a Allure. Základní výbava Access obsahuje například airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ESP, audio-systém RD5 s CD/MP3 se šesti reproduktory, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizaci, mlhové světlomety, samočinnou aktivaci světlometů nebo USB konektor.

V nejvyšší výbavě Allure nalezneme navíc například handsfree Bluetooth, automatickou dvouzónovou klimatizaci, hands-free přístup do vozu s nastartováním, sedmnáctipalcová hliníková kola, vyhřívaná přední sedadla, parkovací asistent a regulátor rychlosti.

Peugeot 508 – interiér, zdroj: peugeot.czPeugeot 508 – interiér, zdroj: peugeot.cz

Na výběr je i z pohonných jednotek

Dvojici zážehových jednotek doplňuje čtveřice vznětových. Nechybí ekologická verze 1,6 e-HDI s nízkou spotřebou. Základní jednotkou je zážehová šestnáctistovka. Společně s výbavou Access je startovací cena stanovena na 508 000 Kč. Nejvyšší výbava Allure spojená s motorem 1,6 THP má cenovku 679 900 Kč.

Untitled Document
Zážehové motory
1,6 VTi
1,6 THP
Zdvihový objem [cm3]
1598
Převodovka
2-Tronic
6M
6A
Výkon [kW/min-1]
88 / 6000
115 / 5800
115 / 5800
Točivý moment [Nm/min-1]
160 / 4250
240 / 1400–4000
240 / 1400–4000
Zrychlení 0–100 km/h [s]
11,5
8,6
9,2
Max. rychlost [km/h]
203
222
220
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
6,2
6,4
7,1

 

Untitled Document
Vznětové motory
1,6 HDi
1,6 e-HDi
2,0 HDi
2,2 HDi
Zdvihový objem [cm3]
1560
1560
1997
1997
2179
Převodovka
5M
2-Tronic
6M
6A
6A
Výkon [kW/min-1]
82 / 3600
103 / 4000
120 / 3750
150 / 3500
Točivý moment [Nm/min-1]
240–254 / 1750
270–285 / 1750
320–340 / 2000
340 / 2000–3000
450 / 2000–2750
Zrychlení 0–100 km/h [s]
12,4
13,1
9,8
9,2
8,2
Max. rychlost [km/h]
190
197
210
225
234
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
4,7
4,4
4,8
5,7
5,7

 

Článek Peugeot 508 - francouzská revoluce se čtyřmi koly byl publikován 30. března 2011 v 19.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...