Subaru WRX STI sedan - ďábelsky zábavný
Sponzorované odkazy:
Subaru WRX STI je ostrá verze hatchbacku Subaru Impreza. Bonusem je nyní možnost pořízení tohoto vozu v karosářské variantě sedan. Automobilka upustila od složeného názvu Impreza WRX STI a ponechala vozu pouze označení WRX STI. Snaha je důrazně oddělit základní a ostré verze.
Technologie
U Subaru WRX STI sedan hraje prim zejména podvozek. Všechny konstrukční prvky WRX STI, od geometrie tuhého rámu po pohon všech kol Symmetrical AWD, využívají tzv. koncepci dynamického ovládání podvozku (DC3), která zajišťuje perfektní záběrové schopnosti a vyvážený podvozek pro dokonale přesné řízení a dynamické průjezdy zatáčkami. Zároveň nabízí přepracovaný systém zavěšení pro ještě lepší spojení řidiče s vozovkou. Zavěšení je nyní tužší a světlá výška byla snížena o 5 mm na konečných 150 mm.
Zlepšena byla i aerodynamika vozu. K co nejvyššímu přítlaku k vozovce slouží hluboký přední nárazník, boční prahy a spoiler. Po celé délce podvozku je přepracovaný spodní kryt, který společně s funkčním zadním difuzorem slouží k hladkému proudění vzduchu pod vozem. Nové čtyřdveřové provedení s velkým zadním spoilerem garantuje ještě vyšší stabilitu jízdy za vysokých rychlostí.
Výbava
Subaru WRX STI sedan je nabízen ve dvou stupních výbavy. Už ta základní nabízí velmi mnoho. Jedná se například o xenonové světlomety s automatickým vyrovnáním výšky, elektricky ovládaná a sklopitelná vnější zpětná zrcátka, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektrické ovládání oken, automatickou klimatizaci, rozmrazovač předního okna a bočních oken vpředu, stereo CD audio s Bluetooth/AUX/USB/AV, tempomat a v neposlední řadě veškeré prvky aktivní a pasivní bezpečnosti.
Pohonná jednotka
Pod kapotou WRX STI se nalézá plochý přeplňovaný čtyřválec 2,5 l DOHC TURBO. Motor používá duální aktivní řídicí systém časování ventilů (Dual Active Valve Control), optimalizované spalování paliva a výfukovou soustavu s nízkým protitlakem a čtveřicí koncovek. Maximální výkon motoru je 221 kW při 6000 1/min a nejvyšší točivý moment dosahuje 407 Nm při 4000 1/min. Maximální rychlost činí 255 km/h a na stovku auto zrychlí za 5,2 s. Kombinovaná spotřeba je spíše orientační. Podle automobilky je tato hodnota rovna 10,5 l/100 km, ovšem při ostré jízdě je žíznivost tohoto vozu opravdu vysoká. Výjimkou není spotřeba 20 l/100 km benzínu Natural 98. Cenovka základního WRX STI je 1 080 000 Kč s DPH.
Článek Subaru WRX STI sedan - ďábelsky zábavný byl publikován 31. ledna 2011 v 18.15 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Subaru Justy 04.07.2008 16.15
- Subaru Forester 17.05.2008 23.13
- Nová Subaru Soltera 12.10.2021 00.00
- Subaru Impreza STI 07.11.2007 21.30
- Subaru a jeho nový Levorg MY16 10.12.2015 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Suzuki Samurai
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty
- Začal předprodej nového modelu Volkswagen T-Roc R na českém trhu
- Kaipan 57
- Ofuky oken a homologace
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu