Audi A6 - nová generace manažerského vozu

Tagy:  A6, luxusní, manažerské, sedan, limuzína

Sponzorované odkazy:

Audi A6 - nová generace manažerského vozu

Nový model vyšší střední třídy Audi A6 přichází s novým rokem na český trh. Limuzína, která se oproti minulé generaci o něco málo zkrátila, přináší ve všech oblastech konstrukce inovativní technická řešení, například lehkou karoserii, sportovní podvozek a velký výběr nových asistenčních a multimediálních systémů. Široká je i nabídka motorů a převodového ústrojí.

Audi A6, zdroj: audi.czAudi A6, zdroj: audi.cz

Design

Design nového Audi A6 nepřichází s ničím překvapivým. Exteriér je pro laického pozorovatele k nerozeznání od Audi A8 nebo A4. Limuzína je 4,92 metru dlouhá a 1,87 metru široká a jen 1,46 metru vysoká. Zavazadlový prostor obsahuje místo pro 530 litrů zavazadel. Celkový dynamický dojem vytváří dlouhá kapota motoru, napjatý oblouk nízké střechy a výrazné linie na bocích. V interiéru je charakteristickým prvkem ozdobná lišta, jejíž oblouk obklopuje řidiče a spolujezdce na předních sedadlech. Samozřejmostí jsou kvalitní materiály, mezi něž patří i nová dýha z vrstveného dřeva.

Audi A6 – interiér, zdroj: audi.czAudi A6 – interiér, zdroj: audi.cz

Technologie pro efektivitu

Model A6 je vybaven systémy, které pomáhají snižovat spotřebu paliva. Jedná se například o systém Start-Stop a rekuperační systém, jenž přeměňuje kinetickou energii na elektrickou například během brzdění. Získaná energie se ukládá v akumulátoru a jejím následným zpětným dodáním do palubní elektrické sítě se snižuje zatížení generátoru a tím se spoří palivo. Na spotřebě závisí také celková hmotnost vozidla. Ta je snížena díky hybridní karoserii, která kombinuje klasickou ocel a hliník.

Audi A6, zdroj: audi.czAudi A6, zdroj: audi.cz

Výbava

Sériová výbava pro model A6 obsahuje například airbagy řidiče a spolujezdce včetně bočních a hlavových, aktivní opěrky hlavy, ABS, ESR, systém Start-Stop, šestnáctipalcová litá kola, ukazatel tlaku v pneumatikách, dešťový a světelný senzor, xenonové světlomety (vyjma motoru 2,0 TDI), dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s CD a osmi reproduktory, 6,5palcový barevný displej nebo tempomat.

Motory

U vznětových motorů je na výběr z čtyřválcového dvoulitru a šestiválcového třílitru, který je navíc k dispozici i s pohonem quattro. Zážehové agregáty začínají u šestiválcového motoru 2,8 FSI a končí u přeplňovaného 3,0 TFSI quattro s maximálním výkonem 220 kW. Přenos točivého momentu je realizován pomocí sedmistupňové automatické převodovky S tronic nebo bezstupňové převodovky Multitronic. Základní cena je s motorem 2,0 TDI stanovena na 999 000 Kč s DPH.

Untitled Document
Zážehové motory
2,8 FSI
2,8 FSI quattro
3,0 TFSI quattro
Zdvihový objem [cm3]
2773
2773
2995
Převodovka
Multitronic
7A (S tronic)
7A (S tronic)
Výkon [kW]
150
150
220
Točivý moment [Nm/min-1]
280 / 5250–6500
x
440 / 2900–4500
Zrychlení 0–100 km/h [s]
7,7
x
5,5
Max. rychlost [km/h]
240
x
250
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
7,4
8,0
8,2

 

Untitled Document
Vznětové motory
2,0 TDI
3,0 TDI
3,0 TDI quattro
Zdvihový objem [cm3]
1968
2967
2967
Převodovka
6M
Multitronic
7A (S tronic)
Výkon [kW]
130
150
150
180
Točivý moment [Nm/min-1]
380 / 1750–2500
400 / 1250–3500
x
500 / 1400–3250
Zrychlení 0–100 km/h [s]
8,7
7,2
x
6,1
Max. rychlost [km/h]
228
240
x
250
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]
4,9
5,2
x
6,0

 

Bude i hybrid

Co by to bylo za auto kdyby v dnešní době nedostalo také hybridní systém. Ten bude k dispozici později, ale již dnes je známo, že Audi A6 hybrid bude schopen jet čistě na elektrický pohon rychlostí až 100 km/h. Ovšem když si uvědomíme, že při rychlosti 60 km/h vydrží baterie dodávat energii pouhé tři kilometry, nejedná se o žádný zázrak. Hlavním agregátem bude zážehový čtyřválec 2,0 TFSI (155 kW), který bude doplněn elektromotorem s maximálním výkonem 33 kW. Kombinovaná spotřeba bude pak 6,2 l/100 km.

Článek Audi A6 - nová generace manažerského vozu byl publikován 13. ledna 2011 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...