BMW 5 Touring - sága pokračuje
Sponzorované odkazy:
BMW 5 Touring je nové prémiové kombi inglostadtské automobilky. Zvenčí působí dynamicky, uvnitř elegantně. Do délky narostlo na 4907 mm a rozvor činí úctyhodných 2968 mm. Rozměrnost a praktičnost je poznat i v zavazadlovém prostoru. V základním provedení uveze 560 litrů zavazadel, po sklopení zadní řady sedadel vznikne prostor o objemu 1670 litrů.
Jízdní dynamika
Optimální jízdní komfort a vlastnosti nového BMW 5 Touring zajišťují různé systémy. Systém dynamické kontroly tlumičů upravuje nastavení tlumičů pro každý jízdní povrch. Řídící jednotky vyhodnocují pohyby na každém kole a přizpůsobují jim nastavení tlumičů. Elektronika je natolik rychlá, že zadní kola dostávají informace od předních vždy, když přijde nějaká nerovnost, aby ji mohla měkce odpružit. Pomocí kontroly jízdní dynamiky může řidič zvolit styl jízdy. Tlačítkem vedle řadící páky může měnit různé nastavení a chování vozu. Od Normal, Sport- (automatická převodovka Steptronic řadí až při vyšších otáčkách a zároveň se přiostří reakce řízení a přitvrdí podvozek) až po Sport+ (dynamická kontrola trakce umožňuje kontrolované driftování). Další systém Adaptive drive aktivně vyrovnává boční náklony při průjezdu zatáčkou.
Pohonné jednotky
Základní motorizací je čtyřválcový vznětový dvoulitr. Ostatní agregáty jsou řadové šestiválce. Vznětové agregáty používají třetí generaci vysokotlakového vstřikování Common Rail, zážehové motory jsou opatřeny turbodmychadly Twin Scroll, systémem proměnného časování ventilů Valvetronic a přímým vstřikováním benzínu.
Zážehové motory |
523i
|
528i
|
535i
|
Zdvihový objem [cm3] |
2996
|
2996
|
2979
|
Převodovka |
6M (8A)
|
6M (8A)
|
6M (8A)
|
Výkon [kW/min-1] |
150 / 6100
|
190 / 6600
|
225 / 5800
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
270 / 1500–4250
|
310 / 2600–5000
|
400 / 1200–1500
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
8,2 (8,4)
|
x
|
6,0 (6,1)
|
Max. rychlost [km/h] |
231 (227)
|
x
|
250 (250)
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
7,9 (7,8)
|
8,0
|
8,6 (8,5)
|
Základní cena [Kč s DPH] |
1 184 300
|
1 277 900
|
1 392 300
|
Vznětové motory |
520d
|
525d
|
530d
|
535d
|
Zdvihový objem [cm3] |
1995
|
2993
|
2993
|
2993
|
Převodovka |
6M (8A)
|
6M (8A)
|
6M (8A)
|
6M (8A)
|
Výkon [kW/min-1] |
135 / 4000
|
150 / 4000
|
180 / 4000
|
220 / 4400
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
380 / 1750–2750
|
450 / 1750–2500
|
540 / 1750–3000
|
600 / 1500–2500
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
8,3
|
x
|
6,4
|
x
|
Max. rychlost [km/h] |
220
|
x
|
243 (242)
|
x
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
5,1 (5,3)
|
x
|
6,4 (6,3)
|
x
|
Základní cena [Kč s DPH] |
1 151 930
|
1 263 600
|
1 367 600
|
1 549 600
|
Výbava
Základní motorizace 520d obsahuje například šest airbagů, tempomat s brzdnou funkcí, elektromechanickou parkovací brzdu, vzduchové odpružení zadní nápravy, 17palcová litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, stereo systém se šesti reproduktory, přední mlhovky, dešťový senzor, automatickou aktivaci světlometů při snížené viditelnosti nebo elektrické dovírání pátých dveří. Za příplatek je například Head-Up displej (36 452 Kč), navigační systém (65 806 Kč), desetipalcový barevný monitor pro příjem analogového a DVB-T vysílání (55 848 Kč) nebo systém satelitního vyhledávání v případě krádeže (35 250 Kč + 6686 Kč/rok).
Článek BMW 5 Touring - sága pokračuje byl publikován 20. prosince 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Příběhy méně známé: Škoda typ 990 „Hajaja“
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Plnění pneumatik: Dusík nebo vzduch?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu