Lexus LS - japonský koráb silnic
Sponzorované odkazy:
Nějaký čas již na silnicích potkáváme faceliftovaný japonský koráb silnic Lexus LS. Viditelné změny se dočkala pouze přední maska chladiče, která nešetří chromováním a vnější zpětná zrcátka. Uvnitř přibylo luxusu a high-tech vybavení. Co naopak u více než pětimetrového vozu zůstalo je vynikající hybridní systém.
Hybridní systém
Ten je oproti konkurenčním limuzínám jediný, který zvládne jízdu čistě na elektrický pohon. Energetický monitor v interiéru nepřetržitě ukazuje, co právě systém Lexus Hybrid dělá. Při rozjezdech a pomalé jízdě, zajišťuje pohon obvykle pouze výkonný elektromotor, čímž nevznikají žádné emise. Se vzrůstající rychlostí se automaticky nastartuje spalovací motor a hybridní systém začne jeho výkon plynule přenášet na vozovku. Samozřejmostí je pak rekuperace kinetické energie při brzdění na elektrickou energii, která se ukládá do akumulátorů. Hybridní systém zahrnuje pouze verze LS 600h. Výsledkem je efektivní, ekonomický a zároveň vysoce výkonný systém, kombinující výkon elektromotoru a spalovacího motoru.
Verze
Lexus LS je k dostání ve třech verzích. LS 460, LS 460 AWD a LS 600h. LS 460 obsahuje výkonný motor V8, osmistupňovou automatickou převodovku a pohon zadních kol. Již standardní velmi bohatá výbava obsahuje například nejnovější prvky aktivní a pasivní bezpečnosti, bi-xenonové světlomety, kola z lehkých slitin, automatické dovírání dveří a víka zavazadlového prostoru, zadní svítilny a přední obrysové světlomety z LED diod, zrcátka ve dveřích elektronicky nastavitelná, sklopná, vyhřívaná a samostmívací, osmipalcový dotykový multifunkční informační displej, integrovaný GPS, parkovací senzory vpředu a vzadu s parkovací kamerou, audio systém MP3/WMA/USB/AUX s bluetooth, elektronicky řízená klimatizace, kožená sedadla a volant, paměť pro polohu předních sedadel, volantu a vnějších zpětných zrcátek, snadné nastupování a vystupování (automaticky se vysouvající a zasouvající volant), systém bezklíčkového nastupování a startování, tempomat, vyhřívaná sedadla a mnoho dalšího.
Pro opravdu luxusní požitek z jízdy na zadních sedadlech je v prodeji verze LS 600h L s prodlouženým rozvorem 3090 mm (standard je 2970 mm). V tomto Lexusu nechybí čtyřzónová klimatizace, devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, audio a video systém pro zadní sedadla s devítipalcovou vyklápěcí barevnou obrazovkou nebo zadní sedadla (nebo spíše křesla) s masážní funkcí. Prodloužená verze je oproti LS 600h dražší o 375 000 Kč, tedy o cenovku Škody Yeti v základní verzi.
Motor |
LS 460
|
LS 460 AWD
|
LS 600h
|
Zdvihový objem [cm3] |
4608
|
4608
|
4969
|
Převodovka |
8A
|
8A
|
Hybridní E-CVT
|
Pohon |
4×2 (zadních kol)
|
4×4
|
4×4 |
Výkon [kW/min-1] |
280 / 6400
|
270 / 6400
|
290 / 6400
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
493 / 4100
|
469 / 4100
|
520 / 4000
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
5,7
|
6,3
|
6,3
|
Max. rychlost [km/h] |
250
|
250
|
250
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
11,1
|
11,6
|
9,3
|
Základní cena [Kč s DPH] |
2 259 000
|
2 369 000
|
2 699 000 |
Článek Lexus LS - japonský koráb silnic byl publikován 15. prosince 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Lexus IS 220d – sportovně laděný sedan s bohatou výbavou 22.04.2009 12.26
- Lexus CT 200h - tichá revoluce 21.07.2011 18.30
- Cadillac XLR 22.03.2008 00.23
- Výročí: Honda vyrobila sto milionů vozů 12.01.2017 00.00
- Hybrid: Slepá ulička nebo pohon budoucnosti? 30.08.2013 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu