Subaru Impreza XV - outdoorový hatchback
Sponzorované odkazy:
Subaru Impreza XV je crossover, který vychází z klasické Imprezy. Odlišnost je znatelná na první pohled. Impreza XV má po obvodě plastové díly, které chrání karoserii. Prodej na českém trhu odstartoval nedávno a základní cena Imprezy XV ve spojení se zážehovým dvoulitrem je 580 000 Kč.
Design nové masky chladiče je ztvárněn jako u dalších crossoverů Subaru. Neohroženost a sportovní charakter akcentuje velký střešní spoiler obepínající skleněnou plochu výklopné zádě a hladce navazující na zadní D-sloupky. Vyvedení spodní části zadního nárazníku v černé barvě propůjčuje vzhled crossoveru i zadním partiím. U zadních sdružených světel se používá technologie LED diod pro brzdová světla.
Prostor pro cestující je větší a pohodlnější, aniž by se zbytečně zvětšily vnější rozměry karoserie (délka 4430 mm, šířka 1770 mm, výška 1520 mm a rozvor 2620 mm). Konstruktéři toho dosáhli prodloužením rozvoru náprav a rozšířením karoserie při současném zkrácení zadního převisu. Dále je zajištěn i dostatek prostoru pro hlavy cestujících díky optimálnímu zkosení bočního okénka. Vznikl tak pohodlný interiér, ve kterém se cestující necítí stísněně. Ve standardní nabídce vládne interiéru látkové čalounění ve dvoubarevném provedení (kombinace hnědá/černá). Na přání je k dispozici i kožené čalounění sedadel (pouze v černé barvě).
Výbava
Ve výbavě Imprezy XV nechybí například přední mlhovky, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, vyhřívání předních sedadel, elektrické ovládání oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, automatická klimatizace, rozmrazovač stíračů, předních a bočních oken, rádio s CD, AUX, USB a Bluetooth handsfree, tempomat, ABS, EBD, BA, přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech nebo přední bezpečnostní pásy s předpínači.
Pohonné jednotky
Impreza XV má k dispozici po jednom zážehovém a vznětovém motoru. Oba motory jsou čtyřválcové, DOHC typu boxer, tedy horizontálně uložené. Vznětový agregát disponuje vstřikovacím systémem Common Rail, zážehový sekvenčním vícebodovým vstřikováním. Standardně je Subaru Impreza XV dodávána s pohonem všech kol (AWD), který je zajišťován pomocí systému aktivního rozdělení točivého momentu (2,0R, manuální převodovka) nebo mezinápravového diferenciálu s viskózní spojkou (2,0R automat a 2,0D).
Motor |
2,0R
|
2,0D
|
|
Palivo |
banzín
|
nafta
|
|
Zdvihový objem [cm3] |
1994
|
1998
|
|
Převodovka |
5M
|
4A
|
6M
|
Výkon [kW/min-1] |
110 / 6400
|
110 / 3600
|
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
196 / 3200
|
350 / 1800–2400
|
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
9,6
|
11,6
|
9,0
|
Max. rychlost [km/h] |
196
|
182
|
203
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
8,6
|
8,4
|
5,8
|
Článek Subaru Impreza XV - outdoorový hatchback byl publikován 10. prosince 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Subaru Justy 04.07.2008 16.15
- Subaru Forester 17.05.2008 23.13
- Nová Subaru Soltera 12.10.2021 00.00
- Subaru Impreza STI 07.11.2007 21.30
- Subaru a jeho nový Levorg MY16 10.12.2015 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu