Hodna Civic
Sponzorované odkazy:
Historie
Společnost Honda vznikla zhruba ve 30.letech 20. století, kdy její zakladatel Soichiro Honda studoval hutnictví, které studoval tak dlouho, dokud se mu nepodařilo vyrobit správné pístní kroužky. Jeho malá fimra přežila poválečné ekonomické problémy a začla si vytvářet dobré jméno. Tak začala úšpěšna historie.
První motory, byly malé, jednoduché, málo výkonné dvouválce Mikuni. Auotmobily byly téměř nepoužitelné kvůli nedostatku benzínu, a tak výborným řešením byla, výroba mopedů.Ale v poválečném Japonsku nebyla žádná siť motocyklových dealerů, proto v roce 1946 Soichiro Honda založil Honda Technical Research Institute. V roce 1948 se k Soichiro Hondovi připojil Takeo Fujisawa , kdy spolu vytvořili síť. V tomto roce založil Honda s kapitálem 1milión yenů společnost Honda Motor company Ltd.
V padesátých letech 20. století proběhla Korejská válka, trh byl naročný a vybíravý, proto se Honda a její zaměstanci shodli, že omezí výrobu na správne **produkty. Toto setkání a jednání mezi zaměstnanci a managementem položilo základ korporátní kultuře, která přetrvává dodnes.
Klíčový moment expanze Hondy, bylo založení a rozvoj Honda Motor Company Ltd. ve Spojených státech amerických. V roce 1959 to bzla první zámořská pobočka, dále následovala pobočka Honda GmbH v Hamburku v roce 1961 a NV Honda Motor SA, které začly motocyklovou montáž v Evropě.
V roce 1965 byla založena pobočka v Londýně, v této době došlo i k rozvoji Honda Australia a Honda Canada, které plně odpovídaly rozšiřování obchodní sítě této společnosti po prodeji 12 miliontého motocyklu v srpnu 1969.
V roce 1971 byla poprvé navržena výroba vozů Honda ve Spojených státech amerických a projektový team měl za úkol vybrat, kde sídlo společnosti bude a kdy začít s konstrukcí vozů a motocyklů.
The Power of Dreams v tento slogan věřil pan Honda, věřil, že sny mohou přimět člověka, aby uskutečnil sny ve skutečném světě.
Honda Civic Type-R
Motor Hondy Civic
Agregát tvoří dvoulitrový čtyřválec s max. výkonem 201 koní při 7800ot./min. Točivý moment je 193 Nm již při 5600ot./min. Honda zrychlí z 0–100km/h za 6,6s a ostaním konkurentům, kteří naduchjí vzduch díky turbodmychadlům ukazuje, že nebojuje papírovýmy zbraněmi. Převodovku tvoří tradiční šestistupňová manuálka.
Podvozek
Pružiny u auta Hodna Civic jsou ve srovnání stejné jako u Fordu Focus ST, ale kvůli nižší hmotnosti motoru jsou tvrdší. Podvozek se skvěle umí vyrovnat s rozbitým asfaltem, kdy u občejných aut se jim zlámali nápravy. Také dokáže nepochopitelně pohlcovat nerovnosti při klidné jizdě. Vše není jen v podvozku, ale v celé konstukci. Honda vytvořila dobrý základ. Standartní skelet dostal další přídavné výztuže v oblasti závěsů předních i zadních ramen, čímž se vytvořila výborná torzní tuhost. Brzdy jsou skvěle řešeny, v provozu se totiž dobře dávkují a pokud spolupracují s ABS, dokáže dravec zastavit včas.
Design
Na automobilu Honda Civic zde křiklavé tuningové detaily, které doplňují 18 palcová kola. Podvozek jesnížen o 15mm, ale vizuálně si toho nevšimnete, to teprve poznáte na silnici, když si tento dravec razí cestu. Dále je tu zadní, které vytváří potřebný tlak na zadní nápravu, ale pokud se podíváme do zpětného zrcátka, zjistíme, že zabírá část zorného pole. Pokud obdivujete zadní koncovky výfuků, tak vás zklamu, jsou jen obyčejné zastrčené trubky do trojúhelníkových výdechů, ale vypadá to k světu.
Interiér
Vnitřek vozu Honda Civic vypadá jako od excentrika, všude možně rozházené tlačítka. Pro vás to může vypadat překvapivě, ale věřte, pokud sednete do sportovních sedaček obšitou alcantrou, takl si rychle zvyknete. Hlava řadící páky je z hliníku, volant potažen kůží, pedály s pryžovými ploškami, to vše svědčí stylový závodní kokpit, i když čistě ryzému kokpitu překážejí koberečky a rádio.
Moje hodnocení auta Honda Civic: Určite bych se v tomto sporťáku chtěl svést a určitě řídit, protože Honda Civic je skvělá nejen na pohled. Pokud v autě jedete jako anděl, spotřeba se bude pohybovat do 10 litrů na 100km, ale osobně si myslím, že toto dravé auto nenechá nikoho v klidu spát, jen se na něj podívejte, ten dravý styl vás nutí šlapat na plyn víc a víc. Následně se podívejte sami.
A abych nezapoměl zde je video tohoto sporťáku:)
Článek Hodna Civic byl publikován 28. září 2007 v 18.44 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nový model Hodna HR-V Sport 21.01.2019 00.00
- Výročí: Honda vyrobila sto milionů vozů 12.01.2017 00.00
- Honda CRX 31.01.2008 15.05
- Honda CR-Z - první hybridní sportovní vůz 05.09.2010 00.00
- Originální dárek? Hummer! 09.05.2012 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Nissan Micra
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu