Jaguar XJ - šelma s novou tváří
Sponzorované odkazy:
Malou revoluci způsobil nový Jaguar XJ, který se svému předchůdci příliš nepodobá. Několik dekád známá příď s čtveřicí kulatých světlometů, nahradila příď moderní a velmi atraktivní se sdruženými xenonovými světlomety. Pomalu svažující se záď evokuje spíše čtyřmístná kupé, než luxusní limuzínu a je zakončena protáhlými svítilnami z LED diod triangulárního tvaru, které kopírují víko kufru (elektronicky ovladatelné) a zaoblenou boční hranu karoserie. Nepřehlédnutelné jsou chromované koncovky výfuku. Jaguar má ve své třídě standardní délku přesahující magickou pětimetrovou hranici (5 122 mm) a vyniká svým třímetrovým rozvorem (3032 mm). Výška vozu je 1448 mm a šířka 1894 mm. Jaguar je k dispozici i ve verzi Long s prodlouženým rozvorem o 125 mm (příplatek cca 200 000 Kč).
V interiéru XJ nabízí pouze to nejlepší. Stupeň modifikace je opravdu široký a své si najde opravdu každý od barev až po použitý materiál. Na interiér je radost pohledět. Vše je přehledné. Na první pohled zaujme dýhovaný dekor, který kopíruje horní hranu palubní desky a po stranách navazuje na dekor dveří, ale také stylové analogové hodiny, které se ukrývají mezi kruhovými výdechy cirkulace vzduchu. Do ruky padne tříramenný multifunkční volant, který může být vyhřívaný.
High-tech
Výbava je rozdělena do tří skupin (Premium Luxury, Portfolio a Supersport). Již v základu vůz obsahuje slušnou dávku luxusu. Příplatková výbava pro všechny verze obsahuje například adaptivní tempomat s detekcí mrtvého úhlu, elektricky ovládané zadní stínítka, tříramenný vyhřívaný kožený volant, Jaguar Drive Control (předvolené režimy pro různé jízdní situace), zadní parkovací kamera, detekce chodců, čtyřzónová klimatizace, osmipalcový HD dotykový display vpředu i v opěrkách hlavy pro cestující na zadních sedadlech, hlasové ovládání všech dostupných funkcí, dvacetipalcová kola z lehkých slitin nebo Media Hub, který v autě umožňuje připojení jednotlivých zařízení (Bluetooth, USB, IPod, DVD a další). Jaguar nabízí i model Sentinel, který ochrání posádku před protipancéřovou municí a odolá explozi až patnácti kilogramů TNT.
Hbitá šelma
Základní jednotkou pro XJ je vznětový šestiválec o objemu tři litry s cenou 2 047 023 Kč. Zážehové verze obsahují osmiválcovou pohonnou jednotku o objemu pět litrů. Základní zážehová motorizace je atmosferická, zbývající dvě přeplňované, kdy vrcholem je motor 5,0 V8 Supercharger s výkonem 510 koňských sil a cenovkou začínající na 3 574 866 Kč. Všechny motorizace jsou spojeny s šestistupňovou automatickou převodovkou.
Motor |
3,0 V6 Diesel S
|
5,0 V8
|
5,0 V8 Supercharger
|
5,0 V8 Supercharger
|
Převodovka |
6A
|
|||
Zdvihový objem [cm3] |
2 993
|
5 000
|
5 000
|
5 000
|
Výkon [kW/min-1] |
202 / 4000
|
283 / 6500
|
346 / 6000–6500
|
375 / 6000–6500
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
600 / 2000
|
515 / 3500
|
575 / 2500–5500
|
625 / 2500–5500
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
6,4
|
5,7
|
5,2
|
4,9
|
Max. rychlost [km/h] |
250 (omezovač)
|
|||
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
7,0
|
11,3
|
12,1
|
12,1
|
Článek Jaguar XJ - šelma s novou tváří byl publikován 20. října 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Jaguar XF 22.04.2008 22.21
- Jaguar XK - britská aristokracie ve sportovním balení 15.08.2011 00.00
- Výhra zůstala (opět) doma: Autem roku je Škoda Kodiaq 20.03.2017 00.00
- Veterán jako investice 31.05.2018 21.00
- BMW řady 7: Nejluxusnější vozy z Mnichova 15.04.2013 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Ofuky oken a homologace
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- S očistou vozu vám pomohou chytré nanotechnologie
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu