Honda CR-Z - první hybridní sportovní vůz
Sponzorované odkazy:
Honda CR-Z je unikátní automobil, který v sobě spojuje výhody čistého a efektivního benzínového motoru v kombinaci s elektrickým hybridním pohonem a šestistupňovou manuální převodovkou ve stylové karoserií typu kupé.
Design
Karoserie modelu CR-Z vychází z koncepce „dynamického klínu“, která se vyznačuje nízkou linií kapoty a výraznou šířkou, která automobilu dodává sebejistý a atletický vzhled. Přesné rozměry vozu jsou 4080 mm délky, 1740 mm šířky, 1395 mm výšky a 2435 mm rozvoru. Právě nízká příď a celková malá výška vozu je výsledkem aerodynamického požadavku na co nejnižší koeficient aerodynamického odporu cx. V designu tohoto elegantního kupé lze rozpoznat charakteristické designové prvky značky Honda, jako jsou například dělené sklo dveří zavazadlového prostoru či aerodynamická, mírně skloněná linie střechy, které jsou doplněny zakřivenými a atraktivně tvarovanými liniemi exteriéru. CR-Z je v první řadě sportovní kupé s hybridním motorem, proto nepřekvapí malý zavazadlový prostor 214 litrů.
Pohonné ústrojí
Pohonné ústrojí tvoří čtyřválec s šestnácti ventily a elektromotor. Celkový výkon motoru a systému IMA (Integrated Motor Assist) je 91 kW (124 k) a točivý moment dosahuje plných 174 Nm. Hodnota maxima točivého momentu je stejná jako u modelu Civic s motorem 1,8 l, je však k dispozici již od 1 500 min-1, což je hodnota, která byla v minulosti dostupná pouze u motorů s přeplňováním. Maximální rychlost vozu činí 200 km/h a zrychlit na stovku Honda dokáže za 9,9 s. To vše při celkové kombinované spotřebě 5 l/100 km. Emise škodlivých plynů jsou velmi nízké a nikl-metalhydridové baterie lze na konci životního cyklu vozidla recyklovat u dealerů značky Honda.
Poprvé je u hybridního vozu použitá manuální šestistupňová převodovka, která je spojena s 1,5 litrovým čtyřválcovým motorem i-VTEC. Tento výkonný, ale přesto úsporný motor využívá zejména systém proměnného časování a zdvihu ventilů Variable valve Timing and lift Electronic Control (odtud zkratka VTEC). Vysokootáčkový charakter tohoto středně velkého motoru doplňuje dodatečných 78 Nm točivého momentu poskytovaných elektromotorem o výkonu 10 kW (14 k), který je umístěn mezi motorem a spojkou. Elektromotor poskytuje točivý moment v nízkých a středních otáčkách, což vozu CR-Z dodává pružnost obvyklou pro vozy s přeplňovaným motorem.
Výbava a cena
K dispozici jsou čtyři stupně výbavy (S, Sport, GT, GT Top). Základní cena Hondy CR-Z je 569 000 Kč. Již v základní verzi S najdeme například ABS+EBD, šestice airbagů, světla pro denní svícení z LED diod, dálkově ovládané centrální zamykání, metalická/perleťová barva, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, elektricky ovládaný posuv předních oken a také systém pohonu se třemi režimy (Sport, Econ, Normal). Každý režim se liší různým nastavením škrticí klapky, řízení, řízením klimatizace či úrovní podpory poskytované systémem IMA. Díky tomuto novému systému si může řidič přizpůsobit nastavení automobilu s důrazem na požitek z jízdy (Sport), na co nejnižší spotřebu (Econ) nebo na dosažení rovnováhy mezi oběma faktory (Normal).
Článek Honda CR-Z - první hybridní sportovní vůz byl publikován 5. září 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Honda CRX 31.01.2008 15.05
- Honda Jazz 11.04.2008 19.05
- Honda NSR 125 21.01.2008 19.48
- Honda CBR 125 02.11.2007 20.50
- Honda CR-V 18.06.2008 22.33
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Škoda 100
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu