Porsche Cayenne - druhá generace SUV
Sponzorované odkazy:
Porsche Cayenne vyvolává stále mnoho diskuzí. Na jedné straně je názor, že Cayenne nepatří do rodiny Porsche, protože se nejedná o klasický sportovní vůz této značky. Na straně druhé je třeba říci, že modelů Cayenne se prodalo již přes 170 000 kusů a vytáhl automobilku z finanční tísně a díky němu pokračuje vývoj a výroba nových supersportovních vozů, jako je například 911 GT2 RS.
Od května tohoto roku je v prodeji druhá generace tohoto oblíbeného SUV. Koncepce je převzata z koncernového bratrance VW Touareg, design a funkční prvky jsou odvozeny z modelu Panamera. Rozměry vozu jsou 4846 mm délky, 1939 mm šířky, 1705 mm výšky a rozvor činí 2893 mm. Objem zavazadlového prostoru je nadstandardních 670 litrů, přičemž po složení zadních sedadel se vyšplhá až na 1780 litrů.
Úspora
Nová generace modelu Cayenne se vyznačuje příkladnou úsporností kombinovanou s výjimečnými dynamickými parametry. Ve srovnání s předchozí generací klesla průměrná spotřeba až o 23 procent. To je zcela v souladu s přístupem „Porsche Intelligent Performance“, který ve zkratce znamená více výkonu při nižší spotřebě, větší účinnost a méně emisí CO2. Těchto výsledků je dosaženo díky hojnosti technických prvků, které snižují spotřebu, lehčí karoserii (redukce o 180 kg oproti minulé generaci), optimalizovanému řízení teploty motoru a převodovky, odpojitelnému alternátoru zásobující elektřinou akumulátor jen při jízdě bez plynu, systému start-stop jako standard a osmirychlostní robotizované převodovce Tiptronic.
Komfort
Ten je samozřejmě na špičkové úrovni. Rozvor náprav zvětšený o 40 mm přináší více vnitřního prostoru a větší variabilitu. Celkově nová generace narostla do délky o 48 mm. Zcela nově navržený interiér se vyznačuje vysoko umístěným středovým panelem, který řidiči dodává pocit, že sedí v kokpitu letadla. Zadní sedadla nabízejí možnost podélného posunu v rozmezí 160 mm, jejich komfort dále zvyšuje možnost změny sklonu opěradla ve třech polohách.
Motorizace
Model |
Cayenne
|
Cayenne Diesel
|
Cayenne S
|
Cayenne S Hybrid
|
Cayenne Turbo
|
Motor |
3,6 V6
|
3,0 V6
|
4,8 V8
|
3,0 V6 E-motor
|
4,8 V8-Biturbo
|
Zdvihový objem [cm3] |
3598
|
2967
|
4806
|
2995
|
4806
|
Počet válců |
6
|
6
|
8
|
6
|
8
|
Převodovka |
6M (8A)
|
8A
|
8A
|
8A
|
8A
|
Výkon [kW/min-1] |
220/6300
|
176/4000–4400
|
294/6500
|
279/5500
|
368/6000
|
Točivý moment [Nm/min-1] |
400/3000
|
550/2000–2250
|
500/3500
|
580/1000–5250
|
700/2250–4500
|
Zrychlení 0–100 km/h [s] |
7,5
|
7,8
|
5,9
|
6,5
|
4,7
|
Max. rychlost [km/h] |
230
|
218
|
258
|
242
|
278
|
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
11,2
|
7,4
|
10,5
|
8,2
|
11,5
|
Cena s DPH [Kč] |
1 524 000 (1 598 000)
|
1 636 000
|
1 985 000
|
2 143 000
|
3 129 000
|
Článek Porsche Cayenne - druhá generace SUV byl publikován 10. srpna 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Porsche 944 02.05.2008 22.46
- Porsche Cayenne 07.09.2008 20.00
- Porsche 911 GT2 11.09.2007 19.33
- Porsche 911 GT3 10.02.2008 00.22
- Nové Porsche 718 GT4 RS Clubsport 12.12.2021 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu