Audi R8 Spyder - roadster pro vyvolené
Sponzorované odkazy:
Léto, slunce, vítr ve vlasech. To jsou jen některé z aspektů proč si lidé kupují automobily bez střechy. V tomto článku se podíváme na luxusní Audi R8 Spyder, otevřené auto, které svádí boj s takovými velikány jako jsou Lamborghini Gallardo a Ferrari Spider. Designem se vůz neodlišuje od Audi R8 kupé. Střecha není pevná skládací, ale textilní. Mechanizmus ovládání střechy dovolí vytažení nebo stažení střechy i při rychlosti 50 km/h a celý proces trvá 19 sekund.
R8 sedí na silnici široce a silně. Dojem podtrhují 19" pneumatiky 235/35 vpředu a 295/30 (případně 305/30) vzadu. O brzdný účinek se starají vrtané přední kotouče s osmi pístky a zadní se čtyřmi, za příplatek lze pořídit i keramické kotouče. V základní výbavě je i adaptivní podvozek se systémem nastavitelných tlumičů Audi magnetic ride. Potenciál Spyderu naznačují velké proporce, zdůrazněné podběhy kol nebo objemné otvory přívodu vzduchu. Vyznačuje se dopředu posunutou kabinou a jasně odděleným prostorem motoru vzadu. Á propos, motorizace jsou opravdovou chloubou vozu.
Motory
Pro Audi R8 Spyder má německá automobilka vyhrazeny dva uprostřed umístěné vidlicové zážehové motory. Konkrétně desetiválec 5,2 FSI a osmiválec 4,2 FSI, který teprve přijde do prodeje. Tedy žádné dieslové pakvily, a to je dobře.
Silnější z dvojice, desetiválec 5,2 FSI, zrychlí na stovku za pouhých 3,9 s. Hodnota je docílena díky výkonu 386 kW při úchvatných 8000 otáčkách za minutu. Zdokonalením vysokootáčková koncepce (HDZ) zasáhne omezovač otáček až po dosažení neuvěřitelných 8700 min–1. Maximální točivý moment 530 Nm je k dispozici při 6500 min-1. Maximální rychlost leží za magickými 300 km/h, konkrétně 313 km/h. Tento motor je k dispozici s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou R tronic. Kombinovaná spotřeba je 14,9 l u manuálu i u verze s automatikou. Standardem pro Audi je pohon všech kol quattro.
Můžeme se těšit i na slabší motor 4,2 FSI s výkonem 316 kW a točivým momentem 430 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h činí 4,9 s a ručička tachometru se zastaví na 297 km/h. Tento agregát bude k dispozici zatím jen s automatickou převodovkou R tronic.
Audi R8 Spyder je opravdu auto jen pro vyvolené, exkluzivita je totiž podložena také vysokou pořizovací cenou 4 199 400 Kč za motor 5,2 FSI s manuální převodovkou a 4 376 400 Kč s automatickou. Cena motoru 4,2 FSI zatím nebyla stanovena.
Článek Audi R8 Spyder - roadster pro vyvolené byl publikován 21. července 2010 v 00.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Pavel Mach. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Jawa 350
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Auto blog - blog plný informací
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu