Protektory, nebo nové pneumatiky – jaké zvolit?
Sponzorované odkazy:
Životnost pneumatik není neomezená a přesto, že se stále prodlužuje, každý řidič se musí před jejich výměnou rozhodnout, jestli bude kupovat nové pneumatiky nebo pneumatiky protektorované, tzv. protektory. U nových automobilů je volba jednoznačná. Pokud je řidič majitelem vozu za několik set tisíc či více, investice do nových pneumatik jej již nemůže finančně zničit. Ale u automobilů starších deseti let, což jsou zejména škodovky od „tisícovky“ až po Felicii, je vhodnější vyměnit ojeté pneumatiky za protektory.
I protektory jsou v současnosti kvalitní
Dlouholetí řidiči mají protektory spojeny s nevalnou kvalitou a starými nevzhlednými dezény. V současnosti se ale i protektorované pneumatiky vyrábí ve stejně atraktivních dezénech jako nové pneumatiky. Požadovanou kvalitu musí každý výrobce každoročně obhajovat ve státní zkušebně. Několik výrobců protektorů vlastní certifikát ISO 9001. Jdou sehnat kvalitní a levné protektory ale i letní pneu na všechny typy vozidel. Nyní se protektory obnovují kompletně, tzn. dezén i bočnice pláště. To je také rozdíl oproti dřívějším dobám, kdy se obnovoval pouze vlastní dezén. V současné době jsou tak protektory vyráběny v rychlostní kategorii Q (do 160 km/h), R (do 170 km/h), T (do 190 km/h) a v zahraničí i v rychlostní kategorii V (do 240 km/h).
Budoucnost protektorů je velkou neznámou
Názory na budoucnost protektorů se značně rozchází: jeden názor je,
že protektory se budou používat stále méně, až úplně zmizí ze silnic.
U nových vozů je totiž podvozek konstruován na kvalitní pneumatiky
renomovaných značek. A kvalita protektorů bude vždy nejistá – pryž
stárnutím ztrácí kvalitu a navíc mohla být výchozí kostra poškozena.
Nová pneumatika to prostě není.
Druhá strana naopak říká, že díky moderní technologii jsou protektory
srovnatelné s novými originálními pneumatikami. Pro protektorované
pneumatiky jednoznačně hovoří cena – nejdražší protektory jsou stále
o pár korun levnější než nejlevnější nové pneumatiky, většinou dost
špatné kvality. Používání protektorů je navíc výrazně
ekologičtější, neboť se při výrobě používá stará kostra ojeté
pneumatiky.
Článek Protektory, nebo nové pneumatiky – jaké zvolit? byl publikován 16. června 2010 v 09.00 v rubrice Pneumatiky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (1).
Podobné články
- Cena pneumatik: Vyplatí se hledat 12.10.2012 15.45
- Moto oblečení - bezpečnost především 02.04.2012 10.00
- Přichází zima, motoristé musí být připraveni 23.10.2013 17.00
- Nedejte šanci nebezpečným situacím 17.04.2012 13.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu