Správně nahuštěné pneumatiky jsou základem
Sponzorované odkazy:
Větší spotřeba paliva, rychlejší opotřebení gum, horší ovládání vozidla. Nejen tyto neduhy mají za následek nesprávně nahuštěné pneumatiky. Přitom právě ty jsou jediným kontaktem mezi automobilem a vozovkou.
Kontrolujte tlak pravidelně
Základem bezproblémového fungování pneumatik je správné huštění na předepsaný tlak, který musí být vždy na stejné nápravě shodný. Jak podhuštění, tak přehuštění ovlivňují výkon pneumatiky negativně. A kdy tlak měřit? Nejlépe za studena a před jízdou, kdy ještě nejsou pneumatiky zahřáté. Například významný hráč na poli výroby pneumatik, společnost Pirelli uvádí, že pneumatiky jsou považovány za studené, pokud nebyly používány alespoň jednu hodinu, nebo byly použity při velmi nízké rychlosti na vzdálenost ne větší, než dva až tři kilometry.
Jakási doporučená úroveň tlaku neexistuje, ovšem správné hodnoty tlaku uvádí každý výrobce automobilů v manuálu, u některých vozů se objevují tyto informace na vnitřní straně u dveří řidiče, a také na víčku nádrže. Doporučuje se kontrolovat tlak v pneumatikách v pravidelných interval (např: jednou měsíčně) a vždy před delší jízdou.
Dusík zajistí stabilní tlak
Drtivá většina řidičů hustí své pneumatiky vzduchovým kompresorem, ovšem optimálnější variantou je huštění speciálním plynem, především dusíkem. Servisní síť společnosti Barum pod názvem Best Drive nabízí například tuto službu nadstandardně a za nafoukání jedné pneumatiky u osobního vozidla plynem Secur Pneus si účtuje 30 korun. A v čem vidí Best Drive výhody oproti klasickému plnění vzduchem? „Pneumatiky nahuštěné tímto plynem zajistí zákazníkovi pocit větší jistoty a bezpečnosti při provozu vozidla, stabilním provozním tlakem se zvyšuje životnost pneumatik, zlepšuje se komfort jízdy, snižuje se spotřeba pohonných hmot, snižují se provozní náklady,“ argumentují odborníci z Best Drive.
A proč tedy dbát na správné nahuštění pneumatik? Jejich tlak ovlivňuje bezprostřední délku brzdné dráhy i ovladatelnost vozidla. Přehuštěné pneumatiky mají při nezatížení vozidla horší brzdný účinek. Naopak podhuštění se negativně projeví ve spotřebě, neboť se zvyšuje valivý odpor, a tím pádem se gumy také rychleji opotřebí, tudíž jejich životnost klesá. Mimo to při jízdě s podhuštěnými pneumatikami hrozí mnohem větší riziko defektu.
Správně nafoukaná kola ušetří vaši peněženku a především bude vaše cestování bezpečnější.
Pneumatiky za výborné ceny si kupte na www.pneumatiky.cz
Článek Správně nahuštěné pneumatiky jsou základem byl publikován 16. dubna 2010 v 10.00 v rubrice Pneumatiky. Autorem článku je Adam Knesl. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Levné pneumatiky = kvalitní pneumatiky? 03.03.2010 15.00
- Levné pneumatiky 06.04.2008 21.00
- Pneumatiky na nákladní vozy 25.02.2016 21.15
- Jak správně vybrat pneumatiky? 28.02.2011 00.00
- Pneumatiky s nízkým valivým odporem 11.05.2011 10.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Suzuki Samurai
- Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty
- Kaipan 57
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Nový Ford C-MAX Sport
- Začal předprodej nového modelu Volkswagen T-Roc R na českém trhu
- Ofuky oken a homologace
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu