Jawa 350

Tagy:  Jawa, Jawa 350, 350, Jawa 350/640, Jawa 350/634, motorky

Sponzorované odkazy:

Jawa 350

Histroie

jawajawa

Cesta k Jawě.

Vedení Jawy chtělo zaplniť mezeru mezi dvoutaktní stopětasedmdesátkou a čtyřtaktním půllitrem. V roce 1931 se otom jednalo. třipadesátka měla nahradit pětistovku a měla být určena pro naročné zákazníky. Prototyp tohoto motocylu byl představen v 1934 na Pražském autosaloně. Motocykl měl trojúhelníkový rám s lisovanou přední vidlici odpruženou centrální vinutou pružinou a velikou palivovou nádrží. Jawa postavila svůj motocykl s mnohy vlastnímy prvky. Motor SV byl vybaven elektrospouštěčem (dynamo-startér). Převodovka byla u zadního kola, hnána hřídelí podobně jako u Jawy 500 OHV. Akorát tato převodovka nebyla dobře řešená a cena motocyklu byla vysoká. V továrně u Janečků, jak se jim lidově řikalo, ale neměli s těmito drahýmy motocykly již špatné zkušenosti.

V roce 1934 Jawa rozšířila program o jednu třistapadesátku, ale zcela ortodoxní. Měla stojatý vzduchem chlazený jednoválcový motor SV o objemu 346ccm a o výkonu 12 PS, kompresní poměr byl 5:1. Byla zde selektivní čtyřstupňová převodovka, která byla ovládána rukou nebo nohou. Zadní kolo poháněl řetez. Rám byl dvojitý, tak jako přední vidlice, vycházelo se z Jawy 175, Palivová nádrž měla objem 10,5 litrů a byla sloučená s nádobkou na olej. Zapalování zde bylo budťo dynamo-magnet od firmy Miller, nebo dynamo-baterie od firmy Bosch. Motocykl vážil 125kg, max. rychlost byla až 100km/h a spotřeba se pohybovala v pravidelném provozu cca 3.5 litrů/100km.

Byl to spolehlivý motocykl s dobrými jízdnímy vlastostmi, dobře se cenily velmi tuhé rámy. Motocykl stál 6 950 korun. První rok výroby se vyrobilo 1000 kusů, v roce 1935 se také vyrobilo 1000 kus§ a v roce 1936 dalších 504. Za jeho 3-leté výroby nebyly provedeny žádné změny, až na změněný výfuk.

Dnešní Jawa 350

jawajawa

Motor u Jawa 350:

Je zde dvoudobý řadový dvouválec, který je chlazený vzduchem, o objemu 350 ccm. Max. výkon se pohybuje kolem 24,5 koní při 5500ot./min. a točivým momentem 32Nm při 4750ot./min.
Hlavy válců o blok jsou vyrobeny z hliníkové slitiny s litinovými vložkami. Dále je vybaven tranzistorovým elektronickým zapalováním s indukčním snímačem. Start motoru zajišťuje překolpená řadící páka. vylepšený páčkový sytič umožňuje start i za studena. Čtyčstupňová převodovka s postupným nožním řazením je společně s motorem umístěna v bloku spolu s motorem. Poloautomatická převodovka umožňuje řazení i s plným plynem.

Podvozek Jawy 350

V předu je umístěna teleskopická vidlice, která je o proti předcházejícím typům měkčí a obstojně si poradí s vetší nerovností. V zádu je vidlice kyvná se dvěma tlumiči na každé straně, je zde možnost nastavit tři tuhosti. Rám je trubkový, uzavřený a ve spodní části je zdvojen.

Brzy u Jawa 350

Ve předu se nachází hydraulická kotoučová s tzv. plovoucím kotoučem s vyřezy, které lépe odvádějí teplo a nečistoty. V na zadním kole je mechanicky ovládaná bubnová brzda, která ukazuje opotřebení brzdových čelistí.

Jawa 350 je vhodná i pro páry na cestách. Je bez prblémový, bezporuchový a s minimální údržbou. Potřebuje pouze sezónní udržbu v průběhu provozu. Údržba zabere jen zlomek času a navíc máte jistotu, že je motocykl v pořádku. náhrdní díly jsou levné o proti konkurenci.

Článek Jawa 350 byl publikován 25. září 2007 v 19.39 v rubrice Motorky. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...