Na co si dát pozor při koupi ojetého auta? II.
Sponzorované odkazy:
Koroze
Koroze je velký strašák pro většinu automobilů, které byly vyrobeny do poloviny 90. let. Začíná se nejdříve objevovat na okrajích zadních blatníků, ve spodní části dveří nebo u otvoru pro dolévání paliva. Podvozek, i když jej nevidíme, na tom může být ještě hůř. Zasaženy jsou všechny spoje, prahy a dokonce i prostor pod rezervou v zavazadlovém prostoru vozidla.
Jestliže je naopak automobil zespodu opatřen antikorodujícím nástřikem, jenž je nejlepším řešením proti korozi svarů a dutin, může to být buď z důvodu, že původní majitel chtěl zakrýt stopy předcházející koroze nebo že se o své vozidlo dobře stará. Druhá možnost by byla samozřejmě lepší, ale co můžete vědět. Proto zkontrolujte tvrdost podvozku například šroubovákem. Podlaha se nesmí rozpadat a už vůbec nesmí být měkká.
Výfukové potrubí
Také u této části ojetého automobilu dbejte zvýšené pozornosti. Po nastartování zkuste poslouchat zvuk, jaký výfuk vytváří. Jestliže na něm objevíte jakoukoliv trhlinu, to pro vás bude znamenat jeho výměnu. Jsou druhy aut, kde za celý díl zaplatíte asi 2000 Kč, ale u některých se cena liší až čtyřnásobně.
Když bude výfuk hlučný a nenajdete na něm žádnou prasklinu, může se jednat také o uvolněné těsnění mezi díly potrubí, tato oprava vás na druhou stranu přijde na pár stovek. V každém případě je hlučný výfuk strašlivým problémem, který může skrývat mnohá další fakta, která jednoduše přes hluk neuslyšíte. Mluvíme zde o vrzajícím stabilizátoru anebo o hučících ložiscích v kolech.
Ještě horším případem je prskající výfuk, což může znamenat prasknuté výfukové svody. Tato oprava je velice drahá už proto, že tento svod jde opravdu těžko zpátky navařit.
Motor
Z motorového ústrojí nesmí v žádném případě téct olej. Často se může stát, že je špatné těsnění vany pro olej. To není až tak hrozné, ale jestliže je motor celý od oleje, je těžké zjistit, odkud uniká. Některé závady mohou být o hodně nákladnější a ještě vám poškodí další prvky motoru – například olej unikající z automatické převodovky způsobuje pálení.
Po nastartování by motor neměl po delší době cvakat, v opačném případě se podívejte, odkud zvuk vychází. Je nebezpečné jezdit s motorem, jenž vydává nějaké zvuky, protože může dojít k rychlému opotřebení váčkové hřídele. Zvuk vycházející ze spodní části motoru představuje zničená ložiska pro klikovou hřídel. Taková oprava je opravdu hodně drahá a není vždy stoprocentní.
Podvozek
Když si uchytíte auto do zvedáku, ve spodní části zkontrolujte tlumiče pérování a kvalitu brzdového potrubí. Dále kontrolujte klouby poloosy a posilovače řízení.
Když vám prodávající vůz předvede a vy na něm najdete nějaký neduh, snaží se vás přesvědčit, že to je jen to nebo ono, ale skutečnost může být jiná, proto dávejte pozor, co kupujete a předem se o tom sami na vlastní oči přesvědčte.
Článek Na co si dát pozor při koupi ojetého auta? II. byl publikován 4. července 2009 v 07.36 v rubrice Informace. Autorem článku je Olga. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Na co si dát pozor při koupi ojetého auta? I. 29.08.2022 16.30
- Na co si dát pozor při koupi auta v zahraničí? II. 18.07.2009 07.43
- Na co si dát pozor při koupi auta v zahraničí? I. 16.07.2009 07.39
- Autem na Jadran: Na co si dát pozor 17.06.2016 00.00
- Jak na financování ojetého auta? 19.10.2017 12.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu