Trabant

Tagy:  Trabant, trabant tuning, Trabant bazar, Trabantcross, Trabant club, Trabant 601

Sponzorované odkazy:

Trabant

Dnes si povíme o tomto nesmrtelném autě Trabant.

Historie:

Historie je velice obsáhlá takže se ji pokusim co nejefektivněji zkrátit. Trabant bylo první auto vyráběné z duroplastu, neboli „bakelit“. Díky spolehlivosti a jednoducosti byl Trabant oblíben nejde v bývalé NDR, ale i v zahraničí. Do tehdejšího Československa se Trabant začal dovážet v 60 letech. Historie výroby automobilů ve Zwickau však zdaleka nezačíná výrobou dvoutaktních Trabantů. Zwickau bylo tradičním sídlem dvou významných automobilek, Audi a Horch.
V padesátých letech se cvikovští výrobci intezivně pracovali na vývoji hmoty, která by byla lehčí a dostupnější než plech. V roce 1952 opustil továrnu vůz, který měl kapotu z dural plastu.
V roce 1954 vznikl Trabant s označením P70. Těchto Trabantů se vyrobilo cca 36000 kusů za 4 roky jeho výroby.7. listopadu 1957 odstartovala výroba předsérie modelu Trabant P 50, označovaného též Trabant 500. červenci 1958 se bez větších problémů rozběhla sériová výroba „pětistovky“ s dvoutaktním dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 500 ccm a výkonu 18 koní (13,2 kW). Jako model P 50/1 se tedy roku 1959 představil vůz se zvýšeným výkonem motoru na 20 PS (14,7 kW). Další krok kupředy nastal v roce 1962, kdy vznikl Trabant s označením P60. Tento trabant byl stejný jako P50, stím rozdílem, že u modelu P60 byl silnější motor, který měl 23 koní.

trabanttrabant

Úspěšný model Trabant 600 byl zároveň prvním vozem své značky, který se začal dovážet i do tehdejšího Československa. V roce 1964 byla ve Zwickau zahájena výroba nového vozu Trabant 601. I když již v šedesátých letech existovaly prototypy nástupce tohoto vozu, Trabant 601 se udržel ve výrobě téměř 27 let. S celkovým počtem 2 821 057 vyro­bených kusů se tak stal nejrozšířenějším a nejznámějším modelem.

V roce 1966 byla navíc úspěšně zahájena výroba modelu s plátěnou střechou, který nesl označení Kübel. Tento typ se vyráběl ve dvou variantách, přičemž jedna byla určena výhradně pro armádu a druhá pro lesníky a zemědělce. Jistým způsobem významný je rok 1988, kdy dochází k dalšímu technickému vylepšení modelu 601 v podobě náhrady příčného listového pera zadní nápravy vinutými pružinami. Zároveň je během tohoto roku vyroben rekordní počet vozů – 146 550 kusů. Dále také opouští brány závodu první vůz Trabant se čtyřtaktním motorem. Dvoutaktní Trabant 601 ale nadále zůstává ve výrobě a jeho dny ještě rozhodně nejsou sečteny.

trabanttrabant

Se zvyšujícím se podílem vozů VW vyrobených v Moselu bylo nutno nakonec přesunout výrobu modelu Trabant 1.1 přímo do domovského závodu ve Zwickau. Poslední Trabant vyjel ze cvikovské automobilky 30. 4. 1991. Za více jak 30 let výroby spatřilo světlo světa 3 096 099 Trabantů, z toho však pouze 38 865 čtyřtaktů.

O tomto skoro již legendárním autě jsem snad pověděl dosti a dále jsem našel další zajímavé informace o výrobě nového vozu trabant. Práva na značku již má. „Je tady nový Brouk i nový Mini. Teď je čas na nového Trabanta,“ uvedl mluvčí Herpy Daniel Stiegler a připomněl, že i Volkswagen oprášil zašlou slávu starých značek. Veřejnsoti se tento zalíbil, takže firma na Frankfutském autosalonu předvedla svůj zmenšený model 1:10. Vozy by měli mít motory od BMW a zákaldní cena se spekuluje, ale její přibližná hodnota je 50.000eur, tedy cca 1.400 000kč.

trabanttrabant
trabanttrabant

Článek Trabant byl publikován 17. září 2007 v 17.52 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...