Trabant
Sponzorované odkazy:
Dnes si povíme o tomto nesmrtelném autě Trabant.
Historie:
Historie je velice obsáhlá takže se ji pokusim co nejefektivněji
zkrátit. Trabant bylo první auto vyráběné z duroplastu,
neboli „bakelit“. Díky spolehlivosti a jednoducosti byl Trabant oblíben
nejde v bývalé NDR, ale i v zahraničí. Do tehdejšího Československa se
Trabant začal dovážet v 60 letech. Historie výroby
automobilů ve Zwickau však zdaleka nezačíná výrobou dvoutaktních
Trabantů. Zwickau bylo tradičním sídlem dvou významných automobilek, Audi
a Horch.
V padesátých letech se cvikovští výrobci intezivně pracovali na vývoji
hmoty, která by byla lehčí a dostupnější než plech. V roce 1952 opustil
továrnu vůz, který měl kapotu z dural plastu.
V roce 1954 vznikl Trabant s označením
P70. Těchto Trabantů se vyrobilo cca
36000 kusů za 4 roky jeho výroby.7. listopadu 1957 odstartovala výroba
předsérie modelu Trabant P 50, označovaného též Trabant
500. červenci 1958 se bez větších problémů rozběhla sériová
výroba „pětistovky“ s dvoutaktním dvouválcovým motorem o zdvihovém
objemu 500 ccm a výkonu 18 koní (13,2 kW). Jako model P 50/1 se tedy roku
1959 představil vůz se zvýšeným výkonem motoru na 20 PS (14,7 kW).
Další krok kupředy nastal v roce 1962, kdy vznikl Trabant s označením
P60. Tento trabant byl stejný jako P50, stím rozdílem, že u modelu P60 byl
silnější motor, který měl 23 koní.
Úspěšný model Trabant 600 byl zároveň prvním vozem své značky, který se začal dovážet i do tehdejšího Československa. V roce 1964 byla ve Zwickau zahájena výroba nového vozu Trabant 601. I když již v šedesátých letech existovaly prototypy nástupce tohoto vozu, Trabant 601 se udržel ve výrobě téměř 27 let. S celkovým počtem 2 821 057 vyrobených kusů se tak stal nejrozšířenějším a nejznámějším modelem.
V roce 1966 byla navíc úspěšně zahájena výroba modelu s plátěnou střechou, který nesl označení Kübel. Tento typ se vyráběl ve dvou variantách, přičemž jedna byla určena výhradně pro armádu a druhá pro lesníky a zemědělce. Jistým způsobem významný je rok 1988, kdy dochází k dalšímu technickému vylepšení modelu 601 v podobě náhrady příčného listového pera zadní nápravy vinutými pružinami. Zároveň je během tohoto roku vyroben rekordní počet vozů – 146 550 kusů. Dále také opouští brány závodu první vůz Trabant se čtyřtaktním motorem. Dvoutaktní Trabant 601 ale nadále zůstává ve výrobě a jeho dny ještě rozhodně nejsou sečteny.
Se zvyšujícím se podílem vozů VW vyrobených v Moselu bylo nutno nakonec přesunout výrobu modelu Trabant 1.1 přímo do domovského závodu ve Zwickau. Poslední Trabant vyjel ze cvikovské automobilky 30. 4. 1991. Za více jak 30 let výroby spatřilo světlo světa 3 096 099 Trabantů, z toho však pouze 38 865 čtyřtaktů.
O tomto skoro již legendárním autě jsem snad pověděl dosti a dále jsem našel další zajímavé informace o výrobě nového vozu trabant. Práva na značku již má. „Je tady nový Brouk i nový Mini. Teď je čas na nového Trabanta,“ uvedl mluvčí Herpy Daniel Stiegler a připomněl, že i Volkswagen oprášil zašlou slávu starých značek. Veřejnsoti se tento zalíbil, takže firma na Frankfutském autosalonu předvedla svůj zmenšený model 1:10. Vozy by měli mít motory od BMW a zákaldní cena se spekuluje, ale její přibližná hodnota je 50.000eur, tedy cca 1.400 000kč.
Článek Trabant byl publikován 17. září 2007 v 17.52 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (1).
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Jawa 350
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Auto blog - blog plný informací
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu