Fiat 500
Sponzorované odkazy:
Fiat 500
Historie:
Fiat 500 byl roku 1957 představeno lidu. U tohoto Fiatu bylo poprvé použito chlazení motoru vzduchem, který měl dvou válcový motor umístěn v zadu, zdvihový objem byl 479 ccm a výkon byl 9,6 kW při 4000ot./m. Stímto modelem, ale fiat ve světě neprorazil tak téhož roku s eposatvila „silnější“ verze, výkon stupl na 15 koní a max. rychlost dosahovala 90km/h. Změny se dotkli také na karoserii: přibyly sluneční clony, spínač tlumených světel u volantu, polstrovaná zadní sedadla a kryty hlavy kol.
Někdy v polovině roku 1958 byl představen model Fiat 500 Sport s objemem 499,5 ccm a výkonem 15.8 kW a max. rychlostí 105km/h. Za další dva roky to byl model 500 D se stejným motorem jako sport, ale měl max. rychlost 95km/h, sníženo na úkor lepší pružnosti. V březnu 1965 byl představen model Fiat 500 F. V roce 1972 představil fiat, ze jména u našich severních sousedů, model F126, přezdívaný „maluch“, který byl nasledovníkem 500. Těchto „malích“ aut se vyrobilonecelých 4 mil. kusů (3 678 000). 1. Srpna 1975 byla výroba zastavena.
Nový Fiat 500
Prodej tohoto modelu byl skoro ihned zahájen po jeho premiéře, design a výroba probíhala v rodné Itálii.
Motor u Fiat 500:
Prozatím je k výběru jen ze tří motorů, ten nejstabilnější čtyřválec nabídne 1.2 8v Fire s 51kW, nejvyšší rychlost 160km/h a kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 5.1l/100km. Automobilky uvádějí rychlsot z 0–100km za 12.9s. V nabíce je také motor 1.4 16v Fire (73,5 kW/100 k), s nímž Fiat zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,5 s, nejvyšší rychlostí 182 km/h a spotřebova je v průměru 6,3 l paliva na 100 km.
Dalšínabízená pohonná jednotka u Fiatu 500 je turbodiesel 1.3 16v Multijet (55 kW/75 k). S tímto motorem zvládne z 0–100km za 12.5s a max. rychlsot se pohybuje kolem 165km/h, jeho kombinovaní spotřeba je 4.2l/100km.Slabší motory používají 5-stupňovou manuální převodovku, silnější benzínový motor spolupracuje už se 6 stupňovou manuální převodovkou. K benzínovám motorům je nabízena převodovka Dualogic se sekvenčním samočinným řazením.
Interiér vozu Fiat 500:
Palubní deska, výplně dveří i sedadla auta Fiat 500 svým vzhledem připomínají interiér původní pětistovky z padesátých let. Svůj příbuzenský vztah s Pandou model 500 připomíná kromě podvozku a motorů také centrální konzolou v interiéru. Pětistovka má nabídnout dostatek prostoru čtyřem cestujícím a pro jejich zavazadla má k dispozici prostor o objemu 185 l.
Mluví se o příchodu nových verzích vozu Fiat 500, které jsou již rozhodnuty, že se vyrábět budou. Jedná se o sportovně laděnou verzi Abarth 500, která má přeplňovaný motor 1.4 Turbo a bude se vyrábět ve dvou verzích. Slabší bude mít výkon 100 kW (136 k), silnější Abarth 500 SS (Super Sport) bude disponovat se 114 kW (155 k). První z nich by měl mít premiéru na nejbližším Tokyo Motor Show na podzim letošního roku. První z nich by měl mít premiéru na nejbližším Tokyo Motor Show na podzim letošního roku.
Článek Fiat 500 byl publikován 13. září 2007 v 15.58 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Fiat 500 Collezione 26.12.2018 00.00
- Fiat Panda 13.02.2008 20.59
- Fiat Coupé 17.04.2008 21.47
- Fiat Bravo 05.10.2007 20.57
- Nový Fiat 500 & Panda Hybrid 29.04.2020 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Auto blog - blog plný informací
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu