Suzuki Ignis

Tagy:  Suzuki Ignis, Ignis

Sponzorované odkazy:

Suzuki Ignis

Suzuki Ignis je dalším vozem z japonské společnosti založené roku 1906 panem Michio Suzukim původně na výrobu tkalcovských stavů. Nyní, jak jistě všichni víme, vyrábí široké spektrum automobilů a motocyklů. Suzuki Ignis přišel na trh v roce 2000 a vyráběl se v této podobě čtyři roky. Potom přišel facelift a nový Ignis se prodává doposud.

Suzuki Ignis

Design

Po faceliftu se i Ignis ubírá novou cestou automobilky Suzuki. Velké přední světlomety s protáhlým horním vnějším rohem najdeme skoro na každém novém modelu. Nově přibyla také chromovaná mřížka mezi světly, která nese značku. Celkově kontrukce vozu působí robustně. Velmi zajímavě působí boční linie kopírující podvozek vozu. Zadní část vozu tvoří převážně dveře kurfu, které mají po stranách zadní světla.

Suzuki Ignis

Interiér

Celý vůz Ignis je poměrně vysoký. A tak i sezení v něm je vysoké, což napomáhá lepší orientaci a hlavně odhadu. V interiéru jsou převážně použity tmavé tvrdé plasty. Vertikálně nastavitelný volant nese logo výrobce. Nad ním jsou dva výrazně olemované budíky. Střední panel nesoucí všechny důležité ovladácí knoflíky žádnou velkou elegancí neoplývá. Důraz byl spíše kladen na praktičnosta funkčnost.

Motory a jízdní vlastnosti

Suzuki Ignis je k dostání se třemi motory. Dva jsou benzínové a jeden dieslový. Dvojice benzínových jsou špičkové 16V agregáty o objemu 1.3 a 1.5 VVT. Motor s objemem 1.3 litru disponuje výkonem 68 kW. Motor o objemu 1.5 litru má výkon 75 kW. Posledním motorem je dieslový 1.3 DDiS o výkonu 51 kW. Oba benzínové motory patří k tomu nejlepšímu ve své kategorii. Díky tomu, že je Ignis unikátní spojení kompaktu SUV a pohodlného osobního vozu, nabízí velmi dobré jízdní vlastnosti. A to i s přes svou výšku, která může vyvolat dojem náklonu auta v zatáčkách. Ignis lze označit i jako all-road. To má samozřejmě své opodstatnění. Můžete totiž přepnout na 4×4, či-li pohon všech čtyř kol, který se hravě poradí jak s nepříjemným terénem tak i s nečekanými komplikacemi na silnicích.

Ignis

Bezpečnost

Robustní konstrukce vozu s pečlivě navrženými deformačními zónami efektivně rozkládá a eliminuje energii nárazu a chrání celou posádku před možnými zraněními a tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech a airbagy řidiče a spolujezdce patří ke standardní výbavě tohoto modelu.

Shrnutí

Suzuki Ignis je vůz, u kterého bylo hlavním bodem držet cenu co nejníže. Žádný velký designový výstřelek jak v exteriéru tak v interéru nečekejte. Ignis je vůz, kerý vám musí padnout do oka, jinak si ho ani nevšimnete.

Článek Suzuki Ignis byl publikován 2. listopadu 2008 v 22.02 v rubrice Auta. Autorem článku je Jan Topinka. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...