Suzuki Ignis
Sponzorované odkazy:
Suzuki Ignis je dalším vozem z japonské společnosti založené roku 1906 panem Michio Suzukim původně na výrobu tkalcovských stavů. Nyní, jak jistě všichni víme, vyrábí široké spektrum automobilů a motocyklů. Suzuki Ignis přišel na trh v roce 2000 a vyráběl se v této podobě čtyři roky. Potom přišel facelift a nový Ignis se prodává doposud.
Design
Po faceliftu se i Ignis ubírá novou cestou automobilky Suzuki. Velké přední světlomety s protáhlým horním vnějším rohem najdeme skoro na každém novém modelu. Nově přibyla také chromovaná mřížka mezi světly, která nese značku. Celkově kontrukce vozu působí robustně. Velmi zajímavě působí boční linie kopírující podvozek vozu. Zadní část vozu tvoří převážně dveře kurfu, které mají po stranách zadní světla.
Interiér
Celý vůz Ignis je poměrně vysoký. A tak i sezení v něm je vysoké, což napomáhá lepší orientaci a hlavně odhadu. V interiéru jsou převážně použity tmavé tvrdé plasty. Vertikálně nastavitelný volant nese logo výrobce. Nad ním jsou dva výrazně olemované budíky. Střední panel nesoucí všechny důležité ovladácí knoflíky žádnou velkou elegancí neoplývá. Důraz byl spíše kladen na praktičnosta funkčnost.
Motory a jízdní vlastnosti
Suzuki Ignis je k dostání se třemi motory. Dva jsou benzínové a jeden dieslový. Dvojice benzínových jsou špičkové 16V agregáty o objemu 1.3 a 1.5 VVT. Motor s objemem 1.3 litru disponuje výkonem 68 kW. Motor o objemu 1.5 litru má výkon 75 kW. Posledním motorem je dieslový 1.3 DDiS o výkonu 51 kW. Oba benzínové motory patří k tomu nejlepšímu ve své kategorii. Díky tomu, že je Ignis unikátní spojení kompaktu SUV a pohodlného osobního vozu, nabízí velmi dobré jízdní vlastnosti. A to i s přes svou výšku, která může vyvolat dojem náklonu auta v zatáčkách. Ignis lze označit i jako all-road. To má samozřejmě své opodstatnění. Můžete totiž přepnout na 4×4, či-li pohon všech čtyř kol, který se hravě poradí jak s nepříjemným terénem tak i s nečekanými komplikacemi na silnicích.
Bezpečnost
Robustní konstrukce vozu s pečlivě navrženými deformačními zónami efektivně rozkládá a eliminuje energii nárazu a chrání celou posádku před možnými zraněními a tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech a airbagy řidiče a spolujezdce patří ke standardní výbavě tohoto modelu.
Shrnutí
Suzuki Ignis je vůz, u kterého bylo hlavním bodem držet cenu co nejníže. Žádný velký designový výstřelek jak v exteriéru tak v interéru nečekejte. Ignis je vůz, kerý vám musí padnout do oka, jinak si ho ani nevšimnete.
Článek Suzuki Ignis byl publikován 2. listopadu 2008 v 22.02 v rubrice Auta. Autorem článku je Jan Topinka. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Suzuki Sx4 28.11.2007 22.10
- Suzuki Swift 18.05.2008 21.54
- Suzuki Samurai 28.02.2008 20.23
- Suzuki Jimny 13.01.2019 00.00
- Suzuki Grand Vitara 08.07.2008 23.41
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Jawa 350
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Auto blog - blog plný informací
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu