Citroën Xsara
Sponzorované odkazy:
Psal se rok 1998, kdy francouzská automobilka Citroën nahradila model ZX novější Xsarou. Ta vynikala především novým a neokoukaným designem. Zhruba po třech letech dostala nový facelift, který můžete vidět na přiložených fotografiích. Dnes už se nové neprodávají. Prodává se pouze Xsara Piccaso, která z Xsary plně vychází.
Design
I po stránce designu se zaměříme na novější verzi Citroënu Xsara. Už na první pohled je zřejmé, že se Xsara hodně změnila. Její přední část dostala větší světlomety s čirou optikou a výraznější chromovanou masku se znakem automobilky, která tvoří celkově modernější vzhled. Právě Xsara byla vozem, ze kterého Citroën začal vycházet, a to hlavně po stránce designu. Její rysy dostala Xsara Piccaso a také Citroën C5, první článek „céčkové“ řady, která je v současnosti kompletní. Zadní část vozu je zůstala identická s předchozí modelovou verzí. Kufrové dveře s výraznou hranou plynule přechází v zadní světlomety, které zůstaly také beze změn.
Interiér
I v interiéru došlo k určitým změnám. Nadále v interiéru převládají převážně černé a trochu lacině vypadající plasty. Sedadla jsou typická pro vozy Citroën. Z tohoto pohledu zůstalo vše při starém. Palubní deska se nese stejně tak jako exteriér v duchu oblých a zakulacených tvarů. Těžko říct, proč byly zvoleny zrovny tyto tvary. Někomu mohou v interiéru vyhovovat, někomu zase méně. To je čistě subjektivní. Ovládací prvky na středovém panelu jsou pro řidiče i spolujezdce dobře dostupné a ergonomicky uspořádané. V interiéru vozu najdete také dosti odkládacích míst a praktických schránek na drobné předměty. Co je třeba u Xsary vyzdvihnout, je velmi bohatá základní výbava. Do té patří kompletní elektronická výbava, 6 airbagů, klimatizace, ABS, ESR, výškově stavitelný volant a sedačka řidiče a spolujezdce a mnohé další.
Motor
Blíže se podíváme pouze na jeden motor, který je u Xsary nejfrekventovanější a tudíž ho má skoro polovina bazarovaných vozů. Jedná se o zážehový šesnáctiventilový čtyřválec o objemu 1.6 litru. Maximální výkon tohoto motoru je 81 kW. Při průměrné jízdě se spotřeba pohybuje kolem sedmi litrů na sto kilometrů. Jízdní vlastnosti jsou na starší vůz komfortní. Vůz doslova přeplouvá přes nerovnosti typické na naších silnicích.
Shrnutí
Nový facelift Citroënu Xsara můžeme datovat do poloviny roku 2001. Od té doby brázdí evropské i tuzemské silnice. V současnosti patří Xsara k vyhledávaným ojetým vozům. Ale ani na tomto trhu to není jednoduché. Musí se vyrovnat s konkurencí, jakou je například Volkswagen Golf.
Článek Citroën Xsara byl publikován 18. října 2008 v 20.58 v rubrice Auta. Autorem článku je Jan Topinka. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Citroën C5 04.09.2008 14.00
- Citroën C1 19.09.2008 23.02
- Nový Citroën C3 Aircross 13.07.2017 00.00
- Citroën Hypnos – dokonalá hypnóza 06.08.2009 21.15
- Citroën DS4 - extravagance především 24.06.2011 18.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu