Hyundai Santa Fe
Sponzorované odkazy:
Design
Designéři asijské značky Hyundai povolili uzdu své fantasii a tak vzniklo nové Santa Fe. Už na první pohled je zřejmé, že se jedná o mimořádný vůz. Mřížka chladiče zdůrazňující proporce linií kapoty a sjednocující vrchní část karoserie se spodní zůstala skoro beze změn. Výrazná přední světla dodávají novému Santa Fe ještě větší mimořádnost. Při pohledu z boku představuje Santa Fe ladný profil a plynulé křivky. Elegantnost boků ještě zvýrazňují chromované linie dveří a dvoubarevná zpětná zrcátka. Kompaktnost exteriéru dotváří osmnácti palcová kola, které ladí k designu auta.
Interiér
U vozu jako je Santa Fe, je luxusní a maximálně pohodlný interiér samozřejmostí. Nový moderní design vnitřku vozidla je naprosto dokonalý. Vkusné použití dřeva a opracovaného kovu s vysokým leskem kombinované s možnostmi dvoutónových barev zdůrazňuje přepych a přitom uvolněnost prostoru. Nová středová konzole byla navržena tak, aby se zvýšila snadnost použití a možnost přístupu ke všem potřebným funkcím. Také v Santa Fe je mnoho praktických úschovných prostorů a to u řidiče, na straně spolujezdce i vzadu. Oproti staršímu modelu má ten nový vetší vnitřní prostor. Hyundai nabízí možnost mít sedm sedadel, která se velmi rychle zvednout i složí.
Bezpečnost
Kombinace různých technologií, ať starších nebo těch úplně nejnovějších, vylepšila bezpečnost vozu. Například zvětšení velikosti tandemových brzdových posilovačů z devíti na deset palců, kombinací ABS a EBD a větších brzdných kotoučů se vzduchovým chlazením byla výrazně zvýšena výkonnost brzdového systému. Ve standardní verzi je ve výbavě šest airbagů. Každě sedadlo má navíc aktivní opěrku hlavy, která má zabránit zpětným nárazům. Nové Santa Fe je po bezpečnostní stránce vybaveno velmi dobře.
Motory
Na výběr je ze dvou motorů. První je benzinový motor o objemu 2,7 litru. Je vybaven systémem proměnného sání a proměnného časování ventilů pro vyšší hospodárnost výkonu. Jeho maximální výkon je 138 kW. A druhým motorem je turbodieselový motor 2,2 litru, který nabízí hospodárnost a sílu zároveň. Čtyřválcový vznětový motor s nejmodernější technologií vstřikování a turbodmychadlem s proměnnou geometrií má výkon 110 kW.
Shrnutí
Nové Santa Fe opět pokročilo ve vývoji o stupeň dále. Je větší, bezpečnější a modernější než starší model. V základní verzi stojí 649 tisíc, ale jakmile přidáte několik maličkostí a dotvoříte si ho k obrazu svému, dostanete se nad milion ani nevíte jak.
Článek Hyundai Santa Fe byl publikován 2. října 2008 v 23.47 v rubrice Auta. Autorem článku je Jan Topinka. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Hyundai i30 18.10.2007 22.00
- Hyundai Santa Fe - facelift objemného SUV 06.11.2010 00.00
- Hyundai Accent 19.02.2008 21.16
- Hyundai Getz 18.04.2008 22.18
- Hyundai Matrix 24.09.2008 18.52
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu