Tuning auta

Tagy:  tuning, tuning foto, tunning, tuning.cz

Sponzorované odkazy:

Tuning auta

V dnešní době se velice rozmáhá tuning auta. Je to vlastně úprava podle vaší fantazie, kde se meze nekladou. V oblasti značí úpravy vozů za účelem sportovního charakteru. Někteří se zabývají různými odvětvími:

Karoserie:
Tuning na karoserii se provádí přidáním plastových, laminátových, hliníkových a v dnešní době už i karbonových dílů, které jsou čím dál tím více oblíbenější. Jedná se o přidání nárazníků nebo jejich úpravy, snížení prahů, montáží okrasných nebo přítlakových křídel a dalších věcí které jdou na voze upravit. V dnešní době se dá na autě udělat opravdu vše, od předních svítilen až po zadní SPZtku. Další oblíbenou úpravou jsou LSD dveře (Lambo Systém Doors) neboli VDO-vertikální dveřní otevíraní.

tuning auta škoda rapidtuning auta škoda rapid
Škoda Rapid

Tuneři své meze nekladou, tedy záleží na finanční situaci, každá legrace něco stojí. Nezapomenu na lak a kola. Ne nadarmo se říká, že kola dělají auto. Dnes se rozmáhá velká škála barev a odstínů, po obyčejnou matnou barvu až po takzvané „Chameleony“ neboli Flip-flop lak. Je to toho spousta.

Úpravy motoru pro tuning auta:
Každý motor jde upravit podle svých možností. Existují mnohé způsoby na zvýšení kW. Ostřejší vačky, sportovní sání, Chip tuning, výfukové potrubí, nové svody a mnoho dalšího. Musíme zde být opatrní být opatrní, aby se nám motor nezadřel, nebo nedej bohu, aby explodoval. Někdo upravuje svůj motor na obyčejnou Show na tuning srazech, někdo zase na Sprinty (silný motor-lehká kastle), závody do vrchu apod. Opět zaleží na vás a na motoru, aby to unesl.

tuning auta motortuning auta motor

Úpravy podvozku pro tuning auta:
Podvozek je zřejmě první, nebo druhá nejdůležitější úprava auta. Když si upravíme motor, tak nesmíme zapomenout na podvozek, protože nemůžeme mít pod kapotou několik set koníků a pod koly sériové brzdy – to by opravdu nešlo. Auta se dají snížit o několik centimetrů k zemi díky novým nastavitelným tlumičům, nebo vzduchovému podvozku. Lidé si pořizují nové brzdy, aby tolik koní ubrzdili. Další důvod pro koupi nových brzd je estetický – na dělaní Show. Nazuté, pěkné chromované „20“ palcová kola, pod kterými se uvelebují pořádné brzdové pístky, vypadají opravdu dobře.

tuning autatuning auta

Audio:
Audio nesmí chybět – pořádně „dunící“ auto je super. Někteří tuneři na Show jiní pro svou potřebu. Na srazech se konají soutěže v Db. Kdo má nejhlasitější auto, tak ten vyhrál.

tuning auta audiotuning auta audio

Úpravy interiéru pro tuning auta:
Tuning interiéru začíná u volantu a končí třeba úpravou celého interiéru, po sportovní sedáky, až po alcantru potaženou na palubní desce. Zde se meze nekladou, každý nápad se cení. Je to velice rozsáhlé téma a záleží na každém řidiči, co si do auta dá.

tuning auta interiértuning auta interiér

To by bylo jen pár informací o tuningu auta.

Jak cítím tuning vlastními slovy?
Začalo to před 4 lety, kdy sem si koupil tuningový časopis. Spadl sem do toho až po uši a ten stejný časopis odebírám už 4 rokem. Sem hold blázen. Od té doby sem byl nespočítatelně na různých srazech, počínaje českou scénou a až po ty autosalony v cizině – Essen,Ženeva a další.
Já osobně jsem zastáncem celistvého tuningu auta, prostě auto hotové do posledního šroubku.
V dnešní době jsou na rychlém vzestupu závody zvané Drift. Co je to drift, respektive DRIFTING? No popravdě je to dobrá zábava! Začalo to vše v Japonsku a přes Ameriku a Anglii se to dostalo až do vnitrozemí Evropy. No je to jednoduchá záležitost – jízda řízeným smykem. Ale to nezní moc adrenalinově co? Spíše to jsou brutální vyřazovací závody v tom, kdo nejlépe umí jezdit bokem. Trošku lepší, ne? Ale vážně, je to špičková zábava, při které se baví nejen diváci, ale i jezdci. Není to totálně vyčerpávající a trochu i nudná (i když nová sezóna vypadá docela dobře) Formule 1, není to Rally u které musíte přejíždět mezi zkouškami i několik desítek kilometrů a rozhodně to nejsou nějaké bláznivé firemní okruhové cupy. U všech těchto záležitostí si motoristický fanda najde vždy to své, ale něco tomu chybí. Je to dostupnost normálních aut, se kterými jezdí závodníci. Pokud chcete být na špici, jedná se vždy o milióny koruny, abyste vůbec mohli začít. A hlavně ke klasickému tuningu (myslím motoru, podvozku atd.) to má daleko – jednoduše se již jedná o extrémní úpravy a předělávky. To na driftování vám stačí stará Toyota Celica, Mazda RX7 nebo vůbec ideální nářadíčko je Nissan 200SX. Ten dnes koupíte v pohodě kolem 70.000Kč a máte na zadní ose přes 170 koní. S tím už to do smyku dostane skoro každý. Pravda většinou se nebude jednat o řízený, ale i na to časem přijdete. Chce to cvik, pevné nervy a velké parkoviště :-). Když si to všechno hezky odzkoušíte, stačí objednat turbokit a rázem je počet koní dvojnásobný. Pak už můžete vyrazit na opravdové závody.
Zdroj: Autotuning.cz

drift s tuning autemdrift s tuning autem

Já si osobně si , že tuning auta je o Show a lidech. Na srazech se dá potkat hodně dobře upravených aut a pěkných slečen, které lákají asi nejvíc – jen ve „spodním prádle“.

Článek Tuning auta byl publikován 21. srpna 2007 v 11.44 v rubrice Informace. Autorem článku je SpitfireE. Pro diskusi slouží komentáře (1).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...