Porsche Cayenne

Tagy:  Porsche Cayenne, Cayenne, Cayenne Turbo

Sponzorované odkazy:

Porsche Cayenne

Píše se rok 2000 a německá automobilka Porsche začíná být na velmi tenkém ledě. Kvůli nízkému prodeji jí hrozí bankrot. Těžko si představit, že by měly vozy Porsche nadobro skončit. Ale když je nejhůř, musí přijít na řadu experimenty. A jeden takový se vydařil. Jmenuje se Cayenne. Nejen, že slavnou automobilku zachránil, ale v současnosti tvoří více jak 50% příjmů Porsche.

Porsche Cayenne Turbo

Nezaměnitelné znaky rodiny

Porsche Cayenne je superluxusní a také supersportovní SUV. Určitými znaky podobné svým bratříčkům Boxter a 911. Přední světlomety mají stejný tvar jako u 911, jen jsou kolmější. Až strachnahánějícím dojmem působí nárazník s pěticí otvorů krytých mřížkou, pod kterými jsou ještě mlhové světomety. Z boku pak Cayenne své předchůdce vůbec ničím nepřipomíná. Vždyť je to také revoluční model. Na zádi vozu jsou linie opět podobné rodinným znakům. Hodně zajímavý údaj je objem zavazadlového prostoru. 510 litrů je číslo u Porsche naprosto nevídané.

Porsche Cayenne S

Luxusní interiér

Vnitřek nepostrádá to pravé kouzlo Porsche. Interiér je luxusní, sportovní a také maximálně komfortní. Černou palubní desku z plastu obklopuje všudypřítomná pravá kůže. Doplňky z leštěného hliníku jsou pak výborným kontrastním prvkem. Luxusní jízdu si dopřává řidič i spolucestující. Středová konzole tvořená palubním počítačem s velkým LCD displayem dodává interiéru ještě lepší vzhled. Nastavitelná sedadla a dostatek místa jsou také zaručeny. Veškeré použité materiály jsou tedy v maximálné možné kvalitě.

Motor a jízdní vlastnosti

Zaměříme se na nejsilnější motor, který najdeme v Porsche Cayenne Turbo. Motor je srdcem každého Porsche. V něm vzniká výkon a zvuk. Motor je zdrojem síly, která vrhá vůz vpřed. Jinak tomu není ani u Cayenne Turbo. Osmiválcový atmosféricky plněný motor o zdvihovém objemu 4 806 cm3 s maximálním výkonem 368 kW při 6 000 otáčkách za minutu je opravdu síla. Převodovka je šesistupňová a manuální. Poněkud tvrdší podvozek není vhodný do měkčího terénu. Proto raději Cayenne prohánějtě na silnici, protože zde je osvědčené. Vůz perfektně sedí. Mnoho pomocných elektronických systémů a pohon všech čtyř kol dává jízdě stabilitu.

Cayenne

Shrnutí

Pokud vám někde doma leží zbytečné tři miliony a chcete je investovat do auta, tak byste se měli určitě podívat i na Cayenne Turbo. Jeho slabší sourozenci jsou pochopitelně levnější. Takže můžete získat nové Cayenne i za zhruba 1,4 milionu. Cayenne je přelomovým vozem, který může udat automobilce Porsche nový směr. Doufejme, že to tak bude, ať se můžeme těšit na potomky opravdu povedeného vozu.

Článek Porsche Cayenne byl publikován 7. září 2008 v 20.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Jan Topinka. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...