Porsche Cayenne
Sponzorované odkazy:
Píše se rok 2000 a německá automobilka Porsche začíná být na velmi tenkém ledě. Kvůli nízkému prodeji jí hrozí bankrot. Těžko si představit, že by měly vozy Porsche nadobro skončit. Ale když je nejhůř, musí přijít na řadu experimenty. A jeden takový se vydařil. Jmenuje se Cayenne. Nejen, že slavnou automobilku zachránil, ale v současnosti tvoří více jak 50% příjmů Porsche.
Nezaměnitelné znaky rodiny
Porsche Cayenne je superluxusní a také supersportovní SUV. Určitými znaky podobné svým bratříčkům Boxter a 911. Přední světlomety mají stejný tvar jako u 911, jen jsou kolmější. Až strachnahánějícím dojmem působí nárazník s pěticí otvorů krytých mřížkou, pod kterými jsou ještě mlhové světomety. Z boku pak Cayenne své předchůdce vůbec ničím nepřipomíná. Vždyť je to také revoluční model. Na zádi vozu jsou linie opět podobné rodinným znakům. Hodně zajímavý údaj je objem zavazadlového prostoru. 510 litrů je číslo u Porsche naprosto nevídané.
Luxusní interiér
Vnitřek nepostrádá to pravé kouzlo Porsche. Interiér je luxusní, sportovní a také maximálně komfortní. Černou palubní desku z plastu obklopuje všudypřítomná pravá kůže. Doplňky z leštěného hliníku jsou pak výborným kontrastním prvkem. Luxusní jízdu si dopřává řidič i spolucestující. Středová konzole tvořená palubním počítačem s velkým LCD displayem dodává interiéru ještě lepší vzhled. Nastavitelná sedadla a dostatek místa jsou také zaručeny. Veškeré použité materiály jsou tedy v maximálné možné kvalitě.
Motor a jízdní vlastnosti
Zaměříme se na nejsilnější motor, který najdeme v Porsche Cayenne Turbo. Motor je srdcem každého Porsche. V něm vzniká výkon a zvuk. Motor je zdrojem síly, která vrhá vůz vpřed. Jinak tomu není ani u Cayenne Turbo. Osmiválcový atmosféricky plněný motor o zdvihovém objemu 4 806 cm3 s maximálním výkonem 368 kW při 6 000 otáčkách za minutu je opravdu síla. Převodovka je šesistupňová a manuální. Poněkud tvrdší podvozek není vhodný do měkčího terénu. Proto raději Cayenne prohánějtě na silnici, protože zde je osvědčené. Vůz perfektně sedí. Mnoho pomocných elektronických systémů a pohon všech čtyř kol dává jízdě stabilitu.
Shrnutí
Pokud vám někde doma leží zbytečné tři miliony a chcete je investovat do auta, tak byste se měli určitě podívat i na Cayenne Turbo. Jeho slabší sourozenci jsou pochopitelně levnější. Takže můžete získat nové Cayenne i za zhruba 1,4 milionu. Cayenne je přelomovým vozem, který může udat automobilce Porsche nový směr. Doufejme, že to tak bude, ať se můžeme těšit na potomky opravdu povedeného vozu.
Článek Porsche Cayenne byl publikován 7. září 2008 v 20.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Jan Topinka. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Porsche 944 02.05.2008 22.46
- Porsche Cayenne - druhá generace SUV 10.08.2010 00.00
- Porsche 911 GT2 11.09.2007 19.33
- Porsche 911 GT3 10.02.2008 00.22
- Nové Porsche 718 GT4 RS Clubsport 12.12.2021 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu