Citroën C5
Sponzorované odkazy:
Citroën C5 je nástupcem Citroënu Xantia. Nahradil ji v roce 2001. Citroëny se delší dobu potýkaly s určitým problémem, a tím byl vzhled bez větších změn. Až další řada, ve které je i C5, to změnila. Opět dodala značce s lomenými šípy ten správný lesk. C5 je moderní vůz s nejnovějšími technologiemi, zajímavým designem, elegancí a čistými a plynulými liniemi.
Ušlechtilá osobnost
Jako první na vás zapůsobí ztvárnění exteriéru. Elegantní a ušlechtilé provedení se snoubí s osobitou vznešeností. Po designové stránce je změna opravdu velká. Vynikne hlavně přední část. Zamračená světla a spojení znaku Citroënu s liniemi karosérie působí zajímavě. Hladké linie na bocích vozu přechází v jednodušše řešená zadní světla. Už od pohledu je Citroën C5 ušlechtilá osobnost avšak s nemalou dávkou dravosti.
Cestování jako v první třídě
Citroën se hlavně zaměřil na osobu řidiče. Jeho místu totiž byla věnována mimořádná péče. Palubní deska má inspiraci v letectví. Pohodlí zaručuje i ergonomie ovládacích prvků jako jsou volant poslední generace nebo nejnovější pomocné systémy pro řízení vozidla. Důležitým faktorem pro komfortní řízení je i dostatečný prostor. I s tímto problémem si Citroën poradil. Zvětšením rozvoru o 65 mm a celkovým protažením vozu tak dostává jízda v C5 zcela nový rozměr. Ověřený systém náprav z modelu C6 dostal i C5, což zajišťuje tlumení veškerých nerovností na vozovce. Cestování Citroënem C5 je opravdový požitek.
Velký výběr motorů
C5 se je k dostání celkem s šesti motory. Dva jsou benzínové a další čtyři naftové. První benzínový je 1.8i 16V s výkonem 92 kW a druhý benzínový 2.0i 16V s výkonem 103 kW. Oba tyto motory jsou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou. Dieslové motory o objemech 1.6HDi, 2.0HDi a 2.2HDi o výkonech 80 kW, 100 kW a 125 kW jsou dodávány buďto s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Poslední motor je 2.7 HDI s výkonem 150 kW je dodáván jen s automatickou šestistupňovou převodovkou.
Srovnání
Třída automobilů, do které náleží i Citroën C5 je opravdu nabitá, každou chvíli do ní přibude nový přírůstek. Hlavní slovo má trojlísktek nejprodávanějších vozů. Jsou jimi Passat, Mondeo a Accord. Citroën C5 jim má šlapat na paty a relativně se mu to i daří. Citroëny všeobecně patří mezi často prodávaná ojetá auta. U C5 tomu není jinak, i když je to stále ještě nový model.
Závěr
Citroën C5 je velmi povedené auto. Vyniká hlavně exteriérem, ale ani v interiéru se mezi špičkou neztratí. Použití kvalitních materiálů je samozřejmostí. Neopomenutelný je také velký prostor ve vozu a to jak v sedanu, tak i ve verzi Tourer, která je vlastně Combi C5. Ve své třídě může rozvířit vody, ale vypadá to, že na pravděpodobně vrchol nedosáhne.
Článek Citroën C5 byl publikován 4. září 2008 v 14.00 v rubrice Auta. Autorem článku je Jan Topinka. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Citroën C1 19.09.2008 23.02
- Citroën Xsara 18.10.2008 20.58
- Citroën C5 Aircross: SUV nové generace 06.08.2018 00.00
- Nový Citroën C3 Aircross 13.07.2017 00.00
- Citroën Hypnos – dokonalá hypnóza 06.08.2009 21.15
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu