Toyota RAV4

Tagy:  Toyota RAV4, Toyota RAV4 bazar

Sponzorované odkazy:

Toyota RAV4

Toyota RAV4 2.2 D-4D

Design

Toyota RAV4Toyota RAV4

Mohutné nárazníky spolu s vystoupenými blatníky si vyžádali použití velkých kol – osmnácti palcová kola sedli na vůz Toyota RAV4 jako ulité, mnozí by tak velký rozměr na první pohled ani netipovali. Když už jsme u kol, asi vás napadlo, kde že se ukrývá rezervní kolo, když mnoho SUV vozů je má ukrytých na pátých dveřích. U testovaného modelu, by jste hledali marně, použité byli Runflat pneumatiky Bridgestone, které umožňují nouzový dojezd do pneuservisu rychlostí 90 km/h do vzdálenosti 160 km. V pneumatikách je vsazený kotouč z ocelového plechu, o který se ráfek po úniku vzduchu opře.

Při pohledu zpředu zaujme kapota s mohutnými přelisy a světla zasahující až do blatníku. Kruhové mlhovky v předním nárazníku jen doplňují atraktivní vzhled, který působí svěže a zároveň sebevědomě.

Je zajímavé jak dobře při bočním pohledu Toyota RAV4 skrývá své rozměry, působí menší, než ve skutečnosti je. Můžou zato právě jemné přechody mezi jednotlivými křivkami, s kterými si designéři doslova pohráli. Všimněte si nenápadné boční linky, která se táhne dveřmi pod kličkami a vzadu si to směřuje šikmo k zadnímu blatníku. Zadní část má světlomety s imitací LED překrývající hrany karosérie a zasahují do boku a zadní části. Otevíratelné dveře do boku mají pod sebou vystouplou hranu, okolo které se „obtáčí“ zadní nárazník s integrovanými mlhovkami po obou stranách.

Interiér

Interiér působí hned na prvý pohled mladým dojmem a nebudí dojem šedých a tak trochu nudných konkurentů. Středová konzole je rozdělená do dvou častí, v horní se nacházejí výdechy klimatizace spolu s navigačním systémem. V dolní části nalezneme ovladače dvouzónové klimatizace s příslušným displejem a startovacím tlačítkem. Použitá imitace hliníku dodává interiéru sportovní dojem, tak jako malý tříramenný volant, který dobře padne do ruky.

Toyota RAV4Toyota RAV4

Celý interiér kombinuje tři barvy: černou, ve které je vyveden téměř značná část přístrojové desky. Kožená sedadla a i výplně dveří. Stříbrná imitace hliníku na středové konzoly, části dveří a hlavice řadicí páky odlehčují interiér od jisté usedlosti a vnášejí tak sportovní nádech. Strop je potažen béžovou látkou. Toyota RAV4 má celý interiér zpracován velmi kvalitně a nemusí se za něj vůbec stydět, naopak, může se srovnávat s vozidly z vyšší třídy.

Motor

Nová Toyota RAV4 je na trhu se dvěma motory, jedním zážehovým dvoulitrem s výkonem 152 koní a druhým vznětovým s objemem 2,2 litru. Ten je ale k dispozici ve dvou výkonnostních variantách, slabší se 136 koňmi a silnější, který je jako jediný kombinovaný se šestistupňovou převodovkou s výkonem 177 koní. Celkem je k dispozici 7 stupňů výbav, z toho 5 jich lze kombinovat jen s dvojicí slabších agregátů.

Pod kapotou testované verze bylo nejmodernější srdce z dílen Toyoty, dieselový celohliníkový čtyřválec s objemem 2,2 litru a vstřikováním Common – Rail. Kromě kompaktních SUV vozů si našel agregát místo i v modelu Avensis, Corolla Verso a nejsilnější agregát se nalézá dokonce pod kapotou Lexuse IS220d. Motor se ve své kategorii pyšní výkonem 177 koní při nižších otáčkách 3600 ot/min, točivý moment 400 Nm je k dispozici v pásmu 2000 – 2600 ot/min. Agregát dostal díky svým nízkým emisím doménu D-Cat (Diesel Clean Advanced Technology) neboli Clean Power.

Toyota RAV4Toyota RAV4

Videorecenze od MotorGiga

Článek Toyota RAV4 byl publikován 14. července 2008 v 13.27 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...