Škoda 100
Sponzorované odkazy:

Historie
Škoda 100 je automobil, který se vyráběl v čekoslovenském automobilovém závodě Škoda Mladá Boleslav v letech 1969–1977. Nahradil starší typ Škoda 1000MB. Počet vyrobýnch vpzů se vyšplhal na 891 787 kusů.

Interiér
Interiér je jednoduchý a disponuje účelností a praktičností. V modelu L, nazývaném „deluxe“, byly polohovatelné sedačky, což bylo době také luxusní. Motor a chladič jsou umístěny v zadní části.
Motor
Ve voze Škoda 100 byl umístěn čtyřválec o objemu 988 ccm, byl chlazen kapalinou modelové řady 742/10. Tyhle motory se používají až do dnešní doby (Škoda Fabie), samozřejmě prošli úpravami, modernizací a změnou objemu. Motor měl výkon42 koní při 4650 ot/min. a točivý moment byl 73,5 Nm při 3000 ot/min. To umožňovalo Škodě 100 jet maximální rychlostí 125 km/h, zrychlit na 100 km/h zvládla za 24 s. Základní spotřeba paliva byla 7.6 litru na 100km.

Podvozek
Zadní nápravu tvořila hnací, kyvadlová, s rozvodovkou v bloku s převodovkou. Měla vynuté pružiny s tlumenými teleskopickými tlumiči. Přední nápravu tvořila lichoběžníková s nosnou nápravnicí. Měla vynuté pružiny s tlumenými teleskopickými tlumiči a příčním torzním stabilizátorem. O bezpečné zastavení se vpředu staraly kapalinové, dvoukruhové kotoučové brzdy. Vzadu to byly bubnové brzdy. Řuční brzda byla mechanická s lany na zadní kola.

Nakonec video:)
Článek Škoda 100 byl publikován 29. března 2008 v 13.48 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Felicia 13.04.2008 16.00
- Škoda Roomster 03.02.2008 19.22
Top 10
- Jawa 21
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- MAN F2000
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce: Nejemotivnější vůz značky
- Škoda 100
- Škoda Fabia S2000: Nejlepší vůz své kategorie na světě
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu