Solaris Urbino

Tagy:  Solaris Urbino, Solaris Bus

Sponzorované odkazy:

Solaris Urbino

Solaris Urbino

Solaris Urbino nové generaceSolaris Urbino nové generace

Historie

Společnost Solaris Bus & Coach S.A. vyrábí autobusy a trolejbusy, společnost byla založena v Bolechowo a Sroda Wielkopolska, blízko Poznaně v Polsku.

Jedná se o rodinný obchod, s Krzysztofem Olszewskim jako předsedou a jeho manželko Solange jak místopředsedkyní pro kontakt s klienty. Společnost sídlí v bývalé zbraňové továrně, a byl s mimořádnou atrakcí v televizi BBC svět v programu, příbuzný s expanzí EU v květnu 2004, jako příklad postkomunistického úspěchu v Polsku.

Solaris má kořeny v bývalém Neoplan Polska, nalezený v roce 1994 Krzysztofem Olszewskim. Neoplan Polska prodával (a od března 1996 také budovy) nízkopodlahový Neoplan citybuses pod německou licencí. V roce 1999 uvedlo první autobusy Urbino pod svou vlastní značkou Solaris Urbino. 1 září 2001 Neoplan Polska se obrátil k společnosti Solaris Bus & coach Sp. z o.o. a v roce 2005 se spojily do akciové společnosti.

V roce 1990 společnost vyvinula svou vlastní výzkumnou kancelář a užívala počítačový software předurčený pro vesmírné projektování. To redukovalo čas potřebný k tomu, aby návrh nového modelu zabrala asi půl roku. Další polovina je potřebná k postavení nového modelu.

Místo řidiče v Solarasu Urbino 18 HybridMísto řidiče v Solarasu Urbino 18 Hybrid

Solaris je jedním z nejnovějších konkurentů v evropském autobusovém trhu, kde je docela úspěšný: Solaris dostal ceny za jejich produkty v Kortrijk Bus World přehlídce v Belgii. Trolleybuses jsou vyrobené ve spolupráci s maďarskou společností Ganz Electro nebo českou společnosti Cegelec. Obě společnosti dělají elektrické předměty pro vozidla. Solaris produkoval první evropský autobusový model, který využívání hybridní techniky -Solaris Urbino 18 hybrid.

V roce 2007 Solaris zaměstnávalo asi 1,200 pracovníky. Teď Solaris Bus & Coach S.A. postavil 600 – 700 autobusů v jednom roce. Solaris Urbino 18 Autobusy Solaris Urbino mají několik modifikací: 10m, 12m, 15m, 18m a Urbino LE (Low Entry). V Česku jsou prozatím v provozu 12, 15 a 18 metrové verze. Autobusy Solaris Urbino (stejně jako trolejbusy Solaris Trollino) postupně procházely vývojem, a proto dnes existují už 3 generace. Solaris Urbino I. generace je v ČR pouze jeden. Autobusy Urbino II. generace jsou v Česku prozatím nejrozšířenější. V Ostravě a Olomouci je nově provozováno i několik vozů III. generace.

Jsou 4 typy: nízkopodlažní, kloubový (18m), Low Entry, kde zadní část je vysokopodlažní a přední část je nízkopodlažní a Alpino (minibus). Jsou vybaveny Motorem MAN D 0824 LOH 25, DAF a mají převodovku VOITH Diwa 854.3. Lze obsadit až 161 cestujících v Solarisu Urbino 18.

Trolebusová verze Solaris TrollinoTrolebusová verze Solaris Trollino

Článek Solaris Urbino byl publikován 24. března 2008 v 17.50 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...