Austin Metro

Tagy:  Austin Metro

Sponzorované odkazy:

Austin Metro

Austin Metro

Austin MetroAustin Metro

Austin Metro bylo auto třídy mini, které bylo vyráběno Austin Rover Group divizí Britsh Leyland a jeho následovníky. Jeho výroba započala roku 8. října 1980 pod názvem Austin Mini Metro, která měla nahradit Mini a byla dodávána pod označením LC8. Po 18 let jeho života , Metro neslo mnoho názvů – Austin Metro,Mg Metro a Rover Metro. Roku 1994 byla vypuštěna Rover série 100. Existovaly také verze Van známé jako Morris Metro nebo později Metrovan.

V době zahájení produkce bylo prodáváno Metro jako Austin, od roku 1982 byly přístupné verze MG a od roku 1990 až do roku 1994 bylo Metro prodáváno pouze jako Rover. Ačkoliv nová verze Rover byla původně navržena jako náhrada pro Metro. Tato verze nebyla tak prodávaná po zahájení výroby. Přímá náhrada v třídě mini přišla až roku 2004 s City Rover. Výroba Roveru 100 byla zrušena až roku 1998, ironické na tom je , že byl přežit (o dva roky) původním Mini, které měl nahradit.

Využívalo lepšího designu ,což bylo více praktické a moderní . Přesto některé prvky z Mini byly přeneseny do Metro. Jmenovitě motory série A 998 ccm a 1275 ccm,větína předního diferenciálu, čtyřstupňová převodovka a tlumících subrámů. Metro používalo hydrogas systém odpružení , který byl použit na Allegru, ale bez vzájemného propojení přední a zadní části. Hatchback byl na svojí dobu velmi prostorný a to mu přidalo velmi na popularitě. Z počátku bylo Metro prodáváno jako třídvéřový Hatchback.

Interiér Austina MetroInteriér Austina Metro

Při zahájení výroby bylo Metro bylo vítáno jako spasitel British Leyland , protože v té době firma čelila finanční krizi a mohlo se stát, že by zkrachovala. Potíže BL byly převážně v zastaralé technologii a designu většiny jeho modelů. Například Mini se při uvedení Metra už vyrábělo 21 let. Austin Allegro byl 7 let starý a Morris Ital se vyráběl od roku 1980 ale byla to jenom verze předělaná z 9 let starého Morris Marina. Nejnovější model BL byl Rover SD1 z roku 1976.

Austin Metro si kupující rychle oblíbili a stalo se tak v počátku své produkce nejprodávanějším autem třídy mini ve Velké Británii, než bylo zastíněno Fordem Fiestou. Jeho chytré řešení interiéru ho učinilo prostorným vzhledem ke svým rozměrům.

Metro bylo rozšířeno roku 1982 včetně verzí Vandal Plas a MG. Vandal Plas uvedl víceluxusní verzi s kvalitním vybavením, kdežto MG uvedlo daleko výkonnější 1.3 l sportovní verzi (0–100 km za 10.1 s max. rychlost 168 km/h)

Článek Austin Metro byl publikován 20. března 2008 v 21.39 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...