Daewoo Matiz
Sponzorované odkazy:
Daewoo Matiz
Design
Ten vznikl poté, co v roce 1993 byla představena studie Lucciola, slavné karosárny italdesign. Poté se na Ženevském výstavišti zalíbila korejskému vedení automobilky a následně byly zahájeny jednání o spolupráci na vytváření mini vozu Daewoo Matiz. Jedná se pětidvéřovou variantu s kulatými tvary. V Evropě se těšil k velké oblibě, hlavně u žen. Proto ho mnoho majitelů i majitelek považují za kultovní autíčko. Se svým usměvavým designem, čirými světlomety a výraznými pastelovými barvami získalo v Evropě mnoho ocenění.
V roce 2001 dostal drobné změny designu a interiéru. Dostal inovované kulaté směrovky, přední maska byla pozměněna, kde se změnil vstupní otvor pro čerstvý vzduch. Zadní výklopná stěna má kvůli tuhosti vysokou spodní hranu. Po celém obvodu jsou plastové ochranné lišty a dostal také střešní lyžiny.
Interiér
I v tak malém vozu jako Daewoo Matiz lze pohodlně sedět. Na předních sedadlech sedí řidič i spolujezdec blízko sebe a na zadních sedadlech se vejdou pouze dva cestující. Přístrojová deska má oblé tvary, kde přístrojový panel plní své účely, tak jak byl navržen. Volant má tenoučký věnec a hlava řadící páky je poněkud úzká. Karoserie není příliš tuhá a po čase plasty na přístrojové desce začnou vydávat různé zvuky.
Motor
Pod kapotou je usídlen tříválcový motor o objemu 0.8 l. Disponuje výkonem 38 kW a točivým momentem 68 Nm při 4600 ot/min. Motor si se 750 kilogramy hravě poradí. I když Daewoo Matiz má malý objem motoru, lze sním cestovat i přes 100 km/h, jehož maximální rychlost končí na hranici 144 km/h. Spotřeba ve městě při rozumné jízdě činí 6 l na 100km.
Daewoo Matiz se skvěle hodí do městského provozu. Nevadí mu parkování ani rozjíždění na křižovatce. Objem zavazadlového prostoru, který je 100 l, v pohodě vystačí na běžný nákup a při větších nákupech lze sklopit zadní sedačky. Poté vznikne prostor o objemu přes 500 l.
Podvozek
Jelikož tento malý vůz není nějak těžký, tak mu dělá problém silnější nárazový vítr. S jeho malým rozchodem kol budou potíže při vjezdu do vyjetých kolejích. Abych jen nekritizoval. Brzdy jsou účinné, ale při vyšších teplotách jejich síla slábne. Podvozek je měkce naladěn a poradí si s našimi rozdrbanými silnicemi. Problémem jsou poruchami náprav, řízením a častým vibrováním volantu.
Se svojí hmotností se řadí mezi průměrně bezpečná vozidla. V crash testech Euro NCAP dostal v roce 2000 tři hvězdičky. Akorát problémy jsou při čelních nárazech, kde bych doporučil si připlatit za airbagy.
Článek Daewoo Matiz byl publikován 16. března 2008 v 12.09 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Daewoo Nexia "LeMans" 16.04.2008 21.42
- Chevrolet Cruze – stane se lamačem srdcí? 02.04.2009 15.45
- Chevrolet Aveo - nový hatchback 28.10.2011 11.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Auto blog - blog plný informací
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu