Lotus Exige S
Sponzorované odkazy:

Lotus Exige S

Karoserie je zhotovena z hliníku a celková hmotnost společně se šasi je 935 kg.
Motor
Zde je usídlen čtyřválec 2ZZ-GE VVTL-i o objemu 1.8 litru stvořen u Toyoty. Motor má přeplňovaný kompresor Roots s chladičem stlačeného vzduchu. Lotus Exige S disponuje výkonem 221 koní při 7800 ot/min. a točivým momentem 215 Nm při 5500 ot/min. Otáčkoměr končí na hranici 8000 ot/min. Maximální rychlost činí 238 km/h a výrobce udává, že zrychlit na 160 km/h dokáže pod 10 vteřin. U sportovních vozů nás také zajímá spotřeba. Kombinovaná spotřeba je 9,1 litru a ve městě si vystačí se 7,2 litry na 100km.

Lotus Exige S byl navržen na normální provoz a na závodní okruh. Díky tomu konkurence ztrácí. Podvozek je naladěn, jak je zvykem u Lotusů, dobře a měkké pružiny v kombinaci s nastavitelnými tuhými tlumiči. Takže jízdní komfort je dostačující. Aerodynamika je také dobrá a při bočním zatížení společně s podvozkem vytvářejí ve 160 km/h přítlak 41,2 kg.
Lotus Exige S je vybaven samosvorným diferenciálem, který ale spolupracuje s trakčním systémem LTC ( Lotus Traction Control), ale není příliš restriktivní a navíc se dá úplně vypnout.

Nakonec video o tomto malém, ale rychlém sporťáku
Článek Lotus Exige S byl publikován 23. února 2008 v 16.24 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Formule 1: Kdo bude letos udávat tempo? 12.03.2012 00.00
- Kaipan 57 12.03.2008 19.49
- Caterham Super Seven 11.03.2008 22.18
Top 10
- Honda NSR 125
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Honda CRX
- Chrysler Grand Voyager - americké rodinné MPV
- Suzuki Samurai
- Opel Grandland X Ultimate: kompaktní SUV s maximálním komfortem
- Škoda Favorit
- Ofuky oken a homologace
- Nové Porsche 718 GT4 RS Clubsport
- Dunlop SP Winter Sport 3D
Tagy
autoservis Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design zámek řadicí páky Škoda Chrysler autopůjčovna VW baterie ofuky oken Nové Porsche 718 GT4 RS Clubsport