Alfa Romeo 159
Sponzorované odkazy:
Alfa Romeo 159
Design
Příď je oproti svému předchůdci víc přepracovaná. Na středu je umístěna trojúhelníková maska a kruhovým znakem. Další novinkou je tvarovaná přední kapota do písmene „V“, která dává vozu Alfa Romeo 159 větší zamračenost. Světlomety jsou hluboko zasazeny a doplňují tak příď. Ostrá linie začíná na spodní hraně předního spoileru a končí na spodní hraně bočních oken. Při pohledu z boku je vidět poměrně dlouhá kapota s velmi zakloněným čelním sklem, posunutým co nejvíce dozadu. Hrana vycházející z přední kapoty, pokračující směrovkami, klikami dveří, končí u zadních světlometů.
Motor
Alfa Romeo 159 má v nabídce hned šestici motorů. Jsou tři vznětové a tři zážehové motory. Zážehové motory mají objem 3.2 JTS V6, 2.2 JTS a 1.9 JTS. Všechny jsou vybaveny přímím vstřikem paliva. Vznětové motory jsou vybaveny turbodmychadlem a vstřikováním common-rail. Jedná se o pětiválec 2.4 JTDM 24v, čtyřválce 1.9 JTDM 16V a 1.9 JTDM 8V.
Zážehový motor 3.2 disponuje výkonem 260 koní při 6200 ot/min. a točivým momentem 322 Nm při 4500 ot/min. Motor 2.2 má 185 koní při 6500 ot/min. a motor o objemu 1.9 má 160 koní. Oba dva motory mají 230 Nm při 4500 ot/min. Motory splňují emise v souladu s normou Euro 4.
Vznětový motor 2.4 má výkon 200 koní při 4000 ot/min. a točivý moment 400 Nm při 2000 ot/min. Motor o objemu 1.9 16V má 150 koní při 4000 ot/min. a točivý moment je 320 Nm při 2000 ot/min. nejslabší motor má 120 koní při 4000 ot/min. a točivý moment 280 Nm při 2000 ot/min.
Podvozek
Všechny motory využívají šestistupňové mechanické převodovky. K dispozici budou také automatické a robotizované převodovky. O dělení momentu se stará diferenciál Torsen, který nevyužívá elektroniku. Podvozek vpředu je z lichoběžníkových náprav s vysoko umístěným ramemen. Vzadu se nalézá víceprvkový závěs Multilink. Alfa Romeo 159 využívá klasické vinuté pružiny s dvouplášťovými tlumiči. Všechny verze mají kotoučové brzdy na všech kolech. Dále je vybaven klasickými systémy jako je ABS, EBD, ESP, ASR.
Interiér
Alfa Romeo 159 sice nezapře sportovní eleganci, ale nepatří k tomu střídmějšímu co mohli designéři navrhnout. Po usednutí za tříramenný volant se Vám naskytne pohled na dvojici kruhových přístrojů. Dále jsou to kruhové výdechy ventilace a trojice přístrojů, umístěných na středu přístrojové desky, která je natočena směrem k řidiči.
Odvážné a smělé vozidlo
Článek Alfa Romeo 159 byl publikován 16. února 2008 v 18.38 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Alfa Romeo 06.07.2009 16.19
- Alfa Romeo 145 05.06.2008 20.54
- Alfa Romeo GTV 04.03.2008 20.58
- Alfa Romeo Spider 06.03.2008 21.41
- Alfa Romeo 156 GTA 28.10.2007 17.33
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Jawa 350
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Auto blog - blog plný informací
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu