Nissan GT-R
Sponzorované odkazy:
Nissan GT-R
Motor
Zde je umístěn vidlicový šestiválec s objemem 3,8 l, vybaven dvojicí turbodmychadel, který poskytuje 480 koní při 6400 ot/min. a točivý moment je 588 Nm při 3200–5200 ot/min. Nový motor VR38DETT má zajímavě vyřešenou konstrukci. Japonci si potrpí na ovzduší a tak u výfukového potrubí je sekundární přívod vzduchu se samostatným čerpadlem, které rychleji odvádí spaliny a urychluje reakce v katalyzátoru. Obě dvě turbodmychadla jsou integrována do výfukového potrubí a tím se zlepšily jejich reakce. Takže maximální rychlost dosahuje hodnoty 307 km/h a zrychlit na 100 km/h zvládne za 3.5 s.
Motor se sestavuje pouze 1 člověk! a na celkové úpravě motoru pracuje 12 lidí ve speciálně extrémně čistém prostředí. Šestistupňovou dvouspojkovou převodovku GR6 skládá pouze 8 lidí a dále ji montují na samosvorný diferenciál. O přeřazení se starají páky pod volantem nebo klasicky pákou. Je zde systém pohon všech kol, který je zřejmě nejsložitějším systémem. Jedná se o ATTESA E-TS, který je podobný jako u vozu GT-R R34, ale je mnohem přesnější a rychlejší.
Podvozek
Raritou je kardanová hřídel, která je vyrobena z karbonu. Za normálních podmínek má náhod na zadní kola, ale při potřebě se 50 % přesune na přední nápravu. Poté elektronika, která kontroluje prokluz kol, úhel stočení volantu, rychlost a podélnou i příčnou akceleraci. Nechybí ani systém VDC (Vehicle Dynamic Control), ten kontroluje v případě smyku rozdělení momentu a poté dávkuje výkon.
Aby Nissan GT-R bezpečně zastavil, byly použiti brzdy od známé firmy Brembo. Tak na všechny 4 kola dostal 380 mm odvrtávané kotouče a vpředu je z kombinovala se 6 pístkovými třmeny, vzadu pak se 4 pístkovými třmeny.
Celý Nissan GT-R je postaven na Premium Midship s nezávislým víceprvkovým zavěšením kol. O přesný pohyb se starají elektronicky řízené tlumiče Bilstein DampTronic. Ten má dále tři nastavení: Comfort pro běžnou jízdu, Sport pro rychlejší jízdu a R, určené na závodní okruh.
Interiér
Jelikož se tento supersport vyváží i od jiných zemí, tak sedadlo řidiče lze nastavovat v podélném směru a volant také podélném a výškovém směru. PO celém interiér dominují dvě potahové látky, Alcantra a kůže. Mezi nejzajímavější funkční prvek rozhodně patří displej, umístěn na středové konzoli. Tak jako u ostatních modelů zobrazuje: spotřebu, tlak turbodmychadla, přetížení při akceleraci, brzdění v zatáčkách, tlak a teplotu vody a rozdělení točivého momentu na nápravách.
Dále slouží jako navigace a díky TV tuneru lze koukat i na televizi. K dispozici je zabudovaný 30 GB harddisk, čtečka karet, hlasové ovládání hudby. I když je toto auto ryze sportovní, 315 litrů v zavazadlovém prostoru nelze přehlídnout.
Nakonec přidávám video tohoto krasavce v oficiálním videu
Článek Nissan GT-R byl publikován 11. února 2008 v 21.36 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nissan Micra 28.04.2008 19.20
- Nissan Note 30.09.2008 22.10
- Nissan Patrol 15.10.2008 23.03
- Nissan Navara 20.10.2008 16.27
- BentleyTurbo R 30.03.2008 22.32
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Auto blog - blog plný informací
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu