Nissan GT-R

Tagy:  nisan, nissan.cz, nissan

Sponzorované odkazy:

Nissan GT-R

Nissan GT-R

Nissan GTR při oficiálním testuNissan GTR při oficiálním testu

Motor

Zde je umístěn vidlicový šestiválec s objemem 3,8 l, vybaven dvojicí turbodmychadel, který poskytuje 480 koní při 6400 ot/min. a točivý moment je 588 Nm při 3200–5200 ot/min. Nový motor VR38DETT má zajímavě vyřešenou konstrukci. Japonci si potrpí na ovzduší a tak u výfukového potrubí je sekundární přívod vzduchu se samostatným čerpadlem, které rychleji odvádí spaliny a urychluje reakce v katalyzátoru. Obě dvě turbodmychadla jsou integrována do výfukového potrubí a tím se zlepšily jejich reakce. Takže maximální rychlost dosahuje hodnoty 307 km/h a zrychlit na 100 km/h zvládne za 3.5 s.

Motor se sestavuje pouze 1 člověk! a na celkové úpravě motoru pracuje 12 lidí ve speciálně extrémně čistém prostředí. Šestistupňovou dvouspojkovou převodovku GR6 skládá pouze 8 lidí a dále ji montují na samosvorný diferenciál. O přeřazení se starají páky pod volantem nebo klasicky pákou. Je zde systém pohon všech kol, který je zřejmě nejsložitějším systémem. Jedná se o ATTESA E-TS, který je podobný jako u vozu GT-R R34, ale je mnohem přesnější a rychlejší.

Podvozek

Raritou je kardanová hřídel, která je vyrobena z karbonu. Za normálních podmínek má náhod na zadní kola, ale při potřebě se 50 % přesune na přední nápravu. Poté elektronika, která kontroluje prokluz kol, úhel stočení volantu, rychlost a podélnou i příčnou akceleraci. Nechybí ani systém VDC (Vehicle Dynamic Control), ten kontroluje v případě smyku rozdělení momentu a poté dávkuje výkon.

Aby Nissan GT-R bezpečně zastavil, byly použiti brzdy od známé firmy Brembo. Tak na všechny 4 kola dostal 380 mm odvrtávané kotouče a vpředu je z kombinovala se 6 pístkovými třmeny, vzadu pak se 4 pístkovými třmeny.

Celý Nissan GT-R je postaven na Premium Midship s nezávislým víceprvkovým zavěšením kol. O přesný pohyb se starají elektronicky řízené tlumiče Bilstein DampTronic. Ten má dále tři nastavení: Comfort pro běžnou jízdu, Sport pro rychlejší jízdu a R, určené na závodní okruh.

Interiér

Jelikož se tento supersport vyváží i od jiných zemí, tak sedadlo řidiče lze nastavovat v podélném směru a volant také podélném a výškovém směru. PO celém interiér dominují dvě potahové látky, Alcantra a kůže. Mezi nejzajímavější funkční prvek rozhodně patří displej, umístěn na středové konzoli. Tak jako u ostatních modelů zobrazuje: spotřebu, tlak turbodmychadla, přetížení při akceleraci, brzdění v zatáčkách, tlak a teplotu vody a rozdělení točivého momentu na nápravách.

Dále slouží jako navigace a díky TV tuneru lze koukat i na televizi. K dispozici je zabudovaný 30 GB harddisk, čtečka karet, hlasové ovládání hudby. I když je toto auto ryze sportovní, 315 litrů v zavazadlovém prostoru nelze přehlídnout.

Sportovní sedadla potažena Alcantrou a s kombinací kůžeSportovní sedadla potažena Alcantrou a s kombinací kůže
Pohled na kokpit Nissana GTRPohled na kokpit Nissana GTR
Elegantní záď s klasickými kruhovými světly, a dvojicí dvojitých výfukových potrubíElegantní záď s klasickými kruhovými světly, a dvojicí dvojitých výfukových potrubí

Nakonec přidávám video tohoto krasavce v oficiálním videu

Článek Nissan GT-R byl publikován 11. února 2008 v 21.36 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...