Porsche 911 GT3
Sponzorované odkazy:
Porsche 991 GT3
Motor
Oproti staršímu modelu GT3 byly provedeny změny, které zdokonalili Porsche 911 GT3 na nejsportovnější model automobilky. Motor s objemem 3,6 l dostal nové kované písty s optimalizovanými pístními čepy. Titanové ojnice, které pomohli odlehčit klikovou hřídel. K zvýšení otáček přispěl upravený systém VarioCam, který zajišťuje plynulé natáčení vačkové hřídele sacích ventilů v rozmezí 45 stupňů.
Nová řídící jednotka ME 7.8 se stará o všechny obvyklé funkce, kde dále přibilo elektrické ovládání škrtící klapky. Motor má nyní 381 koní při 7400 ot/min. a točivý moment je 385 Nm při 5000 ot/min. Variabilní časování ale způsobuje, že 80 %, je k dispozici již ve 2000 ot/min. Motor spolupracuje se suchou skříní a oddělenou olejovou nádrží, kterou promazává 5 olejových čerpadel! Díky tomuto byla také přizpůsobená přímo řazená převodovka. Byly zde zkráceny dva rychlostní stupně (5,6) a synchronizační kroužky na 3, 4 a 5 stupni byly pro dobré a trvanlivé řazení vyrobeni z mosazi z oceli.
Podvozek
Nové, vylepšené tlumiče umožňují změnit výšku karoserie, nastavení tuhosti a na přední nápravě lze nastavit kinematiku nápravy. Na zadní nápravě se podílí stabilizátor, který má 4 stupně tuhosti a je připraven i na namontování závodních pružin na jednoplášťové tlumiče. Brzdy byly také pozměněny. Vpředu brzdí duté, příčně vrtané kotouče s průměrem 350 mm se šestipístkovými třmeny. Zadní kola mají kotouč o průměru 330 mm a jsou vyrobeny jako brzdy vpředu. A za příplatek je možné pořídit keramické brzdy PCCB průměru 350 mm, které jsou o 18 kg lehčí.
Celá brzdná soustava se schovává za 10 ti paprskovými koly, vyrobené z lehké litiny. Ve předu se otáčejí o rozměru 8×5J x 18 a vzadu 11J x 18. A nesmí chybět ani brzdný asistent čtyřkanálový ABS systém.
Aerodynamika
Tomuto vozu nebyl navržen sexy design, ale design, který vozu umožňuje uhánět více jak 300 km/h. Přední spoiler má vyšší spodní hranu, ta zabraňuje foukání vzduchu pod vůz, a snaží se ho odvádět k brzdám. Dále byly pozměněny nástavce prahů. A největší změna nastala na zádi. ZDe byl pozměně celý zádi spoiler. Ten je nastavitelný do tří poloch. Celkově tak Porsche 911 GT3 nabízí stabilnější chování ve vysokých rychlostech a koeficient odporu vzduchu je 0,30.
Interiér
Ten má logo GT vyšité na kobercích, madle ruční brzdy, dveřích a na otáčkoměru. Přední sedadla jsou nová, vyrobena z nového materiálu. Tím ubylo dalších 20 kg. Interiér dále využívá k osvětlení důležitých částí LEDky. V základní výbavě nalezneme 4 airbagy, imobilizér, centrální zamykání a elektricky ovládaná okna. Pro sportovnější typy je zde výbava ClubSport. Ta nabízí trubkový rám, absenci bočních airbagů, jedno sedadlo, potažené nahořlavou látkou společně se šestibodovými pásy a hasícím přístrojem. Ovšem tato verze nedostala homologaci pro běžný provoz.
Článek Porsche 911 GT3 byl publikován 10. února 2008 v 00.22 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Porsche 911 GT2 11.09.2007 19.33
- Porsche 944 02.05.2008 22.46
- Porsche Cayenne 07.09.2008 20.00
- Porsche 911 Carrera - legenda pokračuje 29.01.2012 15.30
- Porsche 911 GT2 RS - raketa na kolech 31.07.2010 00.00
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Suzuki Samurai
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Citroën C4 Cactus: Revoluční plasty
- Začal předprodej nového modelu Volkswagen T-Roc R na českém trhu
- Kaipan 57
- Ofuky oken a homologace
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu