Toyota Celica
Sponzorované odkazy:

Toyota Celica 1.8

Design
Celý design je navržen s koncepcí „Cab forward“ ( čelní sklo posunuto co nejvíce dopředu). Sportovní charakter podtrhují navržené linie. Pro zlepšení stability zmizeli převisy vpředu i vzadu a rozvor náprav byl prodloužen. Celková délka je 4335 mm a šíři 1735mm. Rozvor náprav je 2600 mm, a rozchod přední nápravy je 1490 mm a vzadu 1480 mm.
Interiér
Toyota Celica má navržený interiér, aby byl cenově přijatelný pro zákazníky, ale nic se nemění na kvalitě, kterou bychom v této kategorii očekávali. Dlouhý rozvor umožňuje pohodlné nasedání i na zadní sedadla, která jsou hluboká a zvyšují prostor pro hlavu. Evropská verze dostane standartní výbavu, kterou zahrnuje: elektrické ovládání oken, centrální zamykání, variabilní cyklovač stěračů, dále bude jezdit na 16-ti palcových hlinkových kolech.
Při řízený budete sedět v sportovních sedadlech, které jsou výškově nastavitelné a v rukách budete svírat sportovní tříramnenný volant. Dále se dá dokoupit zvláštní výbava: klimatizace, střešní okno a kožený interiér. Nebude chybět satelitní navigace.

Motor
Toyota Celica je první sportovní vůz od Toyoty, který využívá variabilní časování ventilů. Díky tomuto vzešel motor s objemem 1.8 litru. Jedná se o klasický čtyřválcový motor, který je vybaven 16 ventilovou technikou a rozvodem DOHC. Maximální výkon je 143 koní při 6400 ot/min. a točivý moment je 170 Nm při 4200 ot/min. Celková hmotnost vozu je 110,0 kg, což umožňuje jezdit maximální rychlostí 205 km/h. Z 0–100 km/h to zvládne za 8,7 sekundy.
Díky kompaktnímu motoru, nízké hmotnosti a nízkého součinitele odporu vzduchu, činí z Celici sportovní úsporné auto ve své třídě. Kdy kombinovaná spotřeba je 7,7 litrů na 100 km. Ve městě to zvládne s 10,3 litru benzínu a mimo město to zvládne se 6,2 litru na 100 km. Dále Toyota navrhla zcela novou šestistupňovou převodovku určenou pouze pro vůz Toyota Celica

Nakonec video o tomto voze
Článek Toyota Celica byl publikován 7. února 2008 v 22.18 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Toyota Supra 04.01.2008 20.49
- Toyota RAV4 14.07.2008 13.27
- Toyota Yaris 10.10.2007 18.21
- Toyota Auris 25.05.2008 20.20
- Nová Toyota RAV4 10.05.2018 00.00
Top 10
- MAN F2000
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Jawa 21
- Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce: Nejemotivnější vůz značky
- Škoda Fabia S2000: Nejlepší vůz své kategorie na světě
- Mercedes-Benz ML 280 CDi
- Barum Polaris 2
- Ofuky oken a homologace
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu