Ferrari Enzo
Sponzorované odkazy:
Ferrari Enzo
Design
Tento model dostal pár prvků, co mají vozy F1. NA přídi nás zaujmou bi-xenonové světlomety a také velké nasávací otvory do venturiho tunelů, které společně s komplikovaným spoilerem drží auto při zemi i ve vysokých rychlostech. Aby Ferrari Enzo mohlo jezdit přes 300 km/h, muselo přibýt dozadu elektronicky řízený zadní spoiler a stavitelné přední difuzory. Tím se zachovala přilnavost i v 350 km/h. Dále jsou k dispozici elektronicky řízené tlumiče. Aerodynamika vozu je natolik vyspělá, že vzadu nemusí být extrémně velké křídlo.
Podvozek
Kola jsou nezávisle zavěšena na dvojitých příčných ramenech a jsou také vybavena elektronicky řízenými tlumiči. Vpředu jsou pružiny umístěny vertikálně, na zadní pak jsou umístěny s pomocným rámem také vertikálně. Kola mají elektrickou kontrolu tlaku v pneumatikách. Zde byly také poprvé ve Ferrari použity karbonové brzdy. Kotouče mají vnitřní chlazení a mají průměr 380 mm a tloušťku 34 mm. Vpředu jsou šestipístkové a vzadu jen čtyřpístkové.
Interiér
Byly zde použity dveře, které se otevírají nahoru, tím pádem vznikl velký prostor pro nastupování. Dají se lehce zvednout díky plynovým vzpěrám. Celému interiéru vévodí anatomická kožená sedadla. Ferrari Enzo používá pro ovládání kol tříramenný multifunkční volant s airbagem a otáčkoměr (vzor F1). Na volantu je ovládání nastavení tlumičů, ASR a to se zobrazí na palubním LCD. Vnitřek vozu je vybaven hliníkem, karbonem a kůží Conolly.
Ferrari Enzo má klasický design rychloměr, který poskakuje po 50 km/h a končí na hranici 400 km/h. Nalevo je umístěn velký displej tvořen z tekutých krystalů. Jediným luxusem zde bude klimatizace. Odpustilo se od rádia a navigace. Bude možno vybírat ze tří barev: černá, červená a žlutá.
Motor
Zde bije motor V12, který svírá válce v 65 stupních. Objem je 5988 ccm, který disponuje výkonem 660 koní při 7800 ot/min. společně s 657 Nm při 5500 ot/min. Rozvod je OHC, má 4 ventily na válce s plynule variabilním časováním v celém rozsahu otáček. Každá řada válců má svou řídící jednotku // Bosch Motronic ME 7// a dále má motor elektronicky ovládaná škrtící klapky bez přímé mechanické vazby na pedál plynu. Jeho maximální rychlost je 350 km/h a zrychlit na 100 km/h dokáže za 3,65 s.
Ferrari Enzo má k dispozici šestistupňovou sekvenční převodovku, která přeřadí za 150 milisekund. Dvoukotoučová spojka je ovládaná elektronicky, protože chybí spojkový pedál. Zadní náprava má samosvorný diferenciál a nechybí trakční kontrola ASR, kterou lze přepínat mezi závodní a sportovní charakteristikou.
Nyní si vychutnejte tohoto sporťáka
Článek Ferrari Enzo byl publikován 6. února 2008 v 22.55 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Ferrari 599XX – žhavý sportovní vůz 04.08.2009 18.45
- Tajemství správných dárků 14.05.2016 23.00
- Formule 1: Kdo bude letos udávat tempo? 12.03.2012 00.00
- Motoristi, co si přejete k narozeninám? 20.06.2013 12.30
- Hybridní pohon: pro vyšší výkon i spotřebu 29.11.2015 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu