Škoda Roomster

Tagy:  Škoda Roomster scout, škoda roomster

Sponzorované odkazy:

Škoda Roomster

Škoda Roomster 1.9 TDI

Škoda Roomster v celé své kráseŠkoda Roomster v celé své kráse

Design

V předu jednoznačně dominuje celá přední část s velkými světlomety, které působí dynamicky. Nová maska je lemována chromem a také chrom. lištou. Přední nárazník působí dynamicky a to díky kulatým mlhovkám. Zadní části poté dominují také světla, neboť jsou usazena pod hranou zadního skla a působí zvláštně. Při pohledu z boku zaujme rozdílné pojetí předního a zadního okna, tónovaná zadní okna dodávají vozu Škoda Roomster eleganci.

Interiér

Začneme u palubní desky. Ta nemohla být už okopírovaná od sourozenců, tak vznikl nový tvar z nových kvalitních materiálů. Je rozdělena na dvě části, které rozděluje barevný odstín. Horní část tvoří tmavý měkčený plast, ale u o Octavii je to přeci jen lepší. Tvrdý plast tvoří celou spodní část a celý středový tunel, vše v bíle barvě. Tyto plasty nalezneme také na dveřích, kde jsou kvalitně zpracovány. Jediné co se snad nepovedlo, jsou otočné ovladače klimatizace Climatic. Na druhou stranu jsou velmi povedená madla dveří, které splňují své účely. Na celém vzhledu celého interiéru se podepisuje hlavně zvolený stupeň výbavy. Ergonomie celého interiéru je téměř dokonalá, na středové konzoly se vyzná i neználek, to platí i o ovládání audiosystému a klimatizace. Všechny prvky jsou teď v úrovni očí.

Sedadla vpředu mají optimálně dlouhý a dostatečný široký sedák a opěradlo poskytuje dobré držení těla v zatáčkách. Lepší by mohlo být vedení sedáku u kolen. Nepochopitelným umístěním je páka podélného nastavení, ta přesahuje o několik centimetrů před sedadlo, což dokáže být někdy nepříjemné. Zadní sedadla mají také dostatek prostoru, ale jsou tu dvě vcelku vážné výhrady. Ta první je, že polohovací páky vyčnívají do sedací oblasti a tak po chvíli raději zvolíte pohodlnější cestu, např. autobusem. Za druhé to je prostřední sedadlo, které je hodně úzké a je lepší ho počítat jako rezervní.

Interiér vozu Škoda RoomsterInteriér vozu Škoda Roomster

Motor

Vrcholem dieselových motorů je tento motor 1.9 TDI PD o výkonu 77 kW a točivým momentem 240 Nm. Škoda Roomster společně s tímto motorem tvoří sehraný pár, který kouká na velmi nízkou spotřebu a slušný výkon. Nevýhodou je pak poměrná hlučnost. Motory TDI projeví svou sílu až po několika najetých tisících kilometrů, tak se dala čekat malá ospalost 1255 kg MVP vozu. Spotřeba oproti benzínovým motorům je poměrně znát. I když v dnešní době je cena mezi těmito pohonnými hmotami stejná. Kombinovaná spotřeba činí hodnotu cca 6 litrů, ve městě poté přes 7 litrů na 100km.

Podvozek

Ten je postaven ze starých a nových dílců. Přední nápravu tvoří trojúhelníková ramena a vzpěry McPherson. Zadní náprava je spojena torzní příčkou a integrovanou funkcí příčného stabilizátoru. Škoda Roomster má v celku tuhý podvozek, který neumožňuje náklony v zatáčkách. Při průjezdu zatáčkou se nenaklání a strhnutí volantu vlevo či vpravo také bez problému ustojí. Pokud se vůz dostane do problému, tak při prudkém brzdění začne záď zlobit a směr musíme korigovat volantem. Dobrá stabilita si vybrala svou oběť. Jejím tuhé odpružení. Při přejezdu každé překážky to je znát, ale uvnitř se to neprojevuje příliš hlučně.

Elegantní záď vozu Škoda RoomsterElegantní záď vozu Škoda Roomster

Článek Škoda Roomster byl publikován 3. února 2008 v 19.22 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...