Škoda Roomster
Sponzorované odkazy:
Škoda Roomster 1.9 TDI
Design
V předu jednoznačně dominuje celá přední část s velkými světlomety, které působí dynamicky. Nová maska je lemována chromem a také chrom. lištou. Přední nárazník působí dynamicky a to díky kulatým mlhovkám. Zadní části poté dominují také světla, neboť jsou usazena pod hranou zadního skla a působí zvláštně. Při pohledu z boku zaujme rozdílné pojetí předního a zadního okna, tónovaná zadní okna dodávají vozu Škoda Roomster eleganci.
Interiér
Začneme u palubní desky. Ta nemohla být už okopírovaná od sourozenců, tak vznikl nový tvar z nových kvalitních materiálů. Je rozdělena na dvě části, které rozděluje barevný odstín. Horní část tvoří tmavý měkčený plast, ale u o Octavii je to přeci jen lepší. Tvrdý plast tvoří celou spodní část a celý středový tunel, vše v bíle barvě. Tyto plasty nalezneme také na dveřích, kde jsou kvalitně zpracovány. Jediné co se snad nepovedlo, jsou otočné ovladače klimatizace Climatic. Na druhou stranu jsou velmi povedená madla dveří, které splňují své účely. Na celém vzhledu celého interiéru se podepisuje hlavně zvolený stupeň výbavy. Ergonomie celého interiéru je téměř dokonalá, na středové konzoly se vyzná i neználek, to platí i o ovládání audiosystému a klimatizace. Všechny prvky jsou teď v úrovni očí.
Sedadla vpředu mají optimálně dlouhý a dostatečný široký sedák a opěradlo poskytuje dobré držení těla v zatáčkách. Lepší by mohlo být vedení sedáku u kolen. Nepochopitelným umístěním je páka podélného nastavení, ta přesahuje o několik centimetrů před sedadlo, což dokáže být někdy nepříjemné. Zadní sedadla mají také dostatek prostoru, ale jsou tu dvě vcelku vážné výhrady. Ta první je, že polohovací páky vyčnívají do sedací oblasti a tak po chvíli raději zvolíte pohodlnější cestu, např. autobusem. Za druhé to je prostřední sedadlo, které je hodně úzké a je lepší ho počítat jako rezervní.
Motor
Vrcholem dieselových motorů je tento motor 1.9 TDI PD o výkonu 77 kW a točivým momentem 240 Nm. Škoda Roomster společně s tímto motorem tvoří sehraný pár, který kouká na velmi nízkou spotřebu a slušný výkon. Nevýhodou je pak poměrná hlučnost. Motory TDI projeví svou sílu až po několika najetých tisících kilometrů, tak se dala čekat malá ospalost 1255 kg MVP vozu. Spotřeba oproti benzínovým motorům je poměrně znát. I když v dnešní době je cena mezi těmito pohonnými hmotami stejná. Kombinovaná spotřeba činí hodnotu cca 6 litrů, ve městě poté přes 7 litrů na 100km.
Podvozek
Ten je postaven ze starých a nových dílců. Přední nápravu tvoří trojúhelníková ramena a vzpěry McPherson. Zadní náprava je spojena torzní příčkou a integrovanou funkcí příčného stabilizátoru. Škoda Roomster má v celku tuhý podvozek, který neumožňuje náklony v zatáčkách. Při průjezdu zatáčkou se nenaklání a strhnutí volantu vlevo či vpravo také bez problému ustojí. Pokud se vůz dostane do problému, tak při prudkém brzdění začne záď zlobit a směr musíme korigovat volantem. Dobrá stabilita si vybrala svou oběť. Jejím tuhé odpružení. Při přejezdu každé překážky to je znát, ale uvnitř se to neprojevuje příliš hlučně.
Článek Škoda Roomster byl publikován 3. února 2008 v 19.22 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Felicia 13.04.2008 16.00
- Škoda 100 29.03.2008 13.48
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu