Škoda Favorit
Sponzorované odkazy:
škoda Favorit
K historii
Škoda Favorit byl vyráběn od roku 1988 až do roku 1995. Poprvé se představil na strojírenském veletrhu v Brně v roce 1987. Po převratu v roce 1989 se modely rozšířily o modely kombi Forman a pick-up. Pro modelový rok 1993 připravil nový vlastník Škodovky 548 zlepšení.
Pro tuzemské zázemí to byl obrovský skok kupředu. Tento model nebyl totiž za komunismu opatřen licencí a tak mohl konkurovat proti západoevropským automobilům. Měl hospodárné provozní vlastnosti a tak poptávka byla větší než výrobní kapacity.
Motorizace
První motor, který se usídlil po kapotou Favorita 136, pocházel ze Škody 130. Objem byl 1.3 a výkon dosahoval 46 kW, později 50 kW. Výhodou tohoto motoru bylo, že mohl spalovat bezolovnatý benzín Natural 95. V roce 1990 byla představena verze 135 a ta měla výkon 43 kW. V roce 1991 byla výroba Favoritu 136 ukončena a všechny nové modely se dočkali nové masky bez otvoru ve spodní části u předního nárazníku.
V roce 1993 přišel první facelift, neboli oněch 548 zlepšení. Pod kapotou dumal motor s objemem 1.4 s výkonem 40 kW, který měl nepřímé vstřikování Bosch Monomotronic. V roce 1994 dostala Škoda Favorit opět nový motor. Ten disponoval 50 kilowatty. Tento rok se přestal vyrábět a nastupovala Felície Combi.
Karoserie
Limitem karoserie jsou tyto tři faktory: bezpečnost, koroze a aerodynamika. Karoserie byla vyráběna v době, kdy se především hledělo na to, aby to dobře jelo. Takže při dnešních crash testech by sotva dostal 2 hvězdičky. Mezi řidičem a motorem není žádná deformační zóna. Do roku 1191 při nehodě vyskakovala kapota z pantů a měla tendenci se dostat přes čelní sklo dovnitř, proto si v některých státech vysloužil jméno „Škoda Guilottina“. Karoserie je poměrně málo tuhá a kroutí se i za běžné jízdy. V roce 1993 se snažili tyto nedostatky odstranit. Panty, co drželi kapotu byly upraveny a do dveří přibyla výztuha.
Dalším problémem byla rez. Škoda Favorit rezl doslova před očima a do pěti let bylo auto zcela z korodováno. V roce 1993 byly snahy zaplnit kritická místem voskem. Celá karoserie nebyla vyrobena ze zinku a některé provedené spoje byly z hlediska odvodu vlhka trochu špatné.
Aerodynamika Favoritu se dá přirovnat jako k ledničce. Oficiálně je udána hodnota Cx=0,36. Hranatost, poměr délka/šířka/výška a další zaostalejší prvky způsobily, že Škoda Favorit má velký aerodynamický odpor. Např. další doplňky, jakými jsou přední zástěrky či boční lišta, aerodynamiku jen zhoršují. Opakem je odtrhová hrana na horní hraně zadních dveřích u verze GLX.
Dále video, které natočila britská televize v pořadu Top Gear, výsledek je hodně zajímavý
Článek Škoda Favorit byl publikován 28. ledna 2008 v 21.25 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (1).
Podobné články
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Felicia 13.04.2008 16.00
- Škoda Roomster 03.02.2008 19.22
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Auto blog - blog plný informací
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu