Audi A4
Sponzorované odkazy:
Audi A4
Tato nová Audi A4 obsahuje tolika nových prvků, že věří, že mohou porazit konkurenci: BMW, Mercedes, Lexus i Jaguar, s motorem vpředu a náhonem na zadní kola.
Novodobá karoserie
Ta je vyrobena z vysokopevnostní oceli, kde ji tvoří 32 % oceli, dále hliníkové a hořčíkové slitiny, ty mají podíl 31,7%. Například Audi A4 1.8 TSFI bude mít 1410 kg, oproti tomu 2.0 TDI má 1460 kg. Audi uplatnila hliníkové slitiny na modelech A8 a TT. Vysokopevnostní ocel, který vznikne teplem je ideální příklad. Tato ocel vyztužila centrální podlahový tunel, boční část skeletu, B-sloupky a dělící příčky mezi kabinou a motorem. Jelikož se jedná o vysoce pevnou ocel, nebylo zapotřebí ji dělat nějak silnou, stačilo k tomu pár mm. Díky tomu byla karoserie lehká, ale neztratila na tuhosti.
Design
Audi A4 narostla na více místech. Do délky vyrostla o 110 mm, celkově na 4700 mm, šířka se zvětšila na 1830 mm. Náprava byla prodloužena o 156 mm, díky výměně diferenciálu za spojku, lidem na zadních sedadlech přibylo místo pro nohy o 36 mm. Také celková délka vyrostla, přerostla dokonce BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C a také Luxus IS. Díku tomu se délka přiblížila k hranici vyšší střední třídou.
Interiér
Sedadla v této třídě mají patřit k většímu komfortu, který zákazník očekává. K nabízeným sedadlům se dají na přání dodat elektrické vyhřívání a elektrické ovládání nastavení sedadel. Dále tu jsou sportovní sedadla nebo komfortní klimatizovaná sedadla. Dále je k dispozici elektricky ovládaná bederní opěrka, luxusní přední loketní opěrka a vyhřívání sedadel v druhé řady. Pro zvýšení maximální komfortu je tu opěrka, s 12mm vrstvou pěnové výplně, kterou lze nastavit do výšky a délky.
Pro komfort na cestách se stará třízónová klimatizace, posuvné střešní okno nebo nezávislý systém ventilace a topení. Zadní, elektricky či manuálně ovládané rolety, zajišťují ochranu před slunečním svitem.
Motory
Audi A4 bude mít podobnou skladbu jako u verze A5, to platí jak pro dieselové tak i benzínové motory. Některé budou mít však zmenšený nebo snížený výkon (1.8 TSFI-88, 96 a 118 kW). Než se začnou vyrábět modely S4 a RS4, bude v základní nabídce nejsilnějším motorem benzínový šestiválec 3.2 FSI, s výkonem 195 kW, a točivým momentem 330 Nm. Po příchodu S4 a RS4 přijde motor s osmi válci – 4.2 FSI, s výkonem 260 kW pro S4 a 331 kW pro RS4.
Dieselové motory mají tři zastupitele. Čtyřválec 2.0 TDI s výkonem 105 a 125 kW a šestiválec o objemu 2.7 a 3.0 TDI. Čtyřválec má navíc vstřikování common-rail, a točivý moment má stále hodnotu 320 Nm. Díky tomu zvládne z 0–100 km/h ujet za 9,4s a maximální rychlost je 215 km/h. Naftové motory budou spřaženy se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s převodovkou Multitronic. Naftový 3.0 bude disponovat výkonem 176 kW a točivým momentem, blížící se k hranici 500 Nm již při 1500 ot/min. Menší bratr, 2.7 TDI bude mít pod kapotou 140 kW a točivý moment 400 Nm.
Podle typu motoru, si bude možné objednat jednu ze tří převodovek. Klasická 6ti stupňová bude mít nejméně stupňů řazení. Převodovka DSG jich nabídne 7, a u beze stupňové převodovky Multitronic bude možné aktivovat sekvenční režim až s 8 převodovými stupni.
Zde je oficiální video Audi A4
Článek Audi A4 byl publikován 27. ledna 2008 v 00.11 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu