Mitsubishi EVO X
Sponzorované odkazy:

Mitsubishi EVO X

Ani jeden vůz z generace Evolution si nepotrpěl na sex design, takže rovnou skočíme kde to řve.
Motor
Nové Mitsubishi dostalo nový přeplňovaný motor 4Bll o objemu 2.0l, se čtyřventilovým variabilním časování nasávacích i ventilových ventilů MIVEC. Oproti předešlému motoru je o něco lehčí, což ovlivnila výroba celohliníkové konstrukce. Pro domácí trh jsou „Mišáci“ naladěni na 280k při 6500 ot/min. a točivý moment je 422 Nm při 3500 ot/min. Evropské jsou o 15 koní výkonnější, ale ztratí kroutící moment o 56 Nm, vše při stejných otáčkách.
Tento motor je prodáván pod jménem Galant Fortis, s atmosferickou verzí s výkonem 154 koní a 198 Nm. Mitsubishi EVO X dostalo turbo poháněné výfukovými plyny. Celé turbínové kolo je vyrobeno z titanu (slitina titanu a hliníku) a kompresorové kolo z hliníku. Sice mu schází natáčením lopatek, jako má Porsche Turbo, ale kolo bylo modifikováno na dobrý tah v nižších a středních otáčkách. Výfukové potrubí bylo změněno, a tak bylo možné posunout motor ještě níže.
Převodovka SST
Mitsubishi EVO X má pouze dva pedály, ale nejedná se o automatickou převodovku, ale o 6stupňovou převodovku SST (Sport Shift Transmission), která se velice podobá převodovce DSG. Převodové stupně používají samostatné hřídele i vlastní spojky, tím dojde k rozpojení převodu a zároveň ke spojení následujícího stupně. Na výběr bude mezi třemi na volitelnými programy řazení: Normal, Sport a Super Sport. Modely vybavené touto převodovkou budou mít ovládací páčky pod volantem, vyrobené z hořčíku.
Pro bojácné řidiče je také v nabídce 5stupňová manuální převodovka, která má zkrácené převody. Krátký 1 stupeň zajišťuje dobrou akceleraci a 5 dlouhý stupeň příjemnou zdlouhavou cestu. Co se týká rychlosti z 0–100 km/h, tak manuální převodovka je ve vedení o 0.9s, tedy 5.4s oproti 6,3s SST převodovce. A v maximální rychlosti je vpředu SST převodovka s maximem 242 km/h, oproti 240 km/h „manuálky“. A co se týká spotřet, tak ty jsou rozdílné o 0.3 l, kdy SST spoliká na 100 km 10.5 l benzínu, manuálka poté 10.2 l.
Konstrukce a podvozek
Samostatná konstrukce je o 40% tužší než předešla. To je nezbytné, aby se karoserie nekroutila a nevibrovala. Navíc také zlepšuje ovladatelnost a stabilitu. Redukci váhy zajistily hliníkové panely, které jsou taky na panelu střechy, přední kapota, přední blatník a nebo rámová konstrukce zadního spoileru.
Zavěšení je založeno na stejné konstrukci jako dřívější modely EVO. Na předních kolech jsou pružiny MacPherson, a zadní nápravu tvoří víceprvkové závěsy. Model GSR má 18 palcová kola od firmy Enkei a pneumatiky mají rozměry 245/40 R18. Ty ukrývají 350 mm brzdné kotouče Brembo vpředu, na zádi jsou 330 mm. Na přání zákazníka je k dispozici ostřejší balík. Ten obsahuje tlumiče Blistein, pružiny Eibach a 18 kola od BBS.
Interiér a aerodynamika
Všechny ovládací prvky byly umístěny na dosah řidiče, takže nečekejte pěkný design. Posádka usedá do sportovních skořepin značky Recaro, kdy je pro větší bezpečí jistí z boku ještě airbag. Pokud máte rádi muziku, zaujme Vás audiosystém RockFord Fosgate s výkonem 650 W, harddisk pro úschovu souborů, připojení Bluetooth, 7 palcový monitor, dešťový senzor či adaptivní světlomety.

Bezpečnostní systémy
Nalezneme zde klasické sport ABS, dále je to kontrola na náhon všech čtyř kol S-AWC (Super All Wheel Control), dále ASC (Activ Stability Control). Také zde nalezneme ACD, což je aktivní difernciál, který zajišťuje tok krouťáku na přední i zadní nápravu. Dalším je AYC (Activ Yaw Control), který hledí na stáčivost. Tento systém byl použit už EVA IV, který dostal proměnu v roce 2003. Přidaný management zajistí tři úrovně ovládání- TARMAC-asfalt, GRAVEL – štěrk, šotolina, SNOW- sníh.

Nakonec video tohoto dravce
Článek Mitsubishi EVO X byl publikován 25. ledna 2008 v 13.34 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Mitsubishi Outlander 27.04.2008 21.28
- Mitsubishi Lancer 09.09.2008 10.00
- Mitsubishi Colt 05.10.2008 23.48
- Mitsubishi ASX: Úsporný Japonec 15.03.2016 00.00
- Toyota Aygo x-cite 18.03.2019 00.00
Top 10
- MAN F2000
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Jawa 21
- Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce: Nejemotivnější vůz značky
- Škoda Fabia S2000: Nejlepší vůz své kategorie na světě
- Škoda Fabia RS
- Barum Polaris 2
- Mercedes-Benz ML 280 CDi
- Peugeot 406
- Ofuky oken a homologace
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu