Škoda Fabia Combi

Tagy:  Škoda, fabia

Sponzorované odkazy:

Škoda Fabia Combi

Škoda Fabia Combi

Nová Škoda Fabia combi je tu!Nová Škoda Fabia combi je tu!

Design

Nová Škoda Fabia combi má obrovský vnitřní dojem. Proto měli designéři co dělat, aby volba maximalizace užitečných vlastností byla před estetickou dokonalostí, což je z pohledu výrobce logické. Automobilka věří, že zákazníci sleví ze svých estetických nároků a budou požadovat nárok na prostor. Co se týká konkurenčních vozů (Peugeot 207 SW, Reanult Clio Grandtour), tak ani jeden nemá tolik prostoru co může nabídnout nová Škoda Fabia combi.

Interiér

Hlavním propagátorem interiéru bude zavazadlový prostor s celkovým objemem 480/1460 l. Této kapacitě byl podřízen také skoro celý interiér. Rezervní kolo leží pod jednoduchou podlahou zavazadelníku, a je až do průměru 15". Nezatížená hrana zavazadelníku je výšce 637 mm nad zemí. Celý zavazadelník je možno překrýt polosamočiným roletovým systémem, který také nalezneme v Octavii. K jejich zastrčení postačí i lehký dotek loktem, což je praktická a pohodlná výhoda. Dále je k dispozici systém zabezpečující předměty a chrání je tak také před poškozením. Zavírání pátých dveřích zajišťuje madlo na vnitřní straně dveří, dále zabraňuje přiskřípnutí ruky.

boční pohled na Škodu fabii combi při představováníboční pohled na Škodu fabii combi při představování

Motor

Příkladem bude motor 1,4 16V se 63 kW, který díky své ceně by mohl být nejprodávanějším motorem nové Škody Fabie combi. Pohotovostní hmotnost je udána na 1075 kg, což na veri Combi dobré. Dokáže uvést až 515 kg posádky či zavazadel a díky tomu konstruktéři zpevnily podvozek, aby se nedalo čekat neočekávané.

Co se týká ovladatelnosti nové Fabie, tak je až na vrcholu třídy. Řízení s řazením má optimální zpětnou vazbu, brzdy byly pomalejší vůči novému vozu. Pocit z jízdy je dobrý, motor v důležitých pasážích nemá sklon k nedotáčivosti a celé řízení je v celku příjemné. Motor je spřažen pětistupňovou převodovkou, která ani při rychlosti 130 km/h nevyžene otáčkoměr přes hranici 4000 ot/min.

Nyní se podívejme na nabízené motory

Benzinové motory

Verze Výkon/otáčky Toč. moment/otáčky Max. rychlost
1.2 HTP 44 kW/5200 ot/min. 106 Nm/3000 ot/min. 156 km/h
1.2 16V HTP 51 kW/5400 ot/min. 112 Nm/3000 ot/min. 164 km/h
1.4 16V 63 kW/5000 ot/min. 132 Nm/3800 ot/min. 175 km/h
1.6 16V 77 kW/5600 ot/min. 153 Nm/3800 ot/min. 192 km/h

Vznětové motory

Verze Výkon/otáčky Toč. moment/otáčky Max. rychlost
1.4 TDI 51 kW/4000 ot/min. 155 Nm/1600–2800 ot/min. 164 km/h
1.4 TDI 59 kW/4000 ot/min. 195 Nm/2200 ot/min. 173 km/h
1.9 TDI 77 kW/4000 ot/min. 240 Nm/1800 ot/min. 191 km/h
Zadek nové Škody Fabie CombiZadek nové Škody Fabie Combi

Článek Škoda Fabia Combi byl publikován 22. ledna 2008 v 22.00 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...

Podobné články

Prosím čekejte ...