Škoda Fabia Combi
Sponzorované odkazy:
Škoda Fabia Combi
Design
Nová Škoda Fabia combi má obrovský vnitřní dojem. Proto měli designéři co dělat, aby volba maximalizace užitečných vlastností byla před estetickou dokonalostí, což je z pohledu výrobce logické. Automobilka věří, že zákazníci sleví ze svých estetických nároků a budou požadovat nárok na prostor. Co se týká konkurenčních vozů (Peugeot 207 SW, Reanult Clio Grandtour), tak ani jeden nemá tolik prostoru co může nabídnout nová Škoda Fabia combi.
Interiér
Hlavním propagátorem interiéru bude zavazadlový prostor s celkovým objemem 480/1460 l. Této kapacitě byl podřízen také skoro celý interiér. Rezervní kolo leží pod jednoduchou podlahou zavazadelníku, a je až do průměru 15". Nezatížená hrana zavazadelníku je výšce 637 mm nad zemí. Celý zavazadelník je možno překrýt polosamočiným roletovým systémem, který také nalezneme v Octavii. K jejich zastrčení postačí i lehký dotek loktem, což je praktická a pohodlná výhoda. Dále je k dispozici systém zabezpečující předměty a chrání je tak také před poškozením. Zavírání pátých dveřích zajišťuje madlo na vnitřní straně dveří, dále zabraňuje přiskřípnutí ruky.
Motor
Příkladem bude motor 1,4 16V se 63 kW, který díky své ceně by mohl být nejprodávanějším motorem nové Škody Fabie combi. Pohotovostní hmotnost je udána na 1075 kg, což na veri Combi dobré. Dokáže uvést až 515 kg posádky či zavazadel a díky tomu konstruktéři zpevnily podvozek, aby se nedalo čekat neočekávané.
Co se týká ovladatelnosti nové Fabie, tak je až na vrcholu třídy. Řízení s řazením má optimální zpětnou vazbu, brzdy byly pomalejší vůči novému vozu. Pocit z jízdy je dobrý, motor v důležitých pasážích nemá sklon k nedotáčivosti a celé řízení je v celku příjemné. Motor je spřažen pětistupňovou převodovkou, která ani při rychlosti 130 km/h nevyžene otáčkoměr přes hranici 4000 ot/min.
Nyní se podívejme na nabízené motory
Benzinové motory
Verze | Výkon/otáčky | Toč. moment/otáčky | Max. rychlost |
---|---|---|---|
1.2 HTP | 44 kW/5200 ot/min. | 106 Nm/3000 ot/min. | 156 km/h |
1.2 16V HTP | 51 kW/5400 ot/min. | 112 Nm/3000 ot/min. | 164 km/h |
1.4 16V | 63 kW/5000 ot/min. | 132 Nm/3800 ot/min. | 175 km/h |
1.6 16V | 77 kW/5600 ot/min. | 153 Nm/3800 ot/min. | 192 km/h |
Vznětové motory
Verze | Výkon/otáčky | Toč. moment/otáčky | Max. rychlost |
---|---|---|---|
1.4 TDI | 51 kW/4000 ot/min. | 155 Nm/1600–2800 ot/min. | 164 km/h |
1.4 TDI | 59 kW/4000 ot/min. | 195 Nm/2200 ot/min. | 173 km/h |
1.9 TDI | 77 kW/4000 ot/min. | 240 Nm/1800 ot/min. | 191 km/h |
Článek Škoda Fabia Combi byl publikován 22. ledna 2008 v 22.00 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Škoda Fabia 06.08.2007 11.59
- Škoda Fabia Scout – Škoda Fabia Combi s terénními prvky 27.04.2009 07.32
- Škoda Fabia RS 24.11.2007 20.34
- Škoda Octavia 01.09.2007 08.00
- Škoda Yeti 08.10.2007 17.20
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Honda NSR 125
- Nissan Micra
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu