Mazda Mx-5
Sponzorované odkazy:

Mazda MX-5

Když se v roce 1989 objevila na autosalonu v Chicagu, začal celosvětový rozsah dvoumístných sporťáků.
Design
Masivní záď společně s přídí, která má vytažené lemy blatníků, vytvářejí velmi dynamický dojem. Dále tomu přidávají pozměněné tvary světlometů, které si liší od první generace Mx-5. Přibilo zde pár centimetrů navíc, ty nalezneme na délce, šířce a výšce. Plátěná střech se skládá podle „Z“ schématu s pomocí centrálně umístěného madla. Design dokončují 17" kola a 8 volitelných laků karoserie.
Interiér
Mazda MX-5 nemá žádné ostré hrany a vyznačuje se typickou sportovní strohostí, které je ale pouze předstíraná. Palubní deska tvoří společně se středovou konzolí tvar „T“. Ovládací prvky mají dobrou ergonomii a jsou esteticky tvarované. Přístrojová deska pouze obsahuje 5 samostatných ukazatelů s chromovými rámečky. Estetický dojem společně vytváří se čtyřmi kulatými výdechy ventilace. Na výběr máme mezi dvoumi úrovněmi, základní je černé látkové čalounění, s matnými stříbrnými doplňky nebo s luxusnějším koženým obložením ve dvouch barvách: celočerň nebo okrová barva s černým obložením.
Sedadla společně s volantem lze výškově nastavovat a tím dosáhnout pohodlnějšímu posezu. Oběma pasažérům je nabízeno hodně odkládacích ploch. Jelikož se jedná o kabriolet, tak nemůže chybět síťový deflektor proti turbulenci.

Motor
K dispozici jsou dva čtyřválcové motory, s různým vrtáním. Motor s objemem 1.8 nalezneme spíše v Evropě. Dvou litr je globální motor. Motory jsou vyrobeny z celohliníkového bloku s ocelovými vložkami válců, který pohání řetěz s rozvodem DOHC. Dále je zde variabilní délka sacího potrubí, elektronickým řízením vstřikováním a přímým zapalováním. Charakter byl z konstruován za dravým zvukem a bez prostřední odezvy. Cesta vedla přes odlehčení setrvačníku a elektronickým plynem aý k pečlivým naladěním odporu sání i výfuku.
1.8 L 16V
K dispozici má 93 kW při 6500 ot/min. Točivý moment je 167 Nm při 4500 ot/min. Pohon je na zadní kola a je poháněn klasickou pětistupňovou manuální převodovkou.
2.0 L 16V
Tento agregát má k dispozici 118 kW při 6700 ot/min a točivý moment je 188 Nm při 5000 ot/min. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Článek Mazda Mx-5 byl publikován 14. ledna 2008 v 20.10 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Mazda 6 30.06.2008 14.03
- Mazda 2 26.04.2008 22.01
- Mazda 323 17.03.2008 22.45
- Mazda 3 14.11.2007 21.50
- Mazda RX-8 03.12.2007 17.46
Top 10
- MAN F2000
- Výměna autobaterie: Pozor na kabely
- Jawa 21
- Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce: Nejemotivnější vůz značky
- Škoda Fabia S2000: Nejlepší vůz své kategorie na světě
- Mercedes-Benz ML 280 CDi
- Barum Polaris 2
- Ofuky oken a homologace
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
- Zařizujete autodílnu? Poradíme vám, jak na to levně, jednoduše a ekologicky
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu