Peugeot e-208: Až 400 kilometrů jen na elektriku
Sponzorované odkazy:
Nový elektromotor, který má umožnit ujet až čtyři sta kilometrů bez nutnosti dobíjet bude od příštího roku pod kapotou stoprocentně elektrického Peugeotu e-208.
Poslední optimalizaci zaznamenala plně elekrická verze modelu 208 na konci minulého roku, tehdy se dojezd zvýšil o 22 kilometrů. Příští rok přibude dalších 38, kromě toho se zvedne maximální výkon ze 136 na 156 koní, současně se sníží průměrná spotřeba energie na 12 kWh. Jde o hnací ústrojí, které již bylo představené v modelu E-308.
Francouzskou automobilku těší, že si Peugeot e-208 získal přízeň zákazníků. „Od uvedení na trh v roce 2019 bylo vyrobeno téměř 110 000 kusů, ale především je Peugeot e-208 od začátku roku 2022 na čele prodejů elektromobilů segmentu B v Evropě a také nejprodávanějším elektromobilem ve Francii,“ informovala automobilka. I prodej auta lze řešit moderním způsobem a nový Peugeot e-208 zakoupit na internetových stránkách značky. Aktuální ceník nabízí dvě verze výbavy, obě se vejdou pod milion.
Peugeot e-208 nabízí tři jízdní režimy, motorista si může vybrat ECO, NORMAL nebo SPORT a tím zvýšit dojezd nebo naopak výkon. Rekuperaci pak lze zvýšit pomocí režimu BRAKE, vůz pak po uvolnění plynového pedálu rychleji zpomaluje, a to se třeba v kopcích může hodit.
Vůz bude mít novou účinnější vysokonapěťovou baterii s kapacitou 51 kW. Samozřejmě zůstávají novinky poslední evoluce, kterými bylo například tepelné čerpadlo maximalizující účinnost vytápění a klimatizace nebo pneumatiky třídy A+. Tato vylepšení nejvíce pomohla při nízkých venkovních teplotách, při reálném používání vozu v městském provozu a při teplotách kolem nuly se dojezd zlepšil až o čtyřicet kilometrů.
Vůz má k dispozici dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně bude vůz nabíjený jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je pak možné mít zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW. U rychlonabíjecí stanice 100 kW se dá dostat z dvaceti na osmdesát procent kapacity baterie za necelých pětadvacet minut. Aplikace MyPeugeot pak umožňuje komunikovat s autem a naprogramovat nabíjení nebo třeba na dálku přednastavit teplotu v autě.
Elektromobilům se nyní věnují prakticky všechny velké automobilky a výběr stoprocentně elektrických alternativ pro Peugeot e-208 je značný. Může to být Nissan Leaf, který patřil v této oblasti k průkopníkům a jeho poslední generace se dá koupit pod devět set tisíc. Velmi populární zejména v Evropě je další tradiční model, Renault Zoe. Ten je za dobrou cenu a i proto byl loni na starém kontinentu druhý nejprodávanější za Teslou Model 3.
Nová 500 od Fiatu pak slibuje až 460 kilometrů v městském cyklu WLTP. V oblasti elektromobilů je pak silná Kia. Z její nabídky lze vybrat model Niro EV. Ta se nabízí také ve verzi hybrid nebo plug-in hybrid. Cenovým hitem pak je jednoznačně Dacia Spring, jejíž cena začínala pod půl milionem. Nyní tuto hranici již mírně překročila, stále se ale jedná o skvělý poměr ceny a kvality, auto podle výrobce nabízí kombinaci obratnosti městského vozu a odolnosti SUV.
Článek Peugeot e-208: Až 400 kilometrů jen na elektriku byl publikován 28. listopadu 2022 v 00.00 v rubrice Auta, Informace a Novinky. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Peugeot 406 14.02.2008 21.34
- Peugeot 206 26.08.2007 16.15
- Peugeot 106 30.04.2008 22.22
- Peugeot Bipper 02.03.2008 19.59
- Peugeot 306 06.01.2008 21.46
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Jawa 350
- Nissan Micra
- Honda NSR 125
- Renault Espace - facellift velkého MPV
- Moje recenze na Dovez to dál, služba na dovoz aut ze zahraničí
- SKV Germany: Kvalitní díly za lidovou cenu
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu