Toyota Supra
Sponzorované odkazy:
Toyota Supra
Design
Již v roce 1983 vypadalo velké zadní křídlo, dlouhý rozchod kol a široký přední průduch velice agresivním jak málo které auto v té době. V tomto smyslu předběhla i Evo a Imprezu o mnoho let. I když věk je na designu znát, stále patří dodnes k nejnápadnějším vozidlům na silnici.
Motor
Byl zde usazen třílitrový řadový šestiválec s 24 ventily a dvěma vačkami v hlavě. Motor byl uložen podélně vpředu, dodával se také v atmosférickém provedení. Nejvíce však zákazníky poutala verze se dvěmi turbodmychadly. Ty poskytovali celkový výkon 320 koní a točivý moment byl na hodnotě 428 Nm. V této době patřila Supra k nejsilnějším sériově vyráběným autům. Díky nízké setrvačnosti turbodmychadel, má motor sílu i při nižších otáčkách, rychlí plyn a rychlá reakce je dostupná do 2000 ot/min. Maximální rychlost je 260 km/h a zrychlit na „stovku“ dokáže za 5,3 sekundy.
Nejvýkonější verze Turbo byla spřažena s šestistupňovou převodovkou Getrag nebo automatickým čtyřstupňem. Atmosférická verze měla v nabídce automat nebo pětistupňovou manuálku. Tato síla a chování Supry na vozovce stále dělá Supru neodolatelnou. Navíc film Rychle a Zběsile přispěl k její popularitě.
Interiér
Supra je čtyřmístná, ale díky malému prostoru na zadních sedadlech se spíše používá jako další odkládací plocha. Celá přístrojová deska společně se středovým tunelem je natočena na řidiče, aby byly všechny důležité ovládací prvky po ruce. Sedačky jsou označeny jako anatomické, ale při ostřejších zatáčkách by potřebovali silnější boční vedení. Výhled na kapotu je dobrý, ale musíte se naučit odhadnout polohu předních kol. Zadní výhled není kvůli širokým sloupkům a velkému zadnímu křídlu dobrý, ale boční zrcátka Vám výhled vynahradí.
Podvozek
Ten odpovídá sportovnímu zaměření Supry. Všechna kola jsou zavěšena na nezávislých lichoběžnících a stabilizátory jsou kvůli hmotnosti duté. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy s průměrem 320 mm. Elektronický systém ABS nesmí chybět a navíc verze Turbo měla v základní nabídce navíc systém protiskluzu, který je vypínatelný. Posilovač hřebenového řízení má proměnný účinek a jeho síla klesá s rostoucí rychlostí.
Supra má silný motor vpředu, pohon zadních kol, výborné vyvážení a široké pneumatiky a tím je na suchých silnicích výjmečná. Navíc Supra vykazuje téměř bezkonkurenční hodnotu přetížení 098 G. Supra je prý údajně jedno z osmi japonských aut, kterým se dosáhlo dosáhnout hodnotu 1 G.
Článek Toyota Supra byl publikován 4. ledna 2008 v 20.49 v rubrice Auta. Autorem článku je SpitFireE. Pro diskusi slouží komentáře (1).
Podobné články
- Toyota Celica 07.02.2008 22.18
- Toyota RAV4 14.07.2008 13.27
- Toyota Yaris 10.10.2007 18.21
- Toyota Auris 25.05.2008 20.20
- Nová Toyota RAV4 10.05.2018 00.00
Top 10
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Kia Sorento uspěla v soutěžích Red Dot a iF Design Awards
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
- Ofuky oken a homologace
- Auto blog - blog plný informací
- Levná autopůjčovna s dobrými podmínkami v Ostravě
- Jste příznivci moto? Pak jistě uvítáte tip na skvělý motocyklový obchod
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu