Hrdinové v montérkách nejsou jen na Dakaru

Tagy:  D1 Nonstop, servis kamionů, Praha, opravy, plachta, Dakar

Hrdinové v montérkách nejsou jen na Dakaru

Před pár dny skončila slavná Rallye Dakar, ve které i letos zanechali Češi výraznou stopu zejména v kategorii kamionů. Za čtvrtým místem posádky Martina Macíka i pátým Aleše Lopraise se však skrývá obětavá práce mechaniků. Bez nich by kamiony do cíle nedojely a pokud ano, tak ne mezi nejlepšími pěti.

Stejně tvrdě jako tito borci pracují i mechanici po celé republice, například v Praze v D1 nonstop trailer servis s.r.o. Servisní dílna s velkorysou plochou dva tisíce metrů čtverečních umožňuje rozdělení na tři pracovní kanály, každý z nich je dlouhý přes šedesát metrů. Zatímco část proškoleného personálu tak pracuje na pravidelných servisních prohlídkách zákazníků, kteří se předem objednali, další se klidně mohou vrhnout na kamion, který přijede nečekaně, často i s nějakým technickým oříškem. Jako na Dakaru.

A stejně jako při závodě, i v tomto případě hraje čas hlavní roli. Zatímco mechanici v poušti si během noci prostě musí nějak poradit a s pomocí náhradních dílů na korbě připravit vůz tak, aby přečkal i další den závodu, profesionální servis nákladních vozidel na kompromisy nehraje – rychlá dodávka náhradních dílů je to, co je potřeba v tomto byznysu. Opravit s trochou nadsázky všechno pomocí kladiva a pásky dnes nejde ani na osobních autech, o kamionech ani nemluvě. A že jezdci na Dakaru v nouzi občas použijí gola klíč, který na prasklou nápravu připevní pomocí stahovacích pásek? Ano, je to tak, ale jen proto, že v poušti nemají moc na výběr.

Stejně tvrdě jako na Dakaru pracují i mechanici v mnoha servisech. Foto: www.d1nonstop.czStejně tvrdě jako na Dakaru pracují i mechanici v mnoha servisech. Foto: www.d1nonstop.cz

A i když do servisu v hlavním městě asi nepřijede kamion s plachtou potrhanou tak jak jí může mít poničenou dakarský speciál, je její oprava či výměna další práce, kterou musí zvládnout mechanici stovky kilometrů od domova i ti v srdci Česka. V obou případech není po profesionální opravě téměř poznat, kde byl problém a hlavně zůstává zachována funkčnost autoplachty. S tím souvisí často nezbytná výměna či oprava upevňovacích dílů. Jen na dobře vypadající plachtě pak vynikne potisk a je nakonec vcelku jedno, jestli je tam název dopravce nebo sponzoři závodního týmu. A pokud zákazník spojí opravu plachty na kamion s pravidelným servisem, což je vcelku výhodné a oblíbené řešení, mohou se proškolení pracovníci cítit jako mechanici na Dakaru se vším všudy. Snad jen písek mezi zuby jim bude chybět.

Článek Hrdinové v montérkách nejsou jen na Dakaru byl publikován 19. ledna 2021 v 22.15 v rubrice Informace. Autorem článku je . Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...