Hrdinové v montérkách nejsou jen na Dakaru
Před pár dny skončila slavná Rallye Dakar, ve které i letos zanechali Češi výraznou stopu zejména v kategorii kamionů. Za čtvrtým místem posádky Martina Macíka i pátým Aleše Lopraise se však skrývá obětavá práce mechaniků. Bez nich by kamiony do cíle nedojely a pokud ano, tak ne mezi nejlepšími pěti.
Stejně tvrdě jako tito borci pracují i mechanici po celé republice, například v Praze v D1 nonstop trailer servis s.r.o. Servisní dílna s velkorysou plochou dva tisíce metrů čtverečních umožňuje rozdělení na tři pracovní kanály, každý z nich je dlouhý přes šedesát metrů. Zatímco část proškoleného personálu tak pracuje na pravidelných servisních prohlídkách zákazníků, kteří se předem objednali, další se klidně mohou vrhnout na kamion, který přijede nečekaně, často i s nějakým technickým oříškem. Jako na Dakaru.
A stejně jako při závodě, i v tomto případě hraje čas hlavní roli. Zatímco mechanici v poušti si během noci prostě musí nějak poradit a s pomocí náhradních dílů na korbě připravit vůz tak, aby přečkal i další den závodu, profesionální servis nákladních vozidel na kompromisy nehraje – rychlá dodávka náhradních dílů je to, co je potřeba v tomto byznysu. Opravit s trochou nadsázky všechno pomocí kladiva a pásky dnes nejde ani na osobních autech, o kamionech ani nemluvě. A že jezdci na Dakaru v nouzi občas použijí gola klíč, který na prasklou nápravu připevní pomocí stahovacích pásek? Ano, je to tak, ale jen proto, že v poušti nemají moc na výběr.
A i když do servisu v hlavním městě asi nepřijede kamion s plachtou potrhanou tak jak jí může mít poničenou dakarský speciál, je její oprava či výměna další práce, kterou musí zvládnout mechanici stovky kilometrů od domova i ti v srdci Česka. V obou případech není po profesionální opravě téměř poznat, kde byl problém a hlavně zůstává zachována funkčnost autoplachty. S tím souvisí často nezbytná výměna či oprava upevňovacích dílů. Jen na dobře vypadající plachtě pak vynikne potisk a je nakonec vcelku jedno, jestli je tam název dopravce nebo sponzoři závodního týmu. A pokud zákazník spojí opravu plachty na kamion s pravidelným servisem, což je vcelku výhodné a oblíbené řešení, mohou se proškolení pracovníci cítit jako mechanici na Dakaru se vším všudy. Snad jen písek mezi zuby jim bude chybět.
Článek Hrdinové v montérkách nejsou jen na Dakaru byl publikován 19. ledna 2021 v 22.15 v rubrice Informace. Autorem článku je Martin Singr. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Dálnice D1: Rekonstrukce začne letos 18.03.2013 00.00
- Specialista na krátkodobé i dlouhodobé zapůjčení vozidla 03.10.2023 00.00
- Hledáte způsob, jak financovat váš vozový park? Nezahazujte možnost pronájmu! 19.01.2016 22.30
- Zimní pneumatiky - přichází čas výměny obutí 13.10.2010 00.00
- S půjčeným autem si užijete dovolenou bez starostí 26.07.2017 22.45
Top 10
- Volkswagen Golf 6 – lepší vrabec v hrsti...
- Vyhřívané autopotahy: příjemné, ale nebezpečné
- Koncept Think Blue od VW: Jezděte levněji!
- Příběhy mně známé: Škoda typ 998 „Agromobil“
- Škoda 100
- Nová Škoda KAROQ odhalena
- Ofuky oken a homologace
- Co je potřeba pro správné zapojení autorádia?
- Plnění pneumatik: Dusík nebo vzduch?
- Zámek řadicí páky: Problém pro zloděje
Tagy
autopůjčovna VW autoservis Povinné ručení Škoda Renault Ford pneumatiky zimní pneu